Màrqueting a Xarxes Socials: Guia Completa 2023

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 14,43 KB

Xarxes Socials: L'element més destacat de la Web 2.0

Abans, les empreses utilitzaven la web per donar informació. En la web 2.0 són punts de trobada amb participació activa dels usuaris, mitjançant el fet de donar a l'usuari la capacitat d'administrar (vídeo, imatges, textos, etc.), enviar i rebre informació i opinar sobre d'altres. Les empreses han de conversar, que ens ajudin a innovar i adaptar-nos.

Característiques principals

  1. L'intercanvi permanent d'informació.
  2. La immediatesa d'aquest intercanvi.
  3. Les relacions entre els usuaris com a element clau.

Avantatges

  1. Millora en la comunicació empresa-client, que té un flux en els dos sentits.
  2. Millora les accions comercials i d'investigació.
  3. Millora de l'eficàcia comercial, per la major credibilitat de les recomanacions de tercers enfront de la publicitat en mitjans tradicionals i per l'actitud dels usuaris, que són receptius als missatges de les marques.
  4. Millora en la segmentació de clients, permet la microsegmentació.
  5. Més possibilitats per al seu target de client.

Tipologia de xarxes socials

Horitzontals

No tenen un tema específic, públic genèric, participen per socialitzar. Exemples: Facebook, Twitter, LinkedIn, Tuenti.

Verticals

Centrades en contactes però dirigides a nínxols de mercat específics (moda, música, animals domèstics).

Temàtiques

Horitzontals però centrades en un tipus determinat de contingut (vídeo, fotografia, àudio digital). Exemples: Youtube, Instagram, Pinterest, etc.

Corporatives

Horitzontals, però pensades en el treball col·laboratiu en empreses i institucions.

Estratègia a Facebook

Xarxa social que connecta a gent amb els seus amics. S'usa per mantenir-se al dia amb els amics o companys, compartint fotos, enllaços, vídeos, etc. L'únic que es necessita és una direcció de correu electrònic. Per a l'empresa, el millor és crear una pàgina d'empresa, se li afegeix la possibilitat de tenir estadístiques sobre els usuaris i aparèixer en els resultats de cercadors com Google.

Passos a seguir

Pas 1

Foto, una nota breu que descrigui en què consisteix el teu negoci i afegeix enllaços útils i informació de contacte. Publicacions en el mur.

Com fer que les publicacions tinguin èxit sense pagar?
  • Que ens comentin.
  • Més engagement.
  • Aconseguir molts "M'agrada".
  • Trànsit cap a la nostra web.
  • Que comparteixin, que ens dóna més punts.
  • Que els continguts siguin més efectius.

Pas 2

  • 2.1 Crea una estratègia per la teva pàgina.
  • 2.2 Estableix alguns objectius.
  • 2.3 Comparteix contingut exclusiu.
Els continguts han de ser:
  • Text (poc).
  • Fotos.
  • Vídeos, millor penjar-los a Youtube i compartir a Facebook.
  • Notes: hi podem escriure tot el que vulguem però són poc visibles.
  • Esdeveniments.
  • Enllaços.
  • Cançons.
Per guanyar més interacció i engagement:
  • Completa la frase... (millor amb imatge).
  • Fer preguntes.
  • Demanar opinió tenint en compte què demanem, per no provocar comentaris negatius.
  • Continguts amb imatges que arribin a ser el màxim de compartides, per exemple Shandy Cruzcampo.
  • Augmentar el "M'agrada" o "Compartir". Per exemple: "Has tingut llibre o rosa? Si has tingut llibre fes "M'agrada" i si has tingut rosa "Compartir".
  • Celebrar els festius.
  • Agraeix i reconeix els teus fans.
  • Com més personalitzat i corporatiu millor.
  • Frases relacionades amb la nostra marca i positives.
  • Aprofitar les coses que estan de moda.
  • Jocs.
  • 2.4 Revisa la teva pàgina a diari.
  • 2.5 Crea un calendari.

Pas 3. Construeix la teva comunitat

  • 3.1 Utilitza el que tens al teu abast.
  • 3.2 Inclou el botó "M'agrada" a la teva pàgina.

Pas 4. Crea campanyes promocionals

Hem de premiar els fans: concursos i sortejos a través d'alguna aplicació. No es permet fer-les en el mur. La pestanya de l'aplicació o landing estarà dins de la pàgina de l'empresa, i hi ha de figurar la promoció, el seu funcionament i incentiu. Hem d'utilitzar plataformes (Easypromos, Aplica). A Facebook no pots obligar a posar "M'agrada" per tal que puguin participar. Podem fer concursos i promocions a la web enviant-los des de Facebook. És molt important redactar bé.

Recomanacions
  • Podem demanar "M'agrada", però no exigir.
  • No podem utilitzar els "M'agrada" com a sistema de vot.
  • Anunciar els guanyadors.
  • Que no duri més de dos mesos.
  • És molt important redactar i publicar unes normes o bases de participació per evitar queixes o posteriors reclamacions.

Pas 5: Aprèn i creix

Revisa les dades del panell d'estadístiques amb freqüència per saber:

  • Com està funcionant la teva pàgina.
  • Quin dia de la setmana et visiten més persones.
  • Amb quina freqüència publiquen comentaris.
  • Quines publicacions són les que desperten més interès.
  • Com millorar l'estratègia de la teva pàgina.
  • Utilitzar al màxim el material audiovisual que puguem fer de les nostres instal·lacions.

Publicitat a través de Facebook

Avantatges

Segmentació, control de pressupost, provar entre imatge o text, escollir la forma en què es vol pagar: (CPC) (CPM).

Passos

Identificar les metes: definint què s'ha de promocionar i les metes que es volen aconseguir.

  1. Definir el nostre públic objectiu.
  2. Dissenyar un anunci que cridi l'atenció. Per això alguns consells són:
    • Al títol incloure el nom del negoci o pàgina, una pregunta o bé informació clau.
    • En el text, invitar l'audiència a realitzar una acció.
    • Ser clar i ressaltar els beneficis.
    • Utilitzar una imatge senzilla i cridanera que es relacioni amb el títol i text.
    • Actualitzar els anuncis amb imatges i textos nous.
  3. Administrar el pressupost: per això s'aconsella:
    • Determinar el pressupost total i diari.
    • Escollir si es vol pagar per clic (CPC) o per impressió.
    • Fixar un preu per la puja dels anuncis.
  4. Revisar i millorar: És important realitzar un seguiment després de llançar les campanyes per així crear, editar i optimitzar els anuncis. Els paràmetres a estudiar:
    • Informació sobre impressions i clics dels anuncis.
    • Edat, sexe i ubicació del públic dels anuncis.
    • Observar períodes de rendiment.

Exemples: Rue, lalala, Starbucks, Subway.

Estratègia a Twitter

Eina de màrqueting que arriba als clients i consumidors de manera ràpida i senzilla. Comunicació bidireccional clients-empresa. Com a negoci, pots utilitzar Twitter per compartir ràpidament informació, reunir informació crítica i perspectives de mercat, i construir relacions amb persones que tenen interès en el teu negoci. Per informar sobre promocions, notícies i novetats.

Com utilitzar Twitter a l'empresa

Les empreses poden utilitzar Twitter per ampliar el seu abast i connectar-se amb els seus clients actuals i potencials.

Formes d'aprofitar Twitter

  • Assabenta't del que està passant ara mateix.
  • Augmentar el reconeixement de la teva marca (augmenta amb anuncis).
  • Oferir un servei al client oportú: respondre de manera ràpida i senzilla a les comandes d'assistència.
  • Connectar-te amb clients potencials, defensors de la teva marca i persones influents.

Components bàsics

  • Tweet.
  • Respondre.
  • Retweet.
  • M'agrada.
  • Etiqueta: paraula o frase escrita sense espais i precedida de #. Pot convertir-se en tendència.
  • Menció: Per cridar l'atenció d'una altra persona en un Tweet, inclou el seu @nomdusuari en el missatge.

Crea un perfil

Mostra a tot el món qui ets i les primeres impressions compten. Presentar el teu millor contingut i reflectir de manera precisa la identitat de la teva empresa.

  1. @elteunomdusuari de Twitter. És la teva identificació exclusiva a Twitter. El teu nom apareix per sobre del teu nom d'usuari. Poden ser iguals, però no és necessari.
  2. La teva biografia.
  3. La teva foto de perfil.
  4. La teva imatge de capçalera.
  5. El teu tweet fixat.

Especificacions del perfil

  • La mida de la imatge de perfil és de 400x400 píxels. La imatge es redimensionarà per ajustar-se.
  • La mida de la imatge de capçalera és de 1500x500 píxels. En els dispositius mòbils es retallarà a una proporció de 2:1.
  • Utilitza un arxiu GIF o PNG per a imatges vectorials i il·lustracions.
  • Per a les fotos, puja un arxiu JPG o PNG.

Estratègia de contingut

El contingut convincent t'ajudarà a atraure nous seguidors i mantenir-los interessats. No existeix un número correcte o incorrecte de vegades que hauries de piular cada dia.

Pràctiques recomanades per interessar

  • Sigues breu.
  • Utilitza elements visuals en els teus Tweets.
  • Incorpora etiquetes rellevants.
  • Planteja preguntes i fes enquestes.
  • Administra i connecta't amb Retweets i respostes.

Seguidors a Twitter

Quan algú comença a seguir-te a Twitter, escull veure els teus Tweets i també realitza determinades accions beneficioses per la teva empresa.

Passos per fer followers

  • Promociona el teu nom d'usuari per tot arreu. Agrega un botó de seguiment al teu lloc web.
  • Aprofita la teva cartera actual de clients.
  • Busca paraules clau i etiquetes relacionades amb la teva indústria i audiència.
  • Trasllada als defensors de la teva marca de l'àmbit offline a l'àmbit online.
  • Demana que et retuitegin.

Aconseguir informació

Un panell t'ajudarà a conèixer els teus seguidors a Twitter. Podràs veure:

  • La teva base de seguidors.
  • Els interessos dels teus seguidors.
  • Les dades demogràfiques dels teus seguidors, com l'idioma, gènere i localització (veure dades relacionades amb els teus seguidors respecte als comportaments, controlar el creixement i els canvis de la teva audiència, comparar i contrastar).

Exemples: Amazon, Privalia, Decathlon.

Estratègia a Instagram

És una comunitat que es basa en el poder de les històries visuals.

Estratègia de contingut

Les empreses han de compartir contingut ben elaborat que tingui relació amb la marca i es basi en un objectiu clar. Explica la teva història mitjançant imatges, vídeos i peus de foto que captivin l'usuari.

Forma

  • Comença per un objectiu clar i un concepte creatiu.
  • Destaca l'aspecte i el disseny de la teva marca.
  • Centra't en l'elaboració: cridar l'atenció del públic i deixar-lo amb ganes de més.
  • Nom del compte: que es pugui vincular fàcilment a la teva empresa.
  • Foto de perfil: 150x150 píxels, utilitzar el logotip de la teva marca.
  • Text: Es recomana utilitzar peus de foto de diferent longitud en funció del públic.
  • Màxim de tres hashtags.
  • Comentaris i "M'agrada": Tingues un paper actiu a la teva comunitat. Interactua.
  • Etiquetes: Inclou el lloc al que correspon la foto o el vídeo si ajuda a explicar la història de la imatge.
  • Eines de mesura d'imatges: Edita les teves imatges i vídeos mitjançant eines d'edició.
  • Temes de les imatges: Publica fotos i vídeos de moments bonics o interessants.
  • Buscar i explorar: Utilitza aquesta opció per descobrir llocs.

Publicitat a Instagram

Donada la naturalesa de la xarxa social i el seu públic, és la millor per a companyies que venen directament al consumidor:

  • Fabricants de productes de consum.
  • Botigues de comerç electrònic.
  • Marques de consum massiu, etc.

Has de vincular el teu compte a la teva pàgina de Facebook. Quan creïs l'anunci, només has de seleccionar la pàgina i Facebook automàticament utilitzarà aquest compte. Inclús pots fer anuncis sense que tinguis compte a Instagram. Facebook crearà un compte fals amb el nom de la teva pàgina a Facebook.

Requisits creatius de publicitat

  • L'anunci no pot tenir més de 300 caràcters, incloent els hashtags.
  • La resolució recomanada és de 1080x1080 píxels. La mínima és de 600x600 píxels.
  • Les imatges apaïsades han de tenir 600x315 píxels.
  • Els vídeos han de tenir una resolució mínima de 72 píxels i han de durar entre 3 i 30 segons.
  • La mida màxima dels arxius de vídeo és de 30 Mb.

Bones pràctiques

  1. Crea anuncis rellevants pel teu públic objectiu.
  2. Utilitza les primeres campanyes per descobrir el que li interessa al teu públic.
  3. Fes proves multivariable amb diferents elements visuals al teu anunci.
  4. Escull un tipus d'anunci basant-te en la interacció.
  5. Utilitza la publicitat per obtenir seguidors de la teva marca.
  6. Utilitza imatges clares amb un fort focus d'atenció.
  7. Utilitza un branding subtil.
  8. No cobreixis més del 20% de la imatge amb text.
  9. Exhibeix persones en situacions reals.
  10. Utilitza anuncis amb vídeo per aconseguir més interacció.
  11. No tinguis por de mostrar productes.
  12. Inclou contingut generat per l'usuari en els anuncis (amb permís).
  13. Crea els teus propis hashtags per utilitzar-los en els anuncis.
  14. Utilitza botons de "Crida a l'acció" per aconseguir objectius específics.
  15. Barreja diferents tipus de continguts per saber quin enganxa més.
  16. Crea un compte personal per adquirir experiència de primera mà com a usuari.

Exemples: Barça, Red Bull, H&M, Mercedes, Pelucas, UNICEF.

Entradas relacionadas: