Material `Mare de Déu de Sallent de Sanaüja:

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,11 KB

Delimitacions:Egocentrisme infantilL’infant és el centre del món. (La seva mare no és la mare del seu germà.La nostra feina és descentralitzar (la mateixa cosa per diferents)Ajudar a formar una visió objectiva de la realitat. Explicació artificialista mítica. Ex: Mare, com és que cau aigua del cel?/Són els núvols, que estan fent pipí! Explicació artificialista tècnica: Ex: Pare, qui ha plantat tots els arbres que hi ha en aquest bosc? (Algú abans que jo ha posat els rius, muntanyes...) Explicació finalista: Per què surt aigua de l’aixeta? Per a què puguis beure’n! Explicació animista: M’he donat un cop amb la taula! Dolenta! No tornis a fer mal al nen!àNo donar ànima a coses que no tenen vida. 


Sincretisme infantil:


Els nens tenen una confusió a separar les coses. De la seva experiència no poden extreure’n mes informació que la seva. No saber aïllar i sintetitzar les coses. Tot va en funció a l’experiència que l’infant ha tingut. Hi ha dificultat a donar característiques a les coses, ja que no les conec. //// Cicle d’aprenentatge (4fases): explorar Idees prèvies, introduir coneixement, mapa conceptual i aplicar coneixements (corregir activitat)


TEMPS: Necessito: Temps I ritme: (tot temps té un ritme) pot ser constant, repetitiu.Temps I posició: Les coses passen abans-durant-després à dificultat dels nens: ahir faré. Temps I orientació: cap a on s’orienta, si ve d’un passat o si be d’un present O d’un futur. Tipus de temps:Temps Civil: calendari Temps Físic: estacions de l’any (climàtic (mediterrani) NO)Temps Humà: bebè-avi. (petit-vell) El físic i l’humà els vivim, els notem i els percebem. à pels infants és difícil entendre que no Poden tornar a enredera (estan a la època de l’egocentrisme)

Temps viscut


: (tinc evidencies perquè l’he viscut) experiències Personals viscudes directament (allò que hem viscut) à Piaget diu que els infants només poden entendre Aquelles experiències que viuen directament. Hi ha també un temps percebut:
(ha d’haver passat Perquè sinó no tinc evidencies) experiències situades externes a nosaltres, Aquelles que no has viscut però pots percebre perquè tens una evidencia. 

Temps concebut

: (no Tinc evidencies) aquell temps que no tenim evidències però que va existir. Experiències Abstractes.**Piaget diu que els infants no poden entendre. “Tot El que estem vivint és passat”. Perquè quan jo sigui un adult això serà passat. He de tenir unes evidències. No poden entendre el temps concebut perque ni tan sols arriben al percebut. 

El temps mític:

Egan diu que Piaget no té raó. 
Parla de la força dels relats, mites i contes. Els infants tenen la Capacitat d’inventar i crear històries fantàstiques. (temps que ells no han Viscut i que no és el seu) “Hi havia una Vegada...”/Poder De l’experiència H.

Cooper

joc simbòlic:
Poder de l’experiència (a Través del joc simbòlic)
Experiència didàctica Es basa en l’experiència.

RD temps: MÚSICA: té i permet viure: ritme, velocitat, Repetició, continuïtat, canvis. A partir de l’experiència puc vivenciar la Música, qualsevol activitat és important per entendre el temps. LLENGUATGE VERBAL: posició (abans, després), orientació (passat, present, futur), adverbis, formes verbals correctes. CONTES: posició (abans, després), orientació (passat, present, futur), amb una estructura temporal claraOBJECTES: (tocar, Crear comparacions, posició (abans, després), orientació (passat, Present, futur), son concrets, són tangibles, paral·lelisme amb passat i Present, cultura material JOC SIMBÒLIC: puc reviure el passat igual que el Futur, posició (abans, després), orientació (passat, present, futur), Contextualitzat al passat, reviure (reviure emocions, sentiments en un temps Que no és el meu)

Ego (espai):L’infant No és capaç d’analitzar ni representar l’espaià No sap analitzar l’espai si no és a partir de les Seves pròpies dimensions. //El Reconeixement de la dreta i l’esquerra dificultat. tot Allò que s’escapa del meu cos a nivell d’espai és la dimensió desconeguda Desconegut. Jo conec el que el meu cos hem deixa conèixer (descobreixo l’espai A través del cos).  // Comencen A explorar racons de casa i l’escola (va relacionada amb la llum) à ha d’haver sempre llum per així veure (perquè sinó no Entraran (por)) //Les distant s'amplies (gategen i caminen) i tenen la necss d'ocupar l'espai i dificultat d'ocupar l'espai (dif per veure els límits) 

Espai à és un el lloc on es produeixen tots el Fenòmens naturals i humans. És l’objecte d’estudi dles ciències Socials, i en especial, de la geografia.
  /PQ? 
Nosaltres volem que els infants facin Una idea científica de l’espai, del món el que viuen, del seu entorn, i ells no Poden fer-se la idea perquè estan en una etapa que és l’egocentrisme i perquè Hi ha coses que quan se les expliquem se les imaginen, la imaginació és molt Poderosa, però pot distorsionar la realitat.

E vicut (aquí) E percebut(alla) E concebut (abstracte, jo no lhe vist). DE: 1Espai ocupat pel cos (prendre consciencia esquema corporal, lateralitat), 2orientació de l'espai (lat, profunditat(a dins, fora), anterioritat (davnt, darrera) 3prendre consciencia de la delimitació dels objectes en lespai (interioritat, exteriorit i delimitació) 4Posicions relatives dels objectes en lespai (interioritat, ext, secció i contigüitat) 5distancies, intervals i mesures(quantificar les distancies xro sempre a partir de coses i mesuresque conec)

Entradas relacionadas: