El Matrimoni Arnolfini: Anàlisi de l'Obra de Jan van Eyck
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,18 KB
EL MATRIMONI ARNOLFINI
autor:
jan van eyck
jan van eyck
cronologia: 1393/1394
tenica: oli sobre fusta
mides: 84x57 cm
estil: Gòtic flamenc
tema: escena costumista de genere
localització. National gallery ( Londres)
OBRES DEL MATEIX AUTOR:la mare de déu de canceller rolin, tríptic de dresden
BIOGRAFIA DE L'AUTOR: se li atribueix la invenció de la pintura a l'oli, va ser un pintorcèlebre deks primitius flamencs. Les bases de la pintura eren amb color i refinament del gòtic internacional. Les primeres dades d'ell son 1422, quan va començar a treballar per Joan de Baviera a la haya. El 1425 es trasllada a Lille com a pintor de la cort del duc Borgonya Felip III, va dur a terme missions diplomatiques importants als regnes de Castella i Portugal. Al 1930 s'estableix a Bruges i exten la finluencia en la pintura flamenca posterior.
DESPRICIO FORMAL: representació d'una parella a l'interior d'una habitació, el mirall del fons de lap aret marca l'eix de simetria compsitiu, el pintor va confluir en les diferents línies de la fuga de la prespectiva, remarcades per les bigues del sostre i les posts del terra de fusta, atorguen al llenç una gran profunditat. El mirall reflexteic l'escena des del punt oposat al de l'espctador i amplia l'espai pictoric i inclou tot l'ambit del pintor i els testimonis situats darrere d'ell. El moviment escenic es gairbé nul, mostra una imatge rígida, teatral i poc espontania. Hi predomina la línia sobre el color, que perfia els controns de les figures i els objectes i els dona corporeitat i solidesa gairabé pictoriques. Aixo li permet plasmar fins el mínim detall una escrupulositat microscopia, gracies a la tecnica de l'oli aplicada amb plomes molt fines. La llum entra suaument per la finestra del 'habitació i ilumina tota l'esposa i deixa en penobra a la part de l'esquerra del quadre. Domini de tres grans taques cromatiques, el verd del vestit, el vermell dels cosrinatges, el marró de la capa del mercader.
TEMATICA: doble retrat de cos sencer que crrespon a giovanni arnofini, comerciantitalia que residia a bruges i la seva esposa Giovanna Cenami, filla d'un marcader Itàlia Erwin Panofsky entén l'bora com un certificat matrimonial en format visual, el cavaller agafa la ma de la dama i fa el vol nupcial, aixecant l'altre ma "fides levata". L'espelma encensa i que els dos vagin descalços referma el caracter sagrat de la cerimonia. El gos com a símbol vinculant del matrimoni, representa fidelitat, la talla de santa margarita i el drac representa la fecunditat, el mirall sine marcula i el rosarim es un real hbitual en les parelles, penja al costat del mirall. Les fruites sobre la taula representen l'arbre del be i del mal, la firma del pintor va ser:
Jan van Eyck fuit loic, situat el mirall.
Jan van Eyck fuit loic, situat el mirall.
MODELS I INFLUENCIES: influencia: va ser molt amplia i la seva tecnica depurada va ser accpetada com a MODEL de la pintura flamenca de l segona mitat del sXV i sXVI