Mordobre exemplo
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en gallego con un tamaño de 19,35 KB
ARTE BARROCA. ARQUITECTURA
- • Planta e fachada da igrexa de San Carlos das Catro Fontes, en Roma (1664-1667), de Borromini. • Columnata de San Pedro do Vaticano (1656-57), de Bernini. • Praza Navona, en Roma. • Pazo de Versalles (1680), de Hardouin-Mansart. • Fachada do Hospicio de Madrid (1725-26), de Pedro Ribera. • Praza Maior de Salamanca (1756), de Alberto Churiguera. • Fachada do Obradoiro da Catedral de Santiago (1738-50), de Fernando de Casas Novoa. • Pórtico Real e Torre do Reloxo da Catedral de Santiago (1678-80), de Domingo de Andrade. • Escaleira de caracol de San Domingos de Bonaval (1700), de Domingo de Andrade. • Casa do Cabido, en Santiago (1758), de Fernández Sarela. [Barroco compostelán ou Barroco de placas] • Fachada do convento de Santa Clara de Santiago (1719), de Simón Rodríguez. [Barroco compostelán ou “Barroco de placas”]. Outras obras: • Fachada da catedral de Valencia (1703-1741), de C. Rudolf. • Portada do palacio de San Telmo, en Sevilla (1682), de Leonardo de Figueroa. • Fachada da Universidade de Valladolid (1715, de Narciso e Diego Tomé. • Fachada da catedral de Murcia (1742-54), de Xaime Bort.
ESCULTURA
- Gruta de Apolo, en Versalles (1666-75), de F. Giradon. Escultura española: • Cristo xacente (1636), de Gregorio Fernández. • Piedade (1617), de Gregorio Fernández. • San xerome (1611), de Martínez Montañés. • Retablo de Santo Estevo de Salamanca (1692), de José Churiguera. Obras de Bernini: • Baldaquino de San Pedro do Vaticano (1624-33) • Fonte dos Catro Ríos, na praza Navona de Roma (1651) • Apolo e Dafne (1625) • Rapto de Proserpina (1622) • Éxtase de Santa Teresa (1650) • David.PINTURA BARROCA
- Ademáis da información que figura no libro de texto debes ter en conta: ➔ Principais temas.- Relixiosos, mitolóxicos, paisaxes, retratos, bodegóns, cadros de costumes. • Percura do Realismo. Efectismo, teatralidade. • Importancia da luz, o movemento e a cor. • Visión da escea en profundidade. Composición diagonal, ás veces máis de unha. A distribución de manchas de luz e cor axudan a captar o conxunto como un espazo dinámico. Os contornos das figuras dilúense e a particularidade de cada unha perde relevancia en favor do conxunto da escea. ➔ Haberá distintas escolas según os países, pero en todas desempeña un papel esencial a luz. Italia.- Pintura fundamentalmente relixiosa e decorativa. Destaca Caravaggio (1571-1610). Obras: • A Crucifixión de San Pedro (1601) • A Vocación de San Mateo (1599). Neste cadro podemos apreciar o estilo e temática de Caravaggio: un tema relixioso tratado como cadro de sotumes. Reallismo teatralizado. A composición é estática, horizontal, o fondo neutro. Fíxate na importancia da luz: hai dous focos exteriores ao cadro que iluminan solo certas zonas provocando violentos contrastes (tenebrismo). A luz resalta as figuras e axuda a dramatizar o contido do cadro. • Ademáis debes ver as seguintes obras deste autor (percurándoas en Internet): A cea de Emaús, O amor victorioso, Baco, O tránsito de María, A flaxelación de Cristo. FLANDES.- Barroco católico ao servizo da Contrarreforma. Destaca Rubens (1577-1640). Obras: • As tres Grazas (1638) • O descedndemento de Cristo (1612). Composición diagonal. Predominio das liñas curvas. Prácticamente todos os persoaxes está no mesmo plano. Os escorzos dan profundidade, así como un 2º plano escuro. Importancia da luz e a cor. O movemento consíguese mediante a luz, a cor e a posición das figuras (movemento de masas). O que importa é o efecto global, de coxunto, non o que fai cada figura illada. • Ademais debes buscar máis obras deste autor, por exemplo: O levantamento da Cruz, O tiunfo da Eucaristía, Retrato de Elena Fourment, O xardín do amor. Holanda.- Barroco burgués: retrato degrupo, retrato individual, autorretrato, paisaxes, esceas da vida cotiá... Desaparición dos temas relixiosos. Pintor máis destacado: Rembrandt (1606-1669). Trátase dun pintor xenial que está por enriba das distintas escols. É un mestre no tratamento da luz. Pintou variedade de temas: retratos de grupo, autorretratos, paisaxes, temas relixiosos… Obras: • Lección de anatomía (1632) • Autorretrato (1669) • Ronda nocturna. Non é o típico retrato de grupo, aínda que foi encargado como tal. Destaca uns persoaxes máis ca outros. A luz contribúe a crear o espazo, a dar vida ao grupo. O claroscuro convírtese así nun medio de expresión. • Procura máis obras de Rembrandt en Internet. Outros pintores e obras importantes: • Exemplo de retrato de grupo: Banquete dos oficiais da Compañía cívica de San Xurxo (1616), de Franz Hals. • Exemplo de escea da vida cotiá: A leiteira (1658), de Vermeer. ESPAÑA.- A pintura é a arte máis característica desta época en España. Hai vareidade de temas, pero predominan os relixiosos. A arte emprégase como vehículo de propagación da doctrina católica e de exaltación do culto aos santos e das verdades da fe. Nos temas realistas trátase de representar a realidade tal como é, alonxada do anecdótico e recargado. Destaca o interés pola luz: algúns pintores superarán o tenebrismo, facendo que a luz modifique figuras e obxectos, creando espazos.Pintores
Zurbarán: Pintor da vida monástica, cores brancas, sobrias. Bodegón (1633).Ribera: Pintor de temas variados (relixiosos, mitolóxicos…). Evoluciona a partir do tenebrismo. Santo Andrés(1632). Murillo: Estilo doce, agradable, imaxes piadosas alonxadas da realidade concreta. Inmaculada(1660).Velázquez: Sen dúbida o pintor máis importante do Barroco e un dos grandes xenios da historia da pintura de todos os tempos. Cultivou gran variedade de temas: Retrato aristocrático, costumista, mitolóxico, bodegóns… É o primeiro que dá o paso da pintura tenebrista ao Realismo basado na luz, percurando a profundidade espacial (perspectiva aérea); a difuminación das liñas, o uso da cor e a meticulosa elaboración técnica caracterizan a súa pintura. Obras de Velázquez:• As lanzas, ou a Rendición de Breda.• A fragua de Vulcano (1630).• A Venus do espello (1648).• Inocencio X (1650).• Os borrachos (1628).• Cristo crucificado (1632).• As fiandeiras (1657). Fábula de Atenea e Aracne• As meninas (1656). Debes ampliar información sobre este cadro en Internet (wikipedia ou outro sitio onde atopes un bo comentario non moi extenso)Outros pintores importantes: Alonso Cano, Valdés Leal, Claudio Coello.NOVAS INSTITUCIONS: nomearon un gobernador en 1475 para o reino de Galicia unha especie de vicerrei con amplos poderes para gobernar, e administrar xustiza. En 1480 crearln a Real Audiencia un tribunal de superior de xustiza que entendia en numerosos asuntos tanto civis como eclesiasticos. Os nobres recuperaron o seu poder despois dss revoltas sociais fo seculo 15, refixeron as fortalezas destruidas polos irmandiños e mantiñan frecuentes loitas entre eles para restablecer a orde e facerse obedecer os reis catolicos impuxeron medidas como: •os señores debian abandonar as fortalezas nas que se refuxiaban para escapar da xustiza real.•as fortalezas dos nobres que nn obedecian as suas ordes serian derrubadas. •a nobreza debia servir aos monarcas ali onde atopasen e desempeñar os cargos q lle asinasen. En 1486 os Reis Catolicos fixeron un viaxe por Galicia na q culminaron o proceso de control e pacificacion do reino. Para reorganizar e controlar os monxes os Reis Catolicos ordenaron:Agrupar os mosteiros pequenos noutros maiores para q fose mais doado controlalos. Que todos os monxes vivisen no mosteiro. Sustituironse os abades galegos por outros castelans oara evitar que se cometesen abusos. Tamen adoptsron outras medidas para intensificar o contro sobre o reino de Galicia: •para restablecer a orde e a paz cresron a Santa Irmandade ,institucion que se organizou en Galicia en 1480. En 1498 foi suprimida por considerarse q xa cumprira a sua mision. •aumentaron a autoridade dos correxedores funcionarios nomeados polos rei que actuaban como maximas autoridades dos concellos das cidades. •estableceron o castelan como unica lengua oficial. A partir de 1516 coa chegada dos Habsburgo Galicia aumentou a sua importancia ddebtro da monarquia hispanica. Os feitos mais inportantes foron:•Potenciacion das institucions: neste seculo alcanzarin plena configuracion as diferentes institucions do reino de Galicia anto as xa existentes como a nova que se creou a XUNTA do Reino que representaba a Galicia ante a coroa. Esyaba constituida polos delegados das sete cidades cabeceiras, nn tiñan funcion de goberno pero si capacidade para aconsellar ao rei, facer oeticions, distribuir cargas fiscais e facer recrutamento de soldados.•participacion de descubrimentos xeograficos. Álvaro de mendaña descubridor das illas salomon, marquesas e santa cruz. Pedro sarmiento de Gamboa que viaxou desde Perú a españa polo estreito de Magalles onde estableceu varios asentamentos. Os irmans BERTOMEU e GONZALO farcia de nodal percorrero toda a costa de América do sur. Carlos l autoriou o establecemento na coruña da Casa de contratacion da especieria• presenza dos reis e das armadas reais debido a sua situacion xeografica: como punto de partida nss suas viaxes cara ao norte de Europa tanto Carlos l e Filipe ll estiberon en Galicia embarcanfo ni porto coruñes. As rias de ferrol e coruña converteronse en base de abastecemento e porto de invernada. A armada mais importante foi a armada invencible que ñartiu rn 1588 desde a coruña para participar na clnquista de Inglaterra. •Ataque de drake como represalia as accions da armada invencible os ingleses enviaron unha gran flota ao mando de francis Drake que atacou a coruña. Mantemento da estructura socioeconomica tradicional: Predominio dunha economia agraria e tradicional. O desequilibrio entre a poboacion e os recursos favoreceu a aparicion de crises de susbsistencia. As cudadws eran moy pequenas. A MARCHA da alta nobreza trpixo como consecuencia a ausencia de mecenas e patrons nobiliarios importantes. Na ARQUOTECTURA poden diferenciarse con claridade e variantes o PLATARESCO eo PURISTA e ESCURIALENSE entre os arquitectos destacarom: Xoán de Alava, Rodrigo Gil de Hontañon, Xoán de Tolosa e Mateo Lopez. A ESCULTURA esta relacionada con temas relixiosas. Destacaron: Cornielles de Holanda e o Mestre de Sobrado.A principal actividade da Xunta do Reino foi a lota pola recuperacion do voto en Cortes. Dende o seculo xv o reino de Galicia deixou de ter representantes directos nas cortes de castela, a nobreza intentou conseguir a recuperacion do dereito de represenracion nas cortes pero nono lograron. En 1622 Filipe III concedeu este dereito a cambio da entrega de mil ducados para a construccion e mantemento dunhs escuadrs coa que defender as costas. . ATAQUE turco a cangas tras atacar varias localidades das rias baixas unha flota de piratas turcos asaltou cangas. ATAQUE frances ao porto da Clruña: os franceses atacaron o porto da coruña coa finalisade de destruir a gran armada. ATAQUE anglo-holandes a vigo.: durante a guerra da sucesion unha escuadra entrou na rua de vigo perseguindo a flota española. FIDALGOS desde comezos do secumo xvi a alta nobreza galega vivia na corte en Madrid dsta ausencia permitiu o auxe da fidalguia. Os fidalgos era a baixa nobreza.
OBRA ARQUITECTÓNICA.1
Materiais. Pode ser pedra, madeira, ladrillo, adobe (barro secado ao sol)…
2. Función. O edificio pode ter unha función civil, relixiosa, funeraria, militar, conmemorativa…
3
Elementos sustentantes. Son os que soportan o edificio, e poden ser:a) Soporte continuo. O aparello ou disposición dos ladrillos ou pedras de cantería nun muro pode ser regular (fiadaas coas mesmas dimensións) ou irregular (pedras de diferente tamaño colocadas sen orde predeterminada).
b) Soporte non continuo. Columna, pilastra, estribo ou contraforte (macizo pegado a un muro ao que reforza).
4. Elementos sustentados. Os que se dispoñen encima dos sustentados poden ser:
a) Cuberta. A exterior pode ser alintelada (plana) ou a doble vertente (triangular). A interior pode ser alintelada (plana ou abovedada (bóveda de canón, de aresta, de cruzaría…).
b) Arco. Pode ser: apuntado, de medio punnto, de ferradura, lobulado, etc.).
5. Elementos decorativos. Poden ser moi variados: Dende pinturas murais, relevos, mosaicos, vidreiras, frntóns, medallóns, cartelas, fornelas con ou sen estatuas… Esto dependerá moito do estilo ao que pertenza a obra.
6. Planta. É o plano sobre o que se levanta o edificio. Pode ser basilical (planta lonxitudinal de tres ou cinco naves, a central máis ancha e alta), de cruz latina, de cuz grega (de brazos iguais), circular (planta central), etc.
OBRA ESCULTÓRICA
1. Tipo de obra. Pode ser de dous tipos:
a) Relevo. Diferenciando alto relevo, baixo relevo e relevo inciso.
b) Escultura exenta ou de vulto redondo. Cando a figura aparece completa é unha estatua, se representa solo tórax e cabeza, busto. A escultura pode ser individual ou formar un grupo de varias figuras.
2
Material e técnica. Pode ser: pedra, como mármore ou rocha calcárea (esculpido); metal, como bronce ou ferro (baleirado, forxado…); barro (modelado), etc.3. Actitude e xesto. Actitude: orante, sedente (sentada), xacente ( tumbada), de pé… Xesto: sereno, dramático, hierático…
4. Composición. Nos grupos exentos e nos retablos a composición pode ser triangular, circular…
5. Tema. Mitolóxico, relixioso, bélico, retrato…
6
Movemento. A escultura pode ser estática (non expresa movemento) ou dinámica (expresa movemento).7. Destino e función. Destino: político, relixioso, conmemorativo, ornamental…Función: decorativa ou práctica (cando ten unha utilidade concreta).
OBRA PICTÓRICA
Para comentar unha pintura debemos en primeiro lugar identificar a técnica e o tipo de soporte no que está feita a obra. Consideramos, de momento, estes dous tipos: - Ao fresco, se está pintada nunha parede ou nun teito. - Ao óleo, se está pintada nunha tela (lenzo) ou sobre madeira (táboa). A continuación analizamos unha serie de aspectos segundo a seguinte orde:1.- A composición. É a disposición das figuras dentro do cadro. Os pintores, normalmente, organizandos distintos elementos que o compoñen seguindo un esquema, que pode ser: con eixes verticais, horizontais, diagonais, piramidais, circulares… Segundo os eixes que predominen, a composición será vertical, horizontal, diagonal, etc.
2
- Predominio do debuxo ou da cor: - Predominio do debuxo. As figuras ou os obxectos están perfectamente delimitados cun trazo fino ou groso que separa as cores. - Predominio da cor. Os límites das figuras ou os obxectos non son tan nítidos e a separación das cores non se realiza cunha liña. As cores frías (azul, verde, violeta, gris) fan que os obxectos semellen afastarse, e as cálidas (vermella, amarela) que semellen aproximarse.3.- Como se representa o espazo? Consideramos tres posibilidades: • Perspectiva xeométrica. Consiste en liñas que converxen nun punto. • Perspectiva aérea. Represéntase a densidade do aire, de xeito que os obxectos aastados son máis borrosos.• Xogo de luces e sombras. Créanse varios focos de luz e sombra que guían a ollada do espectador.
4.- A profundidade. Consíguese de dúas maneiras: • Mediante o escorzo. Créase a ilusión dun espazo real colocando unha figura perpendicular ao plano de composición xeral, ou facendo que se retorza e se mova. • Mediante o solapamento. As figuras ou obxectos dispóñense unha detrás das outras, e as que están máis lonxe son de menor tamaño.
5
- O volume. Represéntase por medio dos xogos de luces e sombras ou empregando varios tons dunhamesma cor.6
- O tema. Pode ser mitolóxico, relixioso, tretrato (individualou colectivo), histórico, literario, paisaxe, bodegón ou natureza morta, etc.PRESENT SIMPLE acciones habituales(usuall,always) S+Vinf+C // S+don't+Vinf+C PRESENT CONTINUOUS ahora mismo(at the moment, now) S+ am is are+Ving+C ie-ying /si acaba en e se quita/ vocal+consonante-doblar cinsonante / si acaba en y o w NO! PRESENT PERFECT paso en el pasafo y sigue aora (just,yet,already) S+have, has+ V 3 colum+C already- ya en afirmativo "have already finished" Yet- ya (aun no) pero en negativa y en pregunras I haven't fimished my homework yet. Just -acabar de has just called PAST SIMPLE accion rematada S+V2colum+C did+ s+v PAST CONTINUOUS accion estaba pasando S+ was o were +V ing+C PAST PERFECT pasado del pasado habiapasado S+had + V3colum+ C ////// since-desde for- durante, desde hace to much-incontables to many-contables too- adjetivo adjetivo+enough enough+ nombre CONDICIONAL If+present simple+ (s+will,won't+ v inf)//// If+ past simple+(s+would,wouldn't + verb inf) MODALES posibilidad-may,could,can obligacion- must,have to consejo- should permiso-can,could,may abilidad- can,could Prohibicion- can't, mustn't PASSSIVEE was+V3 colum //exemplo :A new laptop was bougth to my brother by my parents.My brother was bougth a new laptop by my parents