Metodologia d'entrenament esportiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,78 KB

Estructura de la sessió:

1. Informació: obj. de la sessió i es promou a la pràctica (edat, n* gent, espai, data). 2. Activació: preparar jugador activant aptituds, habilitats i capacitats. 3. Assoliment d'objectius: desnv. de les tasques + consignes. 4. Tornada calma: preparar jugadors per tornar a la normalitat. 5. Relaxació: feedback.

Habilitats obertes: (esports col·lectius) Condicions canviants, l’eficàcia depèn de la capacitat del jugador de percebre i interpretar situacions, decidir diferents situacions i executar.

Habilitats tancades: (esports individuals) Condicions estables, l'eficàcia depèn de la correcció de la tècnica, importància a l’execució, menys presa decisió.

Exercicis segons la metodologia

- Analític: s’aïlla l’objectiu per treballar-lo sense oposició ni presa de decisió. No hi ha presa de decisió, poca motivació i participació, solament tècnica. Exemple: conducció normal esquivant conos.

- Mixte: ex. específic, amb un obj. clar, repetit i discontinu, poca presa de decisió. Exemple: exercici de 2vs1.

- Global: situació real, màx.participació i motivació, situacions específiques, creativitat. Massa competitiu i complexe (es pot perdre l’objectiu principal). Exemple: 3 porteries, 2vs2 +1 comodí.

Components de la planificació

- Valoració inicial: caract. físiques, nivell motricitat, habilitats, motivació… /quina situació hem d'atendre?

- Formulació d’objectius: objectius en funció de la finalitat. / que es vol aconseguir?

- Selecció de continguts: continguts o coneixements (teòrics, pràctics o actitudinals) / que s’ha d’aprendre?

- Disseny d’activitats: activitats dissenyades per aconseguir els objectius. / com s’aconseguirà?

- Temporització: activitats organitzades en sessions segons una determinada durada. / quan s’aconseguirà?

- Recursos: espai i material / amb què s’aconseguirà?

Execució i avaluació de les activitats

- L'entrenador haurà de portar a la pràctica les activitats planificades amb uns objectius realitzables per l'esportista - Conèixer les caract dels alumnes (important per ajudar-los) = efectivitat.

- Avaluació → inicialdel procés: comprovar els aprenentatges. → final: saber els coneixements adquirits.

Estratègies per afavorir l’aprenentatge

- facilitar la participació i l'interès. - aprofitar les experiències quotidianes. - reforçar l’esforç i els èxits. - avaluar els resultats sense oblidar el procés. - proposar activitat en forma de joc.

Teories de l’aprenentatge

- Càstig o reforç: reaccions a estímuls (condicionat per conseqüències).

- Observació-imitació: observa i el imita (tècnica del modelatge). Executar la millor tècnica per que imitin.

- Cognició: adquisició de coneixements pels processos mentals interns. Noves estructures mentals a mesura que madurem = nova informació.

- Mediació: ajuda d’una tercera persona en moment oportú (+ eficaç). 3 zones: -desenv potencial: allò que pot fer amb ajuda (nen amb rodetes en la bici) -desenv pròxim: aprenentatge possible i efectiu (ajuda del pare per aprendre) -desenv real: allò que pot fer sense ajuda

- Descobriment: construïm el nostre coneixement a través del descobriment de continguts. Motivació i participació → resoldre problemes com un repte.

- Significatiu: incorporació de nous continguts a coneixements preexistents. 2 condicions: - continguts significatius, clars i ordenats per relacionar-los amb els ja adquirits - que la persona vulgui aprendre i fer esforç per relacionar amb els coneixements que té

Intervenció etapa vital 3-5 pujar, escalar, deixar-se caure, jugar amb l'equilibri i el desequilibri, llençar i retenir.

6-8 actv física i esportiva, potenciar la cooperació, vigilar i corregir postures corporals, realitzar actv curtes.

9-11 millorar el nivell psicomotriu i coordinació, jocs preesportius, potenciar la cooperació i la integració de grup.

12-14 participació activa de tots, establir uns hàbits, motivar per seguir progressant, pràctica esportiva dominant.

14-17 augmentar el volum de treball, transmetre hàbits saludables en postura corporal, alimentació.., explicar bé la sessió per tal que els membres siguin responsables i s'impliquin en el grup, prestar atenció a les pulsacions

Mayors practicar esports, actv físiques, realitzar actv quotidianes, vigilar el nivell d'intensitat per evitar lesions

Entradas relacionadas: