Moviment del pistó, biela i manovella
Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,85 KB
els motors tèrmics aprofiten l’energia tèrmica produïda en cremar un
combustible i la transformen en energia mecànica.
motors tèrmics de combustió interna -motors de 4temps
-motors d’explosió(cotxes)-motors dièsel (camions i cotxes)
-motors de dos temps (motos)motors dièsel(vaixells)
combustió externa: -maquina de vapor-turbines
Els motors tèrmics de combustió externa el combustible es
crema fora del motor mentre que la combustió interna es crema a l’interior
Els motors tèrmics alternatius porten un pistó que produeix un moviment
rectilini alternatiu i un mecanisme amb biela-manovella que transforma aquest
moviment circular. En canvi els motors tèrmics rotatius produeixen directament
el moviment de rotació.
En realitat un motor tèrmic pren l’energia química emmagatzemada en un
combustible i el transforma en energia tèrmica i aquesta al seu torn es emprada
per produir el moviment.
La maquina de vapor aprofita la força expansiva del vapor d’aigua q sobte a partir
de utilització d’un combustible i la transforma en energia mecànica.
A la caldera es genera el vapor d’aigua a partir de la utilització d’un combustible
normalment de Carbó El vapor es conduit al interior de cilindre del motor on provoca
el desplaç ament de l’embol en dos sentits.
El motor de 4 temps un dels motors de combustió + utilitzats amb que funcionen la gran
majoria de cotxes Fan servir la gasolina i dièsel com a combustible com a biela-manovella
transformen el moviment lineal alternatiu de pistó en una circular (com els de màquina de vapor)
4 funcions
1-Admissió : en engegar el motor el pistó baixa fins a la part interior del cilindre (PMI)
La vàlvula d’admissió s’obre i entra la baldufa d’aire i gasolina en el cilindre.
2-Compressió: El pistó esta a la part interior del cilindre i comença a pujar
la vàlvula d’admissió estanca el pistó i comença a pujar i comprimeix la barreja
que es queda a la cambra de compressió.
3.Explosió i expansió: Quan la colpeja esta molt comprimida la bugia desprès una espuma
i provoca l’explosió de la barreja. Els graus es mouen el pistó PMS PMI. única fase que es
produeix treball.
4.Escapament : el pistó torna a pujar des de PMI a PMS empeny els gasos de la combustió cap
a l’exterior per la vàlvula d’escapament quedarà oberta.
El motor de 2 temps
són + senzilles però funcionen d’una manera molt similar hi ha 2 carreres
de pistó (una pujada i una baixada) Barreja de gasolina i s’utilitza en cicló motors,motoserres…
També hi ha 4 fases per completar el cilindre
1.Compressió -Explossió puja i empeny la barreja de pistó ca a la cambra
de compressso. Obra la lluerna d’admissió i comença a entrar la barreja de
combustible aire en el carter
2.Escapament-Admissió es tanca la lluerna d’admissió i s’obre la d’escapament
i comença la sortida de gasos pistó arriba el PMI obre la lluerna de càrrega provoca que
la barreja penetri en el cilindre i ajuda a expulsar els gasos cremats i torna a començar de
nou pujant altre vegada el pistó.
El motor dièsel és un motor de combustió interna que pot funcionar mitjançant un procés de 2 a 4 temps.
El combustible es el gasoil. Aquest motor a diferència del motor de gasolina es produeix x compressió i expurna.
4 parts
1Admissióel pistó baixa des de la part superior del cilindre fins
a la part superior del cilindre
fins a la part superior La vàlvula d’admissió s’obre i en el cilin-
dre només entra aire.
2Compressió pistó puja les vàlvules d’admissió es tanca l’aire
es comprimit a interior del cilindre
amb una gran pressió, amb temperatures molt altes.
3Combustió expansió s’injecta el combustible a la cambra de compressió.
contacte amb l’aire calent amb el combustibles’autoinflama i es produeix combustió
i el pistó es desplaça.
4Escapament pistó es desplaça a la vàlvula d’escapament s’obre per la sortida dels gasos de l’exterior.
El motor de reacció
gracies aquest motor les industries poden treballar a altres velocitats d’una manera +segura.
funciona a partir d’una helita que fa introduir aire al motor i així funciona. Temperatures altíssimes
La turbina de Vapor
una maquina que utilitza el vapor obtingut en escalfor d’aigua mitjançant un combustible fòssil o per mitja de materials nuclears + pressió sobre una roda(centrals elèctriques)