Manet i Monet: Models, Influències i Obres Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,86 KB

El dinar campestre

Models i influències

Models

  • El judici de Paris de Rafael (obra perduda)
  • El concert campestre de Ticià
  • Models clàssics: pintura veneciana del segle XVI
  • Barroc espanyol (Velázquez)

Influències

  • Impressionistes (pel tractament de la llum i el color)
  • Cézanne i el Cubisme (per negar-se a seguir la perspectiva tradicional i desintegrar la composició a manera de collage)

Context històric, biografia i obres

París, 1832-1883.

Va iniciar la seva formació al taller de Thomas Couture contra els desitjos del seu pare.

Van influir en la seva pintura els artistes venecians del segle XVI, holandesos del segle XVII i Velázquez. Va viatjar a Espanya i va quedar fascinat per aquest país.

Després de la mort del seu pare, la seva actitud va esdevenir més rebel i va ser criticat, especialment per la seva inclusió del nu femení en els seus quadres.

Cap al 1870, surt a pintar fora de l’estudi i experimenta amb la llum. Els impressionistes van rebre una gran influència de Manet, però aquest mai no s’hi va identificar com a tal, i va seguir relacionant-se amb salons oficials.

Dues obres destacades

  • Olympia
  • El Pifre

Impression, soleil levant

Models i influències

L’obra de Monet no es pot entendre sense l’experiència pictòrica de l’escola de Barbizon (pintura a l'aire lliure, à plein air) i l’obra del paisatgista anglès William Turner, de qui va recollir la sensació vaporosa de l’atmosfera i les variacions de la llum.

Monet va aportar a l’art un element de trencament en relació amb el sistema representatiu tradicional, i la seva experimentació va servir com a base per a les tendències postimpressionistes i avantguardistes posteriors.

Context històric, autor i obres

Claude Monet va ser el pintor més representatiu de l’impressionisme.

El 1859 va marxar a París on va tenir contacte amb Pissarro, Renoir, Sisley, entre d'altres.

El 1870 va viatjar a Londres on l’estudi de l’obra de John Constable i William Turner li van donar una altra visió del tractament pictòric de la llum.

De tornada a França, va centrar la seva atenció en els reflexos de la llum a la superfície de l'aigua i l'atmosfera que crea aquest efecte. Són famoses les seves sèries on pinta un mateix tema a diferents hores del dia per representar com varia la tonalitat d'un cos segons la manera d'incidir la llum.

Va arribar a pintar més de 3.000 quadres, la majoria dels quals són escenes fluvials, paisatges o marines que resumeixen una nova manera de representar una realitat sempre canviant.

Dues obres destacades

  • Catedral de Rouen
  • Nenúfars

Entradas relacionadas: