Mantemento Esencial de Sistemas do Tractor: Lubricación, Refrixeración e Transmisión

Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en español con un tamaño de 4,73 KB

Sistemas de Lubricación do Motor

O sistema de lubricación, tamén coñecido como sistema de engraxamento, é fundamental para o correcto funcionamento e a durabilidade do motor.

Funcións Clave do Sistema de Lubricación

  • Lubricar as partes móbiles: Impide o contacto directo entre elas, reducindo o rozamento e o desgaste.
  • Refrixerar as partes lubricadas: Evacúa a calor xerada pola fricción.
  • Mellorar a estanquidade: Aumenta a estanquidade entre os elementos mecánicos, como os segmentos do pistón e as paredes do cilindro.

Tipos de Filtro de Aceite

Os filtros de aceite son cruciais para manter o lubricante limpo e libre de impurezas.

  • De cartucho recargable: Permite substituír só o elemento filtrante interno.
  • Compacto: Unidade selada que se substitúe por completo.

Tipos de Lubricantes

A elección do lubricante axeitado é vital para o rendemento do motor.

  • Monograo: Son aqueles cun só grao de viscosidade. Só traballan eficazmente nun rango limitado de temperatura.
    Exemplos: SAE 10W, SAE 15W, SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50.
  • Multigrao: A súa viscosidade esténdese entre dous valores amplos, o que lles permite operar nun rango de temperaturas máis extenso. Son os máis usados na actualidade.
    Exemplos: 10W30, 15W40, 20W40, 15W50, 20W50.

Sistemas de Refrixeración do Motor

O sistema de refrixeración mantén o motor á súa temperatura óptima de funcionamento, evitando o sobrequecemento.

Tipos de Refrixeración

  • Refrixeración por aire
  • Refrixeración por auga

O Termostato

A súa misión é facer que o motor acade a temperatura normal de funcionamento (75-90 ºC) o máis rápido posible. Mentres a temperatura é baixa, non permite o paso de auga cara ao radiador. Unha vez que a temperatura sobe, abre o circuíto e permite o paso cara ao radiador.

Procedemento en Caso de Quecemento do Motor

En caso de que o motor se quente excesivamente, siga estes pasos con precaución:

  1. Deter a marcha: Non apague o motor; déixeo ao ralentí (salvo que estea rota a correa do ventilador). Deste xeito, o motor seguirá refrixerando lentamente.
  2. Liberar vapor: Con moito coidado, abra o tapón do radiador e deixe que o vapor de auga acumulado escape gradualmente.
  3. Engadir auga: Para engadir auga, farémolo co motor en marcha para que a auga fría se mesture coa quente e arrefríe o motor progresivamente.

Filtros de Aire e Sobrealimentación

Os filtros de aire protexen o motor de impurezas, mentres que os sobrealimentadores melloran o seu rendemento.

Tipos de Filtros de Aire

  • Filtro de aire en baño de aceite
  • Filtro de aire en seco

Tipos de Sobrealimentadores

  • Compresor volumétrico de rotores
  • Turboalimentador / Turbocompresor

Sistema de Transmisión

O sistema de transmisión é esencial para transferir a potencia do motor ás rodas e permitir a manobrabilidade do vehículo.

O Diferencial

Ten como misión permitir que as dúas rodas motrices do tractor xiren a velocidades diferentes ao tomar unha curva, de xeito que o número de voltas que perde a roda interior se incrementa na roda exterior.

Bloqueo do Diferencial

Cando o tractor circula por un terreo pouco firme e se atasca, podemos intentar sacalo bloqueando o diferencial. Cando bloqueamos o diferencial, conseguimos que as dúas rodas xiren solidariamente e á mesma velocidade, de xeito que a roda que teña un terreo máis estable pode sacar o tractor do atasco. Unha vez desaparecido o problema, debemos desbloquear o diferencial, xa que circular con el bloqueado nunha curva pode provocar importantes avarías.

Toma de Forza (TDF)

A Toma de Forza (TDF) é un sistema que permite accionar implementos agrícolas.

Especificacións da TDF

  • 540 RPM: 2000 RPM do motor
  • 540E RPM: 1440 RPM do motor (económica)
  • 1000 RPM: 2000 RPM do motor
  • 1000E RPM: 1440 RPM do motor (económica)
  • Eixes: 540 RPM con 6 estrías (anchas), 1000 RPM con 21 estrías (estreitas)

TDF Sincronizada

A velocidade da TDF sincronizada está directamente ligada á velocidade de avance do tractor. É dicir, a TDF xira en proporción á velocidade das rodas do tractor, en lugar de facelo a unha velocidade fixa como a TDF estándar de 540 e 1000 RPM.

Entradas relacionadas: