Manteniment en Hotels: Sistemes, Bloquejos i Documentació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,38 KB

Sistemes de Control dels Avisos d'Avaria

A partir de la dimensió de l'hotel, el circuit i la forma d'un avís d'averia, podem trobar les següents possibilitats:

a) Hotels Petits

  1. No hi ha un servei permanent de manteniment. La governanta o encarregada passaria per recepció a deixar la incidència i a continuació es procediria a trucar a la persona que fa el manteniment.
  2. La recepció controla les hores que l'operari està treballant i reflectiria en l'avís les hores de treball.

b) Hotels Mitjans

  1. La governanta, com cada cap de departament, disposa d'un talonari d'averies.
  2. Cada avís seria tramès a manteniment durant la jornada i hi hauria una còpia per a garantir que l'averia ha estat reparada.
  3. A altres hotels, es passa una altra còpia a direcció per al seguiment tant del departament de pisos com el de manteniment.

c) Hotels Grans

  1. Disposen d'un programa informàtic i les incidències s'hi passen directament. Tant el departament de manteniment com la governanta tenen accés al programa.
  2. En els hotels on el sistema és el tradicional, es realitzen avisos segons les especialitats. Per exemple: fusteria, lampisteria, pintura, etc.

Bloquejos i Desbloquejos d'Habitacions

Quan una habitació o zona d'hotel ha de ser reparada, la governanta i el cap de manteniment han de coordinar les següents actuacions:

  1. Avís a recepció pel bloqueig: a partir d'aquest moment l'habitació no es pot vendre fins que arribi un nou avís per part de la governanta.
  2. Bloqueig permanent: l'habitació es prepara per a la reparació o intervenció.
  3. Després de realitzar la reparació es procedeix a netejar la zona i es desbloqueja, avís a recepció de la disponibilitat.

Cura de la Maquinària i Productes de Neteja

El servei de manteniment repara tant les màquines de bugaderia com els aspiradors i equips de neteja en general. No obstant això, a vegades les empreses proveïdores d'aquest equipament tenen contractes de manteniment amb l'hotel i ofereixen servei tècnic.

Sistemes de Revisió i Comprovació de Manteniment

Documentació

  • a) Avís d'averia.
  • b) Check list per habitacions: de suport per a revisions sistemàtiques.
  • c) Check list: per a sales i zones nobles.
  • d) Instruccions de treball.
  • e) Fitxes RIST (revisió de les instal·lacions pels serveis tècnics): reflecteixen el control realitzat i les incidències que es detecten relacionades amb les instal·lacions durant el torn de treball. Hi ha tantes fitxes RIST com instruccions de treball, ja que cada acció prevista a una fitxa RIST es realitza segons la corresponent instrucció de treball.

Controls Aplicats (Exemples)

  • 1) Il·luminació.
  • 2) Cloració de l'aigua.
  • 3) Climatització.
  • 4) Pressió de l'aigua.
  • 5) Sistema de prevenció d'incendis.

f) Planning de Periodicitat de Revisions

Revisions necessàries que les empreses externes han de realitzar.

g) Contractes d'Empreses Externes

Fàcilment localitzats i controlats.

Entradas relacionadas: