Merchandising aplicat a la imatge personal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3 KB

Els cosmètics i tractaments de bellesa es van popularitzar a dos esdeveniments:

  • L’abaratiment de les matèries primes a l’avanç en els processos tecnològics, es passa a una producció industrial.
  • L’increment en l’oferta de productes i serveis que supera la demanda.

Oferta: nombre de varietat de productes i serveis.

Concepte de merchandising

Part del màrqueting destinada a aproximar producte i servei al consumidor en el punt de venda.

  • Diferències entre punts de vista:
  • Del fabricador: conjunt de operacions per augmentar la venda d’un producte o servei.
  • Del distribuïdor: tot allò que rendibilitza al màxim cada centímetre del local (mobiliari, expositors, aparador, publicitat, etc.).

Objectius i estratègies

Objectius:

  • Acostar el producte i servei al consumidor
  • Augmentar la rendibilitat del punt de venda o establiment.
  • Concebre l’establiment com un espai en el qual despertar les necessitats del client.
  • Els productes i serveis han de “auto vendre’s”, s’ajuden de la publicitat, promoció i exposició.

Estratègies:

  • Presentació atractiva del producte
  • Accés lliure al client del producte i lliure elecció.
  • Centralització del pagament en una o diverses caixes.
  • Posada a la disposició del client (cistella o carret) per al transport de la mercaderia a la caixa.

Principis o lleis del merchandising (4 principis:)

  • 1. Tot el que es veu es ven: es paga més per locals amb aparadors i per carrers més transitats per vianants. Les zones que coincideixen amb l’altura dels ulls són les que més es venen.
  • 2. Tot el que s’agafa es compra: quan un client agafa un producte és que està avaluant la possibilitat de comprar-lo.
  • 3. La massa fa vendre: la presentació en massa crida l’atenció i potencia i incita a comprar.
  • Uns productes poden ajudar-se mútuament a la venda: alternar els productes de manera que els de major venda recolzin als de menor (que la compra d’un genere la de l’altre).

Merchandising basic

Engloba tots els elements que afecten a l’espai físic del punt de venda o local, la seva distribució, aspecte i tot el relacionat amb els productes i serveis que es van a oferir en aquest establiment.

Tipus de venda (1r pas per muntar una empresa és buscar l'establiment)

Ubicació o localització (hem d’analitzar:)

  • La zona: el carrer o barri triat, quan més gent passi per ella o visqui, hi haurà més clients.
  • Nombre i tipus d’empreses del sector: (la competència) no és dolent que hi hagi altres empreses, està bé que n’hi hagin moltes i ofereixin el mateix que nosaltres.
  • La clientela: com són, etc. Els serveis, productes i horaris depenen d’ells.
  • Característiques econòmiques de la zona: en funció d’elles ajustarem el preu.

Entradas relacionadas: