Mantemento Esencial de Sistemas do Tractor: Lubricación, Refrixeración e Transmisión
Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial
Escrito el en español con un tamaño de 4,73 KB
Sistemas de Lubricación do Motor
O sistema de lubricación, tamén coñecido como sistema de engraxamento, é fundamental para o correcto funcionamento e a durabilidade do motor.
Funcións Clave do Sistema de Lubricación
- Lubricar as partes móbiles: Impide o contacto directo entre elas, reducindo o rozamento e o desgaste.
- Refrixerar as partes lubricadas: Evacúa a calor xerada pola fricción.
- Mellorar a estanquidade: Aumenta a estanquidade entre os elementos mecánicos, como os segmentos do pistón e as paredes do cilindro.
Tipos de Filtro de Aceite
Os filtros de aceite son cruciais para manter o lubricante limpo e libre de impurezas.
- De cartucho recargable: Permite substituír só o elemento filtrante interno.
- Compacto: Unidade selada que se substitúe por completo.
Tipos de Lubricantes
A elección do lubricante axeitado é vital para o rendemento do motor.
- Monograo: Son aqueles cun só grao de viscosidade. Só traballan eficazmente nun rango limitado de temperatura.
Exemplos: SAE 10W, SAE 15W, SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50. - Multigrao: A súa viscosidade esténdese entre dous valores amplos, o que lles permite operar nun rango de temperaturas máis extenso. Son os máis usados na actualidade.
Exemplos: 10W30, 15W40, 20W40, 15W50, 20W50.
Sistemas de Refrixeración do Motor
O sistema de refrixeración mantén o motor á súa temperatura óptima de funcionamento, evitando o sobrequecemento.
Tipos de Refrixeración
- Refrixeración por aire
- Refrixeración por auga
O Termostato
A súa misión é facer que o motor acade a temperatura normal de funcionamento (75-90 ºC) o máis rápido posible. Mentres a temperatura é baixa, non permite o paso de auga cara ao radiador. Unha vez que a temperatura sobe, abre o circuíto e permite o paso cara ao radiador.
Procedemento en Caso de Quecemento do Motor
En caso de que o motor se quente excesivamente, siga estes pasos con precaución:
- Deter a marcha: Non apague o motor; déixeo ao ralentí (salvo que estea rota a correa do ventilador). Deste xeito, o motor seguirá refrixerando lentamente.
- Liberar vapor: Con moito coidado, abra o tapón do radiador e deixe que o vapor de auga acumulado escape gradualmente.
- Engadir auga: Para engadir auga, farémolo co motor en marcha para que a auga fría se mesture coa quente e arrefríe o motor progresivamente.
Filtros de Aire e Sobrealimentación
Os filtros de aire protexen o motor de impurezas, mentres que os sobrealimentadores melloran o seu rendemento.
Tipos de Filtros de Aire
- Filtro de aire en baño de aceite
- Filtro de aire en seco
Tipos de Sobrealimentadores
- Compresor volumétrico de rotores
- Turboalimentador / Turbocompresor
Sistema de Transmisión
O sistema de transmisión é esencial para transferir a potencia do motor ás rodas e permitir a manobrabilidade do vehículo.
O Diferencial
Ten como misión permitir que as dúas rodas motrices do tractor xiren a velocidades diferentes ao tomar unha curva, de xeito que o número de voltas que perde a roda interior se incrementa na roda exterior.
Bloqueo do Diferencial
Cando o tractor circula por un terreo pouco firme e se atasca, podemos intentar sacalo bloqueando o diferencial. Cando bloqueamos o diferencial, conseguimos que as dúas rodas xiren solidariamente e á mesma velocidade, de xeito que a roda que teña un terreo máis estable pode sacar o tractor do atasco. Unha vez desaparecido o problema, debemos desbloquear o diferencial, xa que circular con el bloqueado nunha curva pode provocar importantes avarías.
Toma de Forza (TDF)
A Toma de Forza (TDF) é un sistema que permite accionar implementos agrícolas.
Especificacións da TDF
- 540 RPM: 2000 RPM do motor
- 540E RPM: 1440 RPM do motor (económica)
- 1000 RPM: 2000 RPM do motor
- 1000E RPM: 1440 RPM do motor (económica)
- Eixes: 540 RPM con 6 estrías (anchas), 1000 RPM con 21 estrías (estreitas)
TDF Sincronizada
A velocidade da TDF sincronizada está directamente ligada á velocidade de avance do tractor. É dicir, a TDF xira en proporción á velocidade das rodas do tractor, en lugar de facelo a unha velocidade fixa como a TDF estándar de 540 e 1000 RPM.