Modelos de Liderazgo: Estrategias para una Distribución Efectiva del Poder

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 3,09 KB

Modelos de Liderazgo y Distribución del Poder

O liderazgo pode asumirse de forma unitaria ou estar máis ou menos distribuído. Existen diferentes graos de distribución:

1. Autocracia

(todo o poder o ten unha persoa e este delega en quen queira) ascenso por la escala de la distribución del liderazgo.

2. Delegación Tradicional

  • Ceder certo poder.
  • Nomear bos vice directores, procurar o seu consello e apoiarse nel.
  • Respectar a súa autonomía (capacidade de actuación).
  • Asegurar que nos informan con regularidade.
  • Non facelo todo nós sós.

3. Delegación Progresiva

  • Fálase de órganos colexiados e equipos.
  • Estender e corrixir as nosas estruturas, equipos e comisións.
  • Crear funcións novas.
  • Centrar as funcións e as responsabilidades das persoas na aprendizaxe e na mellora.
  • Usar as novas estruturas para reducir o veto ás antigas.
  • Desenrolar unha adecuada planificación.
  • Consultar cos equipos e as comisións.
  • Avaliar os resultados.

4. Distribución Guiada

  • Confiar en algo máis que nas nosas propias estruturas.
  • Desenrolar unhas melloras relacións.
  • Unir ás persoas.
  • Mostrar interese polos profesores como persoas.
  • Mellorar a calidade de conversación profesional.
  • Concentrarse nos obxectivos nucleares (centrais).
  • Recordar sempre a necesidade do estímulo (apoio).
  • Dar exemplo da conduta atenta que se espera dos demais.
  • Ser visible e estar vixiante, sempre dirixindo a conversa e as relacións nunha dirección máis produtiva e considerada (focaliza a atención e a cultura e a relación).

5. Distribución Emerxente

  • Ter sempre claros os fins e os valores.
  • Asegurarse de que se comparten de forma xenuína.
  • Potenciar as relacións.
  • Estimular a innovación por parte do profesorado.
  • Desenrolar unha cultura de iniciativa profesional.
  • Inspirar confianza.
  • Distanciarse da observación de todas as interaccións e relacións.
  • Aprender a deixar que as cousas sigan o seu curso.
  • Non abortar as propostas que se fagan.
  • Eloxiar a iniciativa.
  • Encomiar os bos resultados.

NOTA: É importante impulsar procesos de comunicación, iniciativa…

6. Distribución de Persistencia

  • Ser aínda máis decidido e apaixonado ante os fins e os valores compartidos.
  • Estimular o debate de amplo alcance sobre propostas importantes.
  • Implicar pronto a quen se resisten.
  • Integrar as minorías e escoitalas.
  • Utilizar procesos que saquen á superficie as diverxencias e desacordos razoados.
  • Demostrar o valor de aprender a partir das diferenzas.
  • Estar preparado para as críticas, pero insistir no diálogo respectuoso.
  • Manter o sentido do humor.
  • Asegurarse de que sempre movemos cara adiante unha cultura profesional vigorosa.

7. Anarquía

(polo que non hai liderazgo). Ausencia de poder público.

Entradas relacionadas: