Màrqueting: Distribució, Canals, Estratègies i Promoció de Vendes
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,94 KB
La Distribució en Màrqueting: Canals i Estratègies
La distribució permet que el producte es trobi al lloc i moment adequats per a ser adquirit. És el procés que segueix el producte des que surt de la cadena de producció fins que arriba al consumidor.
Fases del Procés de Distribució
- Emmagatzematge del producte.
- Distribució física: transport o trasllat del producte.
- Facturació i cobrament.
El Canal de Distribució
Són els mitjans que s'utilitzen per aconseguir que els productes recorrin el camí des del productor fins al consumidor. Es poden diferenciar entre els següents tipus:
- Canal propi o directe: Quan l'empresa productora arriba directament al client.
- Canal extern o aliè: Quan distribueixen el producte empreses diferents de la productora.
Depenent de la llargada del canal, hi poden participar el productor, el majorista i el detallista fins a arribar al consumidor, o en el canal curt, només el productor i el detallista.
Estratègies de Distribució
- Estratègia de distribució exclusiva: La venda del producte en una zona determinada es fa mitjançant un únic intermediari.
- Estratègia de distribució selectiva: Se selecciona un nombre limitat de distribuïdors en funció del sector, la importància i el prestigi.
- Estratègia de distribució intensiva: El fabricant intenta que el seu producte estigui present a la major part dels punts de venda possibles.
Canals de Distribució Alternatius
- La franquícia: El productor (franquiciador) manté el control dels detallistes (franquiciats), de manera que es tracta d'una venda especialitzada.
- Telebotiga: A través de la televisió, la comanda es fa per telèfon i el pagament per targeta de crèdit.
- Venda per ordinador: A través d'un ordinador connectat a la xarxa, es paga per targeta de crèdit o contra reemborsament.
- Venda mitjançant màquines automàtiques o vending: Màquines expenedores (cafè, tabac, begudes...).
La Promoció en Màrqueting: Comunicació i Vendes
Per vendre un producte, aquest ha de ser conegut. Aquests són els instruments de la comunicació:
- La publicitat: Tècniques i mitjans que les empreses utilitzen per informar el públic dels seus productes i persuadir-los que els comprin. Han de comunicar els avantatges del producte i dirigir-se a un públic objectiu (segment) triant el mitjà adequat (TV, ràdio, premsa...) i el suport (cadena, periòdic o web concreta en la qual anunciar-se).
Objectius: Pujar vendes, canviar hàbits del consumidor i divulgar el producte.
- La promoció de vendes: Intenta augmentar les vendes a curt termini (CT). Pot destinar-se a consumidors (sortejos, devolucions...) o a distribuïdors (descomptes, premis per objectius de venda...).
- Força de vendes: Conjunt de comercials d'una empresa. Possibiliten la venda i recullen informació dels clients. És fonamental una bona organització de l'equip de vendes.
- Relacions públiques: Per transmetre una bona imatge a l'exterior (consumidors, proveïdors, societat...). Es denomina màrqueting social.
Exemple: Patrocinis (donacions a activitats diverses).
- Màrqueting directe: Contacte directe clients-empresa (carta, fax, telèfon...). Es coneix ràpidament el resultat.
Càlculs Bàsics de Productivitat i Finances
PM = cf / (p - cvu)
B = it - ct
Ct = cf + cv
CV = cvu x q
IT = p x q
Productivitat per capital = Producció / Unitats de capital = Resultat per màquina
Productivitat del treball = Producció / Unitats de treball = Resultat per treballador