Materia eta Energiaren Aldaketak: Fisika eta Kimika 1. Sarrera
Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en vasco con un tamaño de 2,83 KB
GAIA 1.SARRERA
Energiaren bidez. Frikzioa eta beroa. Aldaketa fisikoa: materiaren itxura aldatzen denean. Burdin bati kolpe bat ematea. Aldaketa kimikoa: materiaren konposaketa aldatzen denean. Papera erretzea. Eraldaketa gertatu aurretik: substantzia erreaktiboak. Ondoren, erreakzioaren produktuak.
GERTAKARI FISIKOEN ETA ALDAKETA KIMIKOEN IKASKUNTZA
Gertakari fisikoen, substantzien eta aldaketa kimikoen edukiak. 236/2015 Dekretuaren Natur Zientzietako arloaren 4.eduki multzoan. Arloa lantzeko prozedurak (behaketa, informazio bilketa, hipotesiak …) metodo zientifikoarekiko hurbilketa. LHko lehenengo urteetan, ingurunearen ezagutza ikaslearen testuinguru hurbiletik abiatu. Materialak manipulatu (ura, papera …) eta horien propietateak identifikatu. Ondoren, ezagutze fisikoen inguruko esperientziak (indarra, higidura, abiadura…) garatzen hasi. LHko azken urteetan, ikerketak, martxan jarritako prozedurak … lagungarriak beraien urruneko gaiak ulertzeko. Fisika eta kimikako oinarrizko kontzeptu batzuk ikasi: materiaren propietateak, indarra, higidura, erreakzio kimikoak …
PROPOSAMEN METODOLOGIKOAK
Oinarri bezala, ikasleen inguruneari buruzko aurre-ezagutzak erabili. Ikaskuntza esanguratsua: proposatutako jarduerak manipulatu, ukitu, sentitu … Elkarrekintza maila berdinen (ikasle-ikasle) eta desberdinen (ikasle-irakasle) artean bultzatu talde lana bultzatuko duen testuinguru kooperatibo batean. Norbere akatsez konturatzen lagundu eta besteen ideiekiko errespetuzko jarrerak landu. Irakaslearen zeregina: aurre-ezagutzei kontzeptu berriak gehitzen laguntzea eta ezagutza eskema berrien eraketa indartzen lagundu. Aurreko guztiak ikerkuntza metodologikoa proposatu: aurreko ideiez baliatuz, kontzeptu berriak eraiki.
PROPIETATEA AZTERZKO ESPERIENTZIAK
Planifikatu eta egitea. Materiaren eta energiaren ezaugarriak eta izaera. Ikerkuntza metodologikoaren ikuspegitik propietateen, ezaugarrien, materiaren eta energiaren jarreran ikaskuntza burutzeko oinarriak ezarri. Jardueren programazioan 3 momentu desberdin: 1.Arazoaren formulaziorako jarrerak. 2.Ikerketa prozesurako jarduerak. 3.Ondorioak prestatzeko jarduerak. Materia eta energiari buruzko esperientziak: 1.Aireak espazioaren zati bat hartzen du eta masa dauka.
NAHASKETEN BANAKETA
1.esperimentua: zerrautsek eta hondarrez egindako nahaste baten osagaiak bereizi flotazioari esker. Nahasketa urez betetako ontzi batera botatzean, hondarra hondoratu egingo da, eta zerrautsa, ur-azalean geratuko da. 2.esperimentua: ura irakiten jarri eta berau lurruntzean, gatza ontziaren hondoan geratuko da.
ONDORIOAK
BIBLIOGRAFIA
236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena. Garcia, J. eta Garcia, F. (1989). Aprender investigando. Sevilla: Dfada.