Merchandising i exposició de productes en el punt de venda
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,08 KB
1. Punts calents: (venen més), zones més freqüentades pels clients.
§ Voltant de la caixa
§ Vestidors
§ Dreta de l’entrada
§ Gòndoles de l’estanteria
§ On hi hagin miralls, colors vius, molta il·luminació...
Productes idonis per posar en els punts calents:
- productes que ens interessa vendre abans i en major quantitat.
- promocions i ofertes
- productes i serveis nous
1.1. Productes en el punt de venda
L’exposició adequada dels productes té a veure amb els hàbits de compra, els productes necessaris es venen millor que els supèrflus o d’un preu elevat.
1.1.1. Formes d’exposició del producte (2 formes:)
- Desordenada: a munts, a l’avast dels clients. Sensació de preus baixos.
- Ordenada: diferents disposicions geomètriques. Sensació d’ordre, neteja i qualitat.
1.1.2. Implantació dels productes (la forma d’ordenar els productes) 2 Formes:
1) Vertical: es col·loquen els mateixos productes de diferents marques un sota l’altre.
2) Horitzontal: es col·loquen al mateix nivell, productes amb igual ús però diferent marca.
3) Creuada: es col·loquen al mateix nivell productes complementaris de diferents marques. (quan no tenim tots els productes de la mateixa marca).
1.1.3. Assortiment i quantitat de producte
Assortiment: nombre de productes diferents que té una empresa. Existeix una relació entre la quantitat de producte que s’exposa i que es ven: el mobiliari especialitzat ve ja preparat amb l’espai per a la quantitat (de 3 a 5 envasos per producte), depenent del seu volum.
Normes bàsiques per la col·locació de productes:
- Expositors no buits.
- Equilibri en les quantitats exposades de productes.
- Els productes s’han de deixar espai entre ells.
2. Merchandising promocional o animació en el punt de venda.
Merchandising promocional: conjunt d’activitats que es realitzen per elevar les vendes, donant vida a l’establiment i fent-lo més atractiu per als clients. Oportunitats per posar-ho en pràctica:
- L’obertura de l’establiment i aniversaris
- Canvis d’estació
- Festes de Nadal i Pasqua
- Dia de la mare, pare, etc.
2.1. Mitjans d’orientació en el punt de venda:
2.1.1. Presentació en massa
“La massa fa vendre”, les grans quantitats de producte criden l’atenció i donen la sensació d’abundància i baix preu.
Ambientació sensorial: tècniques que permeten crear un ambient que és percebut pels sentits:
- Sonora: música, missatges publicitaris per megafonia...
- Visual: zones especialment il·luminades, decorats, cartells...
- Tàctil: mostraris de productes a la disposició del client.
- Olfactiva: en l’establiment escampar olors com a senyal d’identitat, a platja, coco, vainilla...
2.1.2. Creació de decorats i ambients especials
Ambientar l’establiment amb decorats, crea animació. (ex. Nadal...)