Manteniment en Hotels: Sistemes, Bloquejos i Documentació
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,38 KB
Sistemes de Control dels Avisos d'Avaria
A partir de la dimensió de l'hotel, el circuit i la forma d'un avís d'averia, podem trobar les següents possibilitats:
a) Hotels Petits
- No hi ha un servei permanent de manteniment. La governanta o encarregada passaria per recepció a deixar la incidència i a continuació es procediria a trucar a la persona que fa el manteniment.
- La recepció controla les hores que l'operari està treballant i reflectiria en l'avís les hores de treball.
b) Hotels Mitjans
- La governanta, com cada cap de departament, disposa d'un talonari d'averies.
- Cada avís seria tramès a manteniment durant la jornada i hi hauria una còpia per a garantir que l'averia ha estat reparada.
- A altres hotels, es passa una altra còpia a direcció per al seguiment tant del departament de pisos com el de manteniment.
c) Hotels Grans
- Disposen d'un programa informàtic i les incidències s'hi passen directament. Tant el departament de manteniment com la governanta tenen accés al programa.
- En els hotels on el sistema és el tradicional, es realitzen avisos segons les especialitats. Per exemple: fusteria, lampisteria, pintura, etc.
Bloquejos i Desbloquejos d'Habitacions
Quan una habitació o zona d'hotel ha de ser reparada, la governanta i el cap de manteniment han de coordinar les següents actuacions:
- Avís a recepció pel bloqueig: a partir d'aquest moment l'habitació no es pot vendre fins que arribi un nou avís per part de la governanta.
- Bloqueig permanent: l'habitació es prepara per a la reparació o intervenció.
- Després de realitzar la reparació es procedeix a netejar la zona i es desbloqueja, avís a recepció de la disponibilitat.
Cura de la Maquinària i Productes de Neteja
El servei de manteniment repara tant les màquines de bugaderia com els aspiradors i equips de neteja en general. No obstant això, a vegades les empreses proveïdores d'aquest equipament tenen contractes de manteniment amb l'hotel i ofereixen servei tècnic.
Sistemes de Revisió i Comprovació de Manteniment
Documentació
- a) Avís d'averia.
- b) Check list per habitacions: de suport per a revisions sistemàtiques.
- c) Check list: per a sales i zones nobles.
- d) Instruccions de treball.
- e) Fitxes RIST (revisió de les instal·lacions pels serveis tècnics): reflecteixen el control realitzat i les incidències que es detecten relacionades amb les instal·lacions durant el torn de treball. Hi ha tantes fitxes RIST com instruccions de treball, ja que cada acció prevista a una fitxa RIST es realitza segons la corresponent instrucció de treball.
Controls Aplicats (Exemples)
- 1) Il·luminació.
- 2) Cloració de l'aigua.
- 3) Climatització.
- 4) Pressió de l'aigua.
- 5) Sistema de prevenció d'incendis.
f) Planning de Periodicitat de Revisions
Revisions necessàries que les empreses externes han de realitzar.
g) Contractes d'Empreses Externes
Fàcilment localitzats i controlats.