LSSICE: Comerç Electrònic i Obligacions Legals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,55 KB

1. Llei 34/2002, de Serveis de la Societat de la Informació i Comerç Electrònic (LSSICE)

Comerç electrònic: Qualsevol forma de transacció o intercanvi d'informació basada en la transmissió de dades sobre xarxes de comunicació com Internet. En aquest sentit, el concepte de comerç electrònic no només inclou la compra i venda electrònica de béns, informació o serveis, sinó l’ús de la Xarxa per a activitats anteriors o posteriors a la venda.

Informació que s'ha de mostrar:

  • Denominació de l'empresa, CIF, domicili, direcció electrònica, etc.
  • Dades d’inscripció general
  • Codis de conducta als quals estan adherits
  • Preus dels productes o serveis que ofereixen, indicant els impostos i gastos d’enviament
  • Si és el cas, dades relatives de l’autorització administrativa necessària per a l’exercici de l’activitat, dades col·legials i títol acadèmic del professional que exerceix una activitat regulada, i informació addicional en quant al servei si s’accedeix per un número de telèfon de traficació addicional, per exemple, les agències de viatge.

(!) Infraccions molt greus

L'incompliment de les resolucions administratives de:

  • Interrupció de servei o per retirar les dades.
  • Suspensió de la transmissió, l'allotjament de dades, l'accés a la xarxa o la prestació de qualsevol altre servei equivalent d’intermediació.
  • Retenció de les dades de trànsit
  • La utilització de dades retingudes per a finalitats diferents.

(!) Incompliments normatius:

  • No oferir les dades identificatives de l'empresa al web
  • No oferir informació clara i exacta sobre el preu
  • Realitzar un enviament massiu de publicitat no sol·licitada
  • Realitzar més de tres enviaments de publicitat no sol·licitats a un usuari en un any
  • No posar a disposició de l'usuari les condicions generals
  • Incompliment habitual de l'obligació de confirmar la recepció d'una comanda
  • Resistir-se a l'actuació inspectora

(!) Incompliments lleus:

  • No informar del nom de domini que utilitzi l'empresa al registre públic en què estigui inscrit.
  • Enviar publicitat a usuaris que no ho hagin sol·licitat, quan no sigui infracció greu.
  • No oferir la informació requerida per la Llei d’usuaris relacionada amb la professió, NIF, ...
  • No identificar la publicitat d'acord amb el que disposa la Llei
  • No proporcionar al consumidor la informació prèvia al contracte que assenyala la Llei.
  • No confirmar la recepció de la comanda.

(!) Incompliments normatius:

  • Anunciar preus inferiors als que finalment cobren els usuaris.
  • Publicitat de vols a preus que inflen durant el procés de compra.
  • Cobrament per conceptes com l'embarcament o la impressió de la targeta, el fet de portar maletes o per pagar amb targeta, entre altres.
  • Incloure serveis que han de ser opcionals: elecció del seient, una assegurança addicional o el menjar, o fins i tot una donació a una entitat benèfica.
  • Cobrament de penalitzacions per corregir algun error comès durant el procés de compra.
  • Denegació d'embarcament a passatgers sense DNI o passaport que comptin amb una altra documentació vàlida per a vols nacionals.
  • Imposició de números de tarifació addicional amb què les línies es lucren a atendre incidències i reclamacions.
  • Aplicació de recàrrecs per no portar imprès el bitllet.

Entradas relacionadas: