Models d'Ensenyament de Llengües en Contacte: Tipus i Objectius
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,63 KB
Model Monolingüe
Aquest model d'ensenyament utilitza únicament la llengua dominant com a llengua vehicular del procés d'ensenyament-aprenentatge. La llengua minoritzada no es contempla dins de l'ordenament educatiu. Aquest model té com a objectiu eliminar la llengua minoritzada.
Model d'Ensenyament de la Llengua del Territori
En aquest cas, la segona llengua es contempla com a assignatura en l'ordenament educatiu. Aquest model no garanteix l'aprenentatge de la segona llengua.
Model Bilingüe
El model bilingüe es subdivideix en diferents enfocaments:
Model Compensatori
Dirigit a parlants d'una llengua minoritzada. L'objectiu és aconseguir la substitució de la llengua pròpia per la llengua oficial. És a dir, que la segona llengua quedi com a simple matèria d'estudi o que desaparegui totalment.
Model de Manteniment
L'objectiu d'aquest model és conservar i mantenir la llengua i la cultura dels escolars, mentre s'aprèn la llengua de l'Estat. Ambdues llengües són vehiculars i matèria d'estudi dins del currículum. La segona llengua serà utilitzada com a llengua vehicular d'ensenyament només pels alumnes que la tenen com a llengua materna, però no pels usuaris de la llengua dominant.
Model d'Enriquiment
Són veritables programes d'educació bilingüe, ja que ambdues llengües són matèria d'estudi i llengües vehiculars per a la totalitat de l'alumnat, sense tenir en compte la llengua materna de l'alumne. L'objectiu és que l'alumnat domini ambdues llengües en contacte per igual.