Moviment del pistó, biela i manovella

Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,85 KB

els motors tèrmics aprofiten l’energia tèrmica produïda en cremar un

combustible i la transformen en energia mecànica.

motors tèrmics de combustió interna -motors de 4temps

-motors d’explosió(cotxes)-motors dièsel (camions i cotxes)

-motors de dos temps (motos)motors dièsel(vaixells)

combustió externa: -maquina de vapor-turbines

Els motors tèrmics de combustió externa el combustible es

crema fora del motor mentre que la combustió interna es crema a l’interior

Els motors tèrmics alternatius porten un pistó que produeix un moviment

rectilini alternatiu i un mecanisme amb biela-manovella que transforma aquest

moviment circular. En canvi els motors tèrmics rotatius produeixen directament

el moviment de rotació.

En realitat un motor tèrmic pren l’energia química emmagatzemada en un

combustible i el transforma en energia tèrmica i aquesta al seu torn es emprada

per produir el moviment.

La maquina de vapor aprofita la força expansiva del vapor d’aigua q sobte a partir

de utilització d’un combustible i la transforma en energia mecànica.

A la caldera es genera el vapor d’aigua a partir de la utilització d’un combustible

normalment de Carbó El vapor es conduit al interior de cilindre del motor on provoca

el desplaç ament de l’embol en dos sentits.

El motor de 4 temps un dels motors de combustió + utilitzats amb que funcionen la gran

majoria de cotxes Fan servir la gasolina i dièsel com a combustible com a biela-manovella

transformen el moviment lineal alternatiu de pistó en una circular (com els de màquina de vapor)

4 funcions

1-Admissió : en engegar el motor el pistó baixa fins a la part interior del cilindre (PMI)

La vàlvula d’admissió s’obre i entra la baldufa d’aire i gasolina en el cilindre.

2-Compressió: El pistó esta a la part interior del cilindre i comença a pujar

la vàlvula d’admissió estanca el pistó i comença a pujar i comprimeix la barreja

que es queda a la cambra de compressió.

3.Explosió i expansió: Quan la colpeja esta molt comprimida la bugia desprès una espuma

i provoca l’explosió de la barreja. Els graus es mouen el pistó PMS PMI. única fase que es

produeix treball.

4.Escapament : el pistó torna a pujar des de PMI a PMS empeny els gasos de la combustió cap

a l’exterior per la vàlvula d’escapament quedarà oberta.

El motor de 2 temps

són + senzilles però funcionen d’una manera molt similar hi ha 2 carreres

de pistó (una pujada i una baixada) Barreja de gasolina i s’utilitza  en cicló motors,motoserres…

També hi ha 4 fases per completar el cilindre

1.Compressió -Explossió puja i empeny la barreja de pistó ca a la cambra

de compressso. Obra la lluerna d’admissió i comença a entrar la barreja de

combustible aire en el carter

2.Escapament-Admissió es tanca la lluerna d’admissió i s’obre la d’escapament

i comença la sortida de gasos pistó arriba el PMI obre la lluerna de càrrega provoca que

la barreja penetri en el cilindre i ajuda a expulsar els gasos cremats i torna a començar de

nou pujant altre vegada el pistó.

El motor dièsel és un motor de combustió interna que pot funcionar mitjançant un procés de 2 a 4 temps.

El combustible es el gasoil. Aquest motor a diferència del motor de gasolina es produeix x compressió i expurna.

4 parts

1Admissióel pistó baixa des de la part superior del cilindre fins

a la part superior del cilindre

fins a la part superior La vàlvula d’admissió s’obre i en el cilin-

dre només entra aire.

2Compressió pistó puja les vàlvules d’admissió es tanca l’aire

es comprimit a interior del cilindre

amb una gran pressió, amb temperatures molt altes.

3Combustió expansió s’injecta el combustible a la cambra de compressió.

contacte amb l’aire calent amb el combustibles’autoinflama i es produeix combustió

i el pistó es desplaça.

4Escapament pistó es desplaça a la vàlvula d’escapament s’obre per la sortida dels gasos de l’exterior.

El motor de reacció

gracies aquest motor les industries poden treballar a altres velocitats d’una manera +segura.

funciona a partir d’una helita que fa introduir aire al motor i així funciona. Temperatures altíssimes

La turbina de Vapor

una maquina que utilitza el vapor obtingut en escalfor d’aigua mitjançant un combustible fòssil o per mitja de materials nuclears + pressió sobre una roda(centrals elèctriques)

Entradas relacionadas: