Merchandising i exposició de productes en el punt de venda

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,08 KB

1. Punts calents: (venen més), zones més freqüentades pels clients.

§ Voltant de la caixa

§ Vestidors

§ Dreta de l’entrada

§ Gòndoles de l’estanteria

§ On hi hagin miralls, colors vius, molta il·luminació...

Productes idonis per posar en els punts calents:

  • productes que ens interessa vendre abans i en major quantitat.
  • promocions i ofertes
  • productes i serveis nous

1.1. Productes en el punt de venda

L’exposició adequada dels productes té a veure amb els hàbits de compra, els productes necessaris es venen millor que els supèrflus o d’un preu elevat.

1.1.1. Formes d’exposició del producte (2 formes:)

- Desordenada: a munts, a l’avast dels clients. Sensació de preus baixos.

- Ordenada: diferents disposicions geomètriques. Sensació d’ordre, neteja i qualitat.

1.1.2. Implantació dels productes (la forma d’ordenar els productes) 2 Formes:

1) Vertical: es col·loquen els mateixos productes de diferents marques un sota l’altre.

2) Horitzontal: es col·loquen al mateix nivell, productes amb igual ús però diferent marca.

3) Creuada: es col·loquen al mateix nivell productes complementaris de diferents marques. (quan no tenim tots els productes de la mateixa marca).

1.1.3. Assortiment i quantitat de producte

Assortiment: nombre de productes diferents que té una empresa. Existeix una relació entre la quantitat de producte que s’exposa i que es ven: el mobiliari especialitzat ve ja preparat amb l’espai per a la quantitat (de 3 a 5 envasos per producte), depenent del seu volum.

Normes bàsiques per la col·locació de productes:

  • Expositors no buits.
  • Equilibri en les quantitats exposades de productes.
  • Els productes s’han de deixar espai entre ells.

2. Merchandising promocional o animació en el punt de venda.

Merchandising promocional: conjunt d’activitats que es realitzen per elevar les vendes, donant vida a l’establiment i fent-lo més atractiu per als clients. Oportunitats per posar-ho en pràctica:

  • L’obertura de l’establiment i aniversaris
  • Canvis d’estació
  • Festes de Nadal i Pasqua
  • Dia de la mare, pare, etc.

2.1. Mitjans d’orientació en el punt de venda:

2.1.1. Presentació en massa

“La massa fa vendre”, les grans quantitats de producte criden l’atenció i donen la sensació d’abundància i baix preu.

Ambientació sensorial: tècniques que permeten crear un ambient que és percebut pels sentits:

  • Sonora: música, missatges publicitaris per megafonia...
  • Visual: zones especialment il·luminades, decorats, cartells...
  • Tàctil: mostraris de productes a la disposició del client.
  • Olfactiva: en l’establiment escampar olors com a senyal d’identitat, a platja, coco, vainilla...

2.1.2. Creació de decorats i ambients especials

Ambientar l’establiment amb decorats, crea animació. (ex. Nadal...)

Entradas relacionadas: