Marketin eta Enpresa Kudeaketako Oinarrizko Kontzeptuak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en vasco con un tamaño de 4,54 KB
Merkatua
Premiak dituzten eta premia horiek eskaintzaile bati produktu bat erosiz bete nahi dituzten pertsonen edo enpresen multzoa da.
Merkatu-kuota
Enpresa batek merkatu bateko salmenta guztietatik duen proportzioari deritzo.
Lehiakideak
Merkatu berean produktu edo zerbitzu bera eskaintzen duten enpresak dira.
Merkatu-azterketa
Ingurune orokorrari, lehiakideei eta kontsumitzaileei buruzko informazioa bildu, landu eta aztertzeari deritzo.
Merkatu-segmentazioa
Ondasun edo zerbitzu jakin baten aurrean antzeko portaera duten kontsumitzaile-taldeak identifikatzeari deritzo.
Marketina
Enpresa batek kontsumitzaileen premiak eta nahiak asetzeko egiten dituen jardueren multzoa da, betiere enpresak irabaziak lortzeko helburuarekin.
Marketin mixa
Enpresak merkatuan eragiteko kontrola ditzakeen lau elementu estrategikoen multzoa da. '4 P'-ak bezala ere ezagutzen dira:
- Produktua
- Prezioa
- Sustapena
- Banaketa
Produktua
Funtsezko elementua da marketin-politikaren baitan, enpresak objektu horren bidez eragiten baitu merkatuan.
Produktu desberdindua
Produktu baten ezaugarri bat edo bat baino gehiago aldatuz lortzen den ondasuna da.
Marka
Izen, termino, ikur, diseinu edota horien konbinazioa da, enpresak ekoizten dituen ondasunak eta zerbitzuak identifikatzea xede duena.
Izena (Markarena)
Markaren izendapena da, markaren elementuetako bat.
Logotipoa
Produktua edo marka identifikatzeko erabiltzen den irudia edo ikur grafikoa da.
Prezio-gerra
Lehiakideek elkarren artean prezioak nabarmen jaisten dituztenean sortzen den egoera da, askotan kostuen azpitik salduz, merkatu-kuota irabazteko.
Publizitatea
Enpresa batek kontsumitzailearen portaeran eragiteko asmoz mezu bat ordaindutako komunikabideetan zabaltzea da.
Harreman Publikoak
Enpresa edo erakunde bati buruzko informazioa komunikabideen bidez zabaltzeko estrategia da, iritzi publiko positiboa sortzeko helburuarekin. Askotan, enpresak berak prestatutako informazioa (prentsa-oharrak) erabiltzen da.
Merchandising
Salmenta-puntu batean produktu baten salmenta sustatzen laguntzen duten teknika eta baliabideen multzoa da.
Banaketa-kanala
Produktuak ekoizlearengandik kontsumitzailearengana iristeko erabiltzen den bideari edo bitartekoen multzoari deritzo.
Factoring
Enpresen finantzaketa-mota bat da, bezeroen gaineko kreditu-eskubideak (fakturak) 'faktore' izeneko finantza-erakunde bati saltzean datzana.
Renting
Ondasun higigarriak (eta batzuetan higiezinak) epe ertainera eta luzera alokatzeko modu bat da, zerbitzu osagarriak barne har ditzakeena.
Leasing (Finantza-errentamendua)
Enpresa finantzatzeko sistema bat da, aktibo finkoko elementu bat erabiltzeko eskubidea eskuratzeko sistema da, alokairu-kuota baten truke, eta epe amaieran erosteko aukera izan ohi da.
Dibidendua
Enpresa baten mozkinen zati bat da, akziodunei edo bazkideei aldian behin banatzen zaiena.
Amortizazioa
Ibilgetu batek denboraren edo erabileraren ondorioz galtzen duen balioaren kontabilitate-erregistroa da.
Erreserbak
Enpresak banatu gabeko irabaziak dira, etorkizuneko beharretarako gordetzen direnak.
Inbertsioa
Etorkizunean etekina lortzeko esperantzarekin baliabideak (dirua, denbora, ahalegina) proiektu, aktibo edo negozio batean jartzea da.
Finantzaketa
Inbertsioak edo jarduerak egiteko beharrezkoak diren diru-baliabideak lortzea da.
Finantzaketa-iturriak
Enpresak bere diru-beharrei aurre egiteko eskura dituen baliabideei deritze (adibidez, kapital propioa, maileguak).
Bitartekariak
Produktua ekoizlearengandik kontsumitzailearengana iristeko prozesuan parte hartzen duten pertsona edo enpresak dira (adibidez, handizkariak, txikizkariak).
Frankizia
Negozio-eredu bat da, non enpresa batek (frankiziatzaileak) beste bati (frankiziatuari) bere marka, produktuak eta negozio-sistema erabiltzeko eskubidea ematen dion, ordainketa baten truke.
Handizkariak
Produktuak ekoizleari edo beste handizkari bati erosi eta txikizkariei edo beste enpresa batzuei saltzen dizkieten bitartekariak dira.
Txikizkariak
Azken kontsumitzaileari produktua saltzen dioten bitartekariak dira.
Izakinak (Stocka)
Enpresak biltegian dituen lehengai, ekoizpen-prozesuan dauden produktu edo produktu amaituen multzoa da, saldu edo erabili zain.