Mecanismes de Cohesió i Comunicació Publicitària: Guia SEO

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,65 KB

Mecanismes de Cohesió Textual

1. Relació Léxica

Estableix un vincle semàntic entre dos o més elements lèxics.

  • 1.1 Repetició: Repetir una paraula per necessitat expressiva.
  • 1.2 Sinònim i Antònim: Utilitzar paraules amb significat similar o oposat per referir-se a una mateixa realitat.
  • 1.3 Encapsulament: Integrar un segment del text en una paraula o sintagma.
  • 1.4 Hipònim i Hiperònim: Utilitzar un nom més concret (hipònim) o més general (hiperònim).
  • 1.5 Associació: Emprar paraules que pertanyen al mateix camp de l'experiència.

2. Anàfora

Estableix una relació d'identitat entre un element gramatical i el seu antecedent.

  • 2.1 Substitució Pronominal: Substituir un element per un pronom o un altre element gramatical.
  • 2.2 El·lipsi: Ometre un element que el context permet interpretar.

3. Connexió

Utilitza elements que organitzen i relacionen les diferents parts del text.

  • 3.1 Organitzadors del discurs: Markers que assenyalen l'estructura del text.
  • 3.2 Introductors: Operacions discursives que indiquen el punt de vista de l'emissor o guien el receptor.
  • 3.3 Connectors: Relacionen les idees del discurs.

Elements de Connexió

1. Organitzadors Globals

Marquen l'estructura del text.

  • 1.1 Iniciadors i Finalitzadors: Per començar o acabar (ex: primer de tot, finalment).
  • 1.2 Ordenadors i Distribuïdors: Per seqüenciar (ex: en primer lloc, després).
  • 1.3 Additius i Continuadors: Per afegir informació (ex: així mateix, igualment).
  • 1.4 Temporals: Per indicar temps (ex: abans, ara, després).

2. Introductors d'Operacions Discursives

Indiquen la posició de l'emissor i orienten el receptor.

  • 2.1 Indicadors de Punt de Vista: (ex: sens dubte, és probable que).
  • 2.2 Introductors Temàtics: (ex: respecte a, pel que fa a).
  • 2.3 Introductor d'Exemples: (ex: per exemple, en concret).
  • 2.4 Introductors d'Aclariments: (ex: és a dir, o sigui).

3. Connectors

Indiquen la relació entre les diferents unitats del text.

  • 3.1 Sumatius: (ex: i, a més).
  • 3.2 Temporals: (ex: quan, ara).
  • 3.3 Espacials: (ex: davant, darrere).
  • 3.4 Contrastius:
    • Oposició: (ex: però, en canvi).
    • Concessió: (ex: encara que, tot i que).
    • Refutació: (ex: al contrari).
    • Contraposició: (ex: en realitat, de fet).
    • Restricció: (ex: almenys, si més no).
  • 3.5 De base causal:
    • Causals: (ex: perquè, ja que).
    • Consecutius: (ex: doncs, així doncs).
    • Condicionals: (ex: si, en el cas que).
    • Finals: (ex: a fi que, per tal que).

Elements Fonamentals de la Comunicació Publicitària

  • Emissor: L'entitat pública o privada que encarrega el disseny. L'agència està formada per redactors, dissenyadors gràfics, tècnics, locutors, autors, etc.
  • Canal: Mitjà de comunicació o suports de la publicitat (ex: cartells, plafons).
  • Receptor: El públic en general.
  • Missatge: Contingut de la informació.
  • Codi: Lingüístic, gràfic, irònic, tipogràfic, musical, etc.
  • Context: Les promocions de l'empresa, la divulgació, etc.

Tipus de Textos en la Publicitat Gràfica

  • Explicatiu: Caràcter objectiu que explica les característiques de l'objecte de la campanya.
  • Argumentatiu: Caràcter subjectiu que valora les qualitats de l'objecte o serveis respecte d'altres similars.
  • Instructiu: Caràcter apel·latiu que es dirigeix al receptor per introduir-lo al consum.

Entradas relacionadas: