Modelos de Liderazgo: Estrategias para una Distribución Efectiva del Poder
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en español con un tamaño de 3,09 KB
Modelos de Liderazgo y Distribución del Poder
O liderazgo pode asumirse de forma unitaria ou estar máis ou menos distribuído. Existen diferentes graos de distribución:
1. Autocracia
(todo o poder o ten unha persoa e este delega en quen queira) ascenso por la escala de la distribución del liderazgo.
2. Delegación Tradicional
- Ceder certo poder.
- Nomear bos vice directores, procurar o seu consello e apoiarse nel.
- Respectar a súa autonomía (capacidade de actuación).
- Asegurar que nos informan con regularidade.
- Non facelo todo nós sós.
3. Delegación Progresiva
- Fálase de órganos colexiados e equipos.
- Estender e corrixir as nosas estruturas, equipos e comisións.
- Crear funcións novas.
- Centrar as funcións e as responsabilidades das persoas na aprendizaxe e na mellora.
- Usar as novas estruturas para reducir o veto ás antigas.
- Desenrolar unha adecuada planificación.
- Consultar cos equipos e as comisións.
- Avaliar os resultados.
4. Distribución Guiada
- Confiar en algo máis que nas nosas propias estruturas.
- Desenrolar unhas melloras relacións.
- Unir ás persoas.
- Mostrar interese polos profesores como persoas.
- Mellorar a calidade de conversación profesional.
- Concentrarse nos obxectivos nucleares (centrais).
- Recordar sempre a necesidade do estímulo (apoio).
- Dar exemplo da conduta atenta que se espera dos demais.
- Ser visible e estar vixiante, sempre dirixindo a conversa e as relacións nunha dirección máis produtiva e considerada (focaliza a atención e a cultura e a relación).
5. Distribución Emerxente
- Ter sempre claros os fins e os valores.
- Asegurarse de que se comparten de forma xenuína.
- Potenciar as relacións.
- Estimular a innovación por parte do profesorado.
- Desenrolar unha cultura de iniciativa profesional.
- Inspirar confianza.
- Distanciarse da observación de todas as interaccións e relacións.
- Aprender a deixar que as cousas sigan o seu curso.
- Non abortar as propostas que se fagan.
- Eloxiar a iniciativa.
- Encomiar os bos resultados.
NOTA: É importante impulsar procesos de comunicación, iniciativa…
6. Distribución de Persistencia
- Ser aínda máis decidido e apaixonado ante os fins e os valores compartidos.
- Estimular o debate de amplo alcance sobre propostas importantes.
- Implicar pronto a quen se resisten.
- Integrar as minorías e escoitalas.
- Utilizar procesos que saquen á superficie as diverxencias e desacordos razoados.
- Demostrar o valor de aprender a partir das diferenzas.
- Estar preparado para as críticas, pero insistir no diálogo respectuoso.
- Manter o sentido do humor.
- Asegurarse de que sempre movemos cara adiante unha cultura profesional vigorosa.
7. Anarquía
(polo que non hai liderazgo). Ausencia de poder público.