Mètodes i Estratègies de Preus, Comunicació i Economia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,74 KB

1. Mètodes de Fixació de Preus

Mètode 1: Basat en els costos

Consisteix a afegir al cost del producte un marge de benefici. El guany serà un percentatge sobre el cost del producte. Aquest mètode requereix una bona anàlisi de les despeses de l’empresa.

A grans trets, els costos d’una empresa es poden dividir en costos fixos i costos variables. Cal minimitzar els costos fixos i ajustar bé els costos variables a les necessitats reals de producció.

Costos fixos: Són els que s’han de pagar independentment de si l’empresa produeix més o menys quantitat de productes. Per exemple, el lloguer del local que l’empresa haurà de pagar encara que estigui inactiva.

Costos variables: Són els que depenen del volum de producció, com per exemple la matèria primera, que es comprarà d’acord amb la quantitat que s’estigui produint.

Mètode 2: Basat en la competència

Consisteix a estudiar els preus de la competència i fixar un preu similar. Normalment, les empreses amb més quota de mercat tenen preus similars entre si, i fixen el preu normal del producte.

Les empreses petites utilitzen aquests preus com a referència i els varien en funció dels seus atributs o avantatges competitius (millor o menor qualitat, millor o pitjor servei, etc.).

Mètode 3: Basat en el que el client vol pagar

Aquest procediment consisteix a adaptar el preu a la intensitat de la demanda. Quan la demanda és elevada, el preu tendeix a elevar-se, mentre que quan la demanda descendeix, el preu tendeix a disminuir.

2. Estratègies de Preus

Estratègia de preus de desnatació: consisteix a llançar el producte amb un preu elevat per donar idea de qualitat i exclusivitat. Més endavant, en la fase de declivi del producte, el preu es va rebaixant per arribar a altres segments de mercat als quals encara no hem arribat. Exemple: Apple assigna preus molt elevats en el llançament dels nous productes per anar-los 'desnatant' a poc a poc.

Estratègia de preus de penetració: consisteix a introduir el producte a un preu més baix que el de la competència per aconseguir una quota de mercat determinada i, un cop establerts en el mercat, anar apujant el preu. Exemple: És el que intenten algunes companyies telefòniques i d'altres subministraments, que penetren oferint grans rebaixes per anar incrementant el preu progressivament.

3. Mitjans de Comunicació

  • Relacions públiques: El seu objectiu és crear una imatge positiva de l’empresa, tant cap a l’exterior (clients i proveïdors) com cap a l’interior (treballadors i accionistes). Per exemple: regals d’empresa.
  • Publicitat: Consisteix en la transmissió d’un missatge informatiu sobre els productes a través dels mitjans de comunicació. El seu propòsit és incidir sobre la conducta de l’audiència per aconseguir que consumeixi el producte. Per exemple: anunci publicitari a la televisió.
  • Promoció de vendes: Cerca estimular la compra d’un producte oferint alguns avantatges afegits per al consumidor final o intermediaris. Per exemple: mostres gratuïtes, viatges…
  • Venda directa o personal: La duen a terme els venedors o comercials per informar els compradors sobre el producte i persuadir perquè l’adquireixin. Per exemple: electrodomèstics.

4. Economia Tradicional vs. Plataforma

Economia Tradicional (Físic)

  • El Corte Inglés
  • Carrefour
  • TMB
  • Correos
  • Universitat de Barcelona

Plataforma (Online)

  • Amazon
  • Glovo
  • Booking
  • Airbnb
  • Blablacar

Entradas relacionadas: