Material `Mare de Déu de Sallent de Sanaüja:
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,11 KB
Delimitacions:Egocentrisme infantilL’infant és el centre del món. (La seva mare no és la mare del seu germà.La nostra feina és descentralitzar (la mateixa cosa per diferents)Ajudar a formar una visió objectiva de la realitat. Explicació artificialista mítica. Ex: Mare, com és que cau aigua del cel?/Són els núvols, que estan fent pipí! Explicació artificialista tècnica: Ex: Pare, qui ha plantat tots els arbres que hi ha en aquest bosc? (Algú abans que jo ha posat els rius, muntanyes...) Explicació finalista: Per què surt aigua de l’aixeta? Per a què puguis beure’n! Explicació animista: M’he donat un cop amb la taula! Dolenta! No tornis a fer mal al nen!àNo donar ànima a coses que no tenen vida.
Sincretisme infantil:
Els nens tenen una confusió a separar les coses. De la seva experiència no poden extreure’n mes informació que la seva. No saber aïllar i sintetitzar les coses. Tot va en funció a l’experiència que l’infant ha tingut. Hi ha dificultat a donar característiques a les coses, ja que no les conec. //// Cicle d’aprenentatge (4fases): explorar Idees prèvies, introduir coneixement, mapa conceptual i aplicar coneixements (corregir activitat)
Temps viscut
: (tinc evidencies perquè l’he viscut) experiències Personals viscudes directament (allò que hem viscut) à Piaget diu que els infants només poden entendre Aquelles experiències que viuen directament. Hi ha també un temps percebut:
(ha d’haver passat Perquè sinó no tinc evidencies) experiències situades externes a nosaltres, Aquelles que no has viscut però pots percebre perquè tens una evidencia.
Temps concebut
: (no Tinc evidencies) aquell temps que no tenim evidències però que va existir. Experiències Abstractes.**Piaget diu que els infants no poden entendre. “Tot El que estem vivint és passat”. Perquè quan jo sigui un adult això serà passat. He de tenir unes evidències. No poden entendre el temps concebut perque ni tan sols arriben al percebut.Egan diu que Piaget no té raó. Parla de la força dels relats, mites i contes. Els infants tenen la Capacitat d’inventar i crear històries fantàstiques. (temps que ells no han Viscut i que no és el seu) “Hi havia una Vegada...”/Poder De l’experiència H.
Cooper
joc simbòlic:Poder de l’experiència (a Través del joc simbòlic)
Experiència didàctica Es basa en l’experiència.
/PQ? Nosaltres volem que els infants facin Una idea científica de l’espai, del món el que viuen, del seu entorn, i ells no Poden fer-se la idea perquè estan en una etapa que és l’egocentrisme i perquè Hi ha coses que quan se les expliquem se les imaginen, la imaginació és molt Poderosa, però pot distorsionar la realitat.