Models i enfocaments en treball social

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5 KB

1- Un model... D) representa i simplifica realitat i sol ser esquemàtic 2-El m.psicodinàmic...combina el cognitivisme amb teories de Otto Rank 3-Enfocament funcional...pren a Otto Rank com a referent 4-Són principis de treball funcional...implicació client i comprensió conscient 5-per Bandura... aprenentatge social es produeix....doble vincle 6-el moldejatge, entrenament en habilitats socials i capacitació....tècniques lligades al model cognitiu-conductal 7-són enfocaments crítics radicals, per Viscarret...problematitzador i feminista 8-alie al model sistèmic...estímul resposta 9- model crític radical considera que el TS clàssic...es centrava en el psiquisme de l'individu 10)les crisis accidentals.....no poden anticipar-se 11)per Campini la transformació i l'homeòstasi.....b ic es complementen i són necessàries per la vida de un sistema 12)Es referent teòric del model sistèmic...cap correcte 13) aplicació del model sistèmic al TS implica... entendre les relacions familiars com a efecte de les relacions socials lligades als mitjans de producció 14)segons model crisi... tot correcte, estrès 15)la perspectiva ecològica TS entén que les dificultats del subjecte venen det per... l'estrès derivat del trencament dels equilibris de la relació de subjecte vers l'entorn 16)l'enfoc problematitzador...fomenta reflexió crítica 17)indica, en relació al model sistèmic... el tot és més que la suma de les parts 18)enfoc problemat: defensa pedagogia pregunta i una relació de professional no és directiva A i B 19)pel model de crisi l'autoritat professional... ha de ser utilitzada en moments de confusió o desestabilització de l'usuari 20(per Viscarret model psicosocial... psicosocial i resolució problemes 21)pel TS funcional...cap 22)són tècniques de TS funcional en la fase inicial....clarificació i fraccionament 23) per l'enfoc de resolució de problemes.... qui coneix prioritàriament el problema és l'usuari 24)per la teoria conductista...la resposta condicionada és aprenentatge per associació 25)la llei de l'efecte i la pràctica... model conductual 26)aprenentatge per observació contempla processos... atenció, retenció, reproducció motora i motivació 27)per Campanini sigues espontani....és una paradoxa pragmàtica 28)per Germain i Gitterman...la voluntat és l'eina prioritària que permet als individus l'adaptació del medi 29)per Germain i Gitter... el TS s'ha de centrar en ajustar capacitats d'adaptació dels individus i propietats del medi ambient 30)són conceptes referits a la ecologia... adaptació, evolució, intercanvi

A) Aina crítica radical CRISIS

parla d'alineació (professionals es centren en una part concreta de la problemàtica, associades a l'estructura social i deixen de banda altres elements), el medi és el que dificulta, hi ha pressió, no hi ha adaptació. L'individu no es pot adaptar al medi perquè és injust. La família genera consciència

B) Pau CONDUCTUAL

parla de que és important el present i no el passat, de conductes desitjables. Quan diu posar-se d'acord fa referència al contracte que és una tècnica operant del model conductual, parla de manteniment de conductes. Totes les conductes es poden canviar. Vol modificar problema, establir objectius, com ho vivim més que com passen les coses.

Enfocament marxista del model de crisis

referència a la contradicció del professional vers la institució, on el professional es veu condicionat i encasellat a la institució i no pot fer res tot i que vulgui. Diu el que aquella diu. transformació estructura, persona es sent responsable. L'individu no es pot adaptar al medi, li provoca malestar.

Carencies afectives i tipus de vincle segur

Es fa AAI entrevista per conèixer tipus de vincle que ha tingut i té a l'etapa adulta, com es relaciona i afecte que té. Permet veure els vincles segurs i insegurs, alguns tot i haver passat per problemàtiques poden haver tingut afecte i no els hi hagi afectat tant però mantindran vincles insegurs. Nens privats i deprivats

PSICODINÀMIC

Aprenentatge, inconscient, sub, consc. Defenses i ansietats. Ass lliure: parlar sense pressió. Professional s'interessa en comprendre però és el protagonista.

Psicosocial

interrelació persona i situació, suport a la persona de manera directa o indirecta adaptant medi.

Funcional

voluntat persones Otto, recíproc entre impulsos i ambient. Resolució probl, Perlman: desglossar problema, treballar per unitats

SISTÈMIC

tot comunica. entendre família com a sistema, identificar problema, elements sist i subsistema, sistemes d'acció. definir objectius

ECOLÒGIC

relació individu i medi ambient, perspectiva evolutiva. MICRO: entorn proper interacció MESO: interacció amb altres entorns pares van escola EXO: context influents però sense participació directa ajuntament MACRO: valors, cultura. Life model: transició que afecta a la vida i els objectius del TS és modificar el medi perquè la transició no provoqui estrès

Entradas relacionadas: