Marketin eta Enpresa Kudeaketako Oinarrizko Kontzeptuak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,54 KB

Merkatua

Premiak dituzten eta premia horiek eskaintzaile bati produktu bat erosiz bete nahi dituzten pertsonen edo enpresen multzoa da.

Merkatu-kuota

Enpresa batek merkatu bateko salmenta guztietatik duen proportzioari deritzo.

Lehiakideak

Merkatu berean produktu edo zerbitzu bera eskaintzen duten enpresak dira.

Merkatu-azterketa

Ingurune orokorrari, lehiakideei eta kontsumitzaileei buruzko informazioa bildu, landu eta aztertzeari deritzo.

Merkatu-segmentazioa

Ondasun edo zerbitzu jakin baten aurrean antzeko portaera duten kontsumitzaile-taldeak identifikatzeari deritzo.

Marketina

Enpresa batek kontsumitzaileen premiak eta nahiak asetzeko egiten dituen jardueren multzoa da, betiere enpresak irabaziak lortzeko helburuarekin.

Marketin mixa

Enpresak merkatuan eragiteko kontrola ditzakeen lau elementu estrategikoen multzoa da. '4 P'-ak bezala ere ezagutzen dira:

  • Produktua
  • Prezioa
  • Sustapena
  • Banaketa

Produktua

Funtsezko elementua da marketin-politikaren baitan, enpresak objektu horren bidez eragiten baitu merkatuan.

Produktu desberdindua

Produktu baten ezaugarri bat edo bat baino gehiago aldatuz lortzen den ondasuna da.

Marka

Izen, termino, ikur, diseinu edota horien konbinazioa da, enpresak ekoizten dituen ondasunak eta zerbitzuak identifikatzea xede duena.

Izena (Markarena)

Markaren izendapena da, markaren elementuetako bat.

Logotipoa

Produktua edo marka identifikatzeko erabiltzen den irudia edo ikur grafikoa da.

Prezio-gerra

Lehiakideek elkarren artean prezioak nabarmen jaisten dituztenean sortzen den egoera da, askotan kostuen azpitik salduz, merkatu-kuota irabazteko.

Publizitatea

Enpresa batek kontsumitzailearen portaeran eragiteko asmoz mezu bat ordaindutako komunikabideetan zabaltzea da.

Harreman Publikoak

Enpresa edo erakunde bati buruzko informazioa komunikabideen bidez zabaltzeko estrategia da, iritzi publiko positiboa sortzeko helburuarekin. Askotan, enpresak berak prestatutako informazioa (prentsa-oharrak) erabiltzen da.

Merchandising

Salmenta-puntu batean produktu baten salmenta sustatzen laguntzen duten teknika eta baliabideen multzoa da.

Banaketa-kanala

Produktuak ekoizlearengandik kontsumitzailearengana iristeko erabiltzen den bideari edo bitartekoen multzoari deritzo.

Factoring

Enpresen finantzaketa-mota bat da, bezeroen gaineko kreditu-eskubideak (fakturak) 'faktore' izeneko finantza-erakunde bati saltzean datzana.

Renting

Ondasun higigarriak (eta batzuetan higiezinak) epe ertainera eta luzera alokatzeko modu bat da, zerbitzu osagarriak barne har ditzakeena.

Leasing (Finantza-errentamendua)

Enpresa finantzatzeko sistema bat da, aktibo finkoko elementu bat erabiltzeko eskubidea eskuratzeko sistema da, alokairu-kuota baten truke, eta epe amaieran erosteko aukera izan ohi da.

Dibidendua

Enpresa baten mozkinen zati bat da, akziodunei edo bazkideei aldian behin banatzen zaiena.

Amortizazioa

Ibilgetu batek denboraren edo erabileraren ondorioz galtzen duen balioaren kontabilitate-erregistroa da.

Erreserbak

Enpresak banatu gabeko irabaziak dira, etorkizuneko beharretarako gordetzen direnak.

Inbertsioa

Etorkizunean etekina lortzeko esperantzarekin baliabideak (dirua, denbora, ahalegina) proiektu, aktibo edo negozio batean jartzea da.

Finantzaketa

Inbertsioak edo jarduerak egiteko beharrezkoak diren diru-baliabideak lortzea da.

Finantzaketa-iturriak

Enpresak bere diru-beharrei aurre egiteko eskura dituen baliabideei deritze (adibidez, kapital propioa, maileguak).

Bitartekariak

Produktua ekoizlearengandik kontsumitzailearengana iristeko prozesuan parte hartzen duten pertsona edo enpresak dira (adibidez, handizkariak, txikizkariak).

Frankizia

Negozio-eredu bat da, non enpresa batek (frankiziatzaileak) beste bati (frankiziatuari) bere marka, produktuak eta negozio-sistema erabiltzeko eskubidea ematen dion, ordainketa baten truke.

Handizkariak

Produktuak ekoizleari edo beste handizkari bati erosi eta txikizkariei edo beste enpresa batzuei saltzen dizkieten bitartekariak dira.

Txikizkariak

Azken kontsumitzaileari produktua saltzen dioten bitartekariak dira.

Izakinak (Stocka)

Enpresak biltegian dituen lehengai, ekoizpen-prozesuan dauden produktu edo produktu amaituen multzoa da, saldu edo erabili zain.

Entradas relacionadas: