Màquines de combustió: motors tèrmics i combustió interna
Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,78 KB
MAQUINES DE COMBUSTIÓ: Motor tèrmic → Màquina que transforma energia tèrmica en energia mecànica. COMBUSTIÓ EXTERNA: Màquina que transforma energia calorífica en energia mecànica mitjançant procés de conversió fora de la màquina.
Segons el moviment:
Alternatives → màquina de vapor
Rotatives → turbines de vapor
Màquina de vapor: (alternativa) Creada per James Watt al 1768 inaugurar. Màquina tèrmica que transforma vapor com a fluid en energia mecànica.
Elements: Conductes d'entrada i sortida (vàlvula corredissa)
Pistó → barra interna de cilindre (disc)
Caldera → recipient tancat (genera vapor) E. química-E. tèrmica
Funcionament:
1- El vapor cilindre s’arrossega amb èmbol
2- Moviment del pistó (moviment de rotació)
3- Pistó retorna posició inicial
Distribuidor: Regula el pas del vapor al cilindre
Regulador centrífug: Proporciona la velocitat angular
Màquina de vapor: La turbina rep el vapor d’una caldera on es produeix el vapor d’aigua a partir d'una combustió o calor generada en una reacció nuclear. S'obté energia tèrmica.
Ales de la turbina: Es mouen per un sistema complex de pressions i temperatures i fa moure l’eix.
COMBUSTIÓ INTERNA: Primera màquina ideada per Karl Baner.
Combustible es crema dins del motor i genera energia tèrmica.
Motor d’explosió: Dins el motor es produeix una explosió controlada per pressió i temperatura.
Cicle d’otto/encesa x guspira: Genera gasolina per arrancar automòbils.
Motor 4 temps.
1- ADMISSIÓ: Vàlvula s’obra i deixa anar vapor. Provoca desplaçament del pistó cap abaix i xucla mescla de gasolina.
2- COMPRESSIÓ: Vàlvula admissió es tanca i pistó puja i baixa comprimint aire.
3- EXPLOSIÓ: Bugia encén la mescla i provoca explosió. Es produeixen molts gasos.
4- ESCAPAMENT: Pistó a la part inferior. S’obra la vàlvula escapament i surt gasos
Diesel: És com explosió, però no cal provocar l’explosió. (Rudolf Diesel)
1- ADMISSIÓ: Entra aire sense combustible al cilindre.
2- COMPRESSIÓ: Pistó es desplaça i comprimeix l’aire pressió forta i temperatura alta.
3- EXPLOSIÓ: Injector posa gasoil on està l’aire a alta temperatura i explota produint gasos.
4- ESCAPAMENT: Surten els gasos del cilindre.
(W=F·D)(P=W/T)(T=d/m)(F1·D1=R·D2)(F•l=R.H)(F=(R+Q)/N)(F•2•pi•R=R•pas de rosca)(H=voltes/s)(F·2·PI·RADI·H)(I1–>2=n2/n1=W2/w1=D1/D2=Z1/Z2=M1/M2)(M=F•r)