Màrqueting i xarxes socials: promoció i estratègies
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,67 KB
MÀRQUETING I XARXES SOCIALS:
Les xarxes socials són plataformes d'Internet que permeten a un grup de persones relacionar-se virtualment per tal de compartir informació i interessos comuns. Aquesta agrupació virtual segons els interessos dels seus membres es coneix com a comunitat virtual.
Objectius de la promoció a xarxes socials:
Crear o incrementar la reputació d’una marca.
Desenvolupar o proposar una idea.
Vendre un bé o servei.
La promoció a xarxes socials, coneguda com a màrqueting digital, ha provocat l'aparició de noves professions com ara community manager, Social Media Manager, dissenyadors web, consultors SEO...
L'objectiu de la promoció a xarxes socials varia segons les necessitats de cada empresa, però en la majoria dels casos es tracta de crear o incrementar la reputació d'una marca, desenvolupar o proposar una idea, o vendre un bé o servei.
El procés per transmetre missatges comercials al Web 2.0 és l'anomenat màrqueting viral.
Consisteix a utilitzar les comunicacions entre iguals per distribuir un missatge. Aquest és difós per l'empresa, i els primers usuaris que el reben el difonen als seus contactes, com si fos un virus.
D'aquesta manera, l'empresa, en lloc de fer arribar el missatge directament a tot el seu públic objectiu, aprofita la capacitat dels usuaris per reenviar continguts.
Però com que requereix la col·laboració dels usuaris, per tal que el màrqueting viral funcioni aquests missatges han de ser atractius amb frases o imatges impressionants, àudios o vídeos interessants, i, fins i tot, videojocs divertits en línia.