Logística: Procés de preparació i expedició d'un enviament
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,22 KB
LOGÍSTICA: Tècnica de gestió empresarial que persegueix l'optimització dels fluxos de materials i d'informació a l'empresa com a mitjà per a aconseguir flexibilitat, eficiència i qualitat, amb l'objectiu de fer més competitives les empreses.
Procés de preparació i expedició d'un enviament:
- Extreure el producte en la quantitat especificada
- Condicionar els paquets que han d'estar d'acord a la forma i mida especificats pel client.
- Precintar
- Etiquetar: destí, personalització del client i condicions de manipulació
- Entrega a l'agent de transport
Procés de recepció:
- Identificar externament l'enviament
- Comprovar continguts: el contingut ha de coincidir amb la documentació i ha d'estar en perfectes condicions
- Assignar destí a cada mercaderia: una ubicació al magatzem, un altre destí intern a l'empresa o un destí extern.
El transport comercial modern es defineix com aquell que: inclou tots els mitjans i infraestructures implicats en el moviment de les persones o béns, així com els serveis de recepció, lliurament i manipulació d'aquests béns. El transport comercial de persones es denomina "transport de passatgers", i el de béns rep el nom de "transport de mercaderies".
Definicio de transport : Significa el trasllat de persones o coses. La seva execució implica un acord de voluntats i suposa la realització d'un contracte entre el carregador i el transportista.
Hinterland d'un centre neuràlgic és la zona geogràfica que canalitza els seus contactes amb l'exterior a través d'un nus de comunicacions. Si el nus és un port, el "Hinterland" serien totes les infraestructures que ajuden a que aquest port sigui atractiu, rentable, etc.
Polítiques de transport
- Utilització racional dels recursos i estalvi energètic
- Protecció del medi ambient
- Ordenació del territori
- Repartiment de tràfics entre diferents mitjans
- Fiscalitat
- Dimensió empresarial
- Funció de l'empresa pública
- Règim laboral dels treballadors del sector.
El contracte de transport. El contracte de transport és un document mitjançant el qual una persona física o jurídica es compromet a transportar mercaderies o persones d'un lloc a un altre. Els contractes són diferents en funció del mitjà de transport i de si es tracta d'un transport nacional o internacional.
NOLI: És el cost a pagar pel desplaçament d'una càrrega en un mitja de transport.
Càrrega completa
El noli és lump sum:
- a preu fet
- té un preu únic
- no hi influeix ni el pes ni el volum que carreguem en la unitat de transport
Càrrega fraccionada, agrupada o consolidada
El noli gairebé sempre es cotitza segons la relació del pes/volum.
FACTOR D'ESTIBA SEGONS MITJÀ DE
TRANSPORT
MARÍTIM
1 m3
------ 1000 kg
TERRESTRE
1 m3
----- 333'3 Kg
AERI
1 m3
----- 166,6 Kg
1. Es volen importar 300 Kg. de tinta en pols que ocupen un volum de 1'5 m3. Volem saber per a cadascun dels mitjans de transport si es pagarà per pes o per volum.
Calculem els respectius pesos teòrics:
Marítim 1'5 m3 x 1000 Kg = 1'5 m3 x 1.000 Kg. PT > PR Pagarà per PT
1 m3
Terrestre 1'5 m3 x 1000 Kg = 1,5 m3 x 333,3 = 500 Kg. PT > PR Pagarà per PT
3 m3
Aeri 1'5 m3 x 1000 Kg = 1'5 m3 x 166,6 = 250 Kg PT < PR Pagarà per PR
6 m3
Si el transport terrestre costés, p.ex. 1 €/Kg, al pagar per volum, pagaria 500 €.
2. Donar les relacions pes-volum pels diferents mitjans de transport i calculeu el preu del transport en els següents casos, tenint en compte que el preu és 0,5 €/Kg;
A.- 800 Kg i 6 m3
B.- 300 Kg i 0'5 m3