Logística: Procés de preparació i expedició d'un enviament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,22 KB

LOGÍSTICA: Tècnica de gestió empresarial que persegueix l'optimització dels fluxos de materials i d'informació a l'empresa com a mitjà per a aconseguir flexibilitat, eficiència i qualitat, amb l'objectiu de fer més competitives les empreses.

Procés de preparació i expedició d'un enviament:

  1. Extreure el producte en la quantitat especificada
  2. Condicionar els paquets que han d'estar d'acord a la forma i mida especificats pel client.
  3. Precintar
  4. Etiquetar: destí, personalització del client i condicions de manipulació
  5. Entrega a l'agent de transport

Procés de recepció:

  1. Identificar externament l'enviament
  2. Comprovar continguts: el contingut ha de coincidir amb la documentació i ha d'estar en perfectes condicions
  3. Assignar destí a cada mercaderia: una ubicació al magatzem, un altre destí intern a l'empresa o un destí extern.

El transport comercial modern es defineix com aquell que: inclou tots els mitjans i infraestructures implicats en el moviment de les persones o béns, així com els serveis de recepció, lliurament i manipulació d'aquests béns. El transport comercial de persones es denomina "transport de passatgers", i el de béns rep el nom de "transport de mercaderies".

Definicio de transport : Significa el trasllat de persones o coses. La seva execució implica un acord de voluntats i suposa la realització d'un contracte entre el carregador i el transportista.

Hinterland d'un centre neuràlgic és la zona geogràfica que canalitza els seus contactes amb l'exterior a través d'un nus de comunicacions. Si el nus és un port, el "Hinterland" serien totes les infraestructures que ajuden a que aquest port sigui atractiu, rentable, etc.

Polítiques de transport

  • Utilització racional dels recursos i estalvi energètic
  • Protecció del medi ambient
  • Ordenació del territori
  • Repartiment de tràfics entre diferents mitjans
  • Fiscalitat
  • Dimensió empresarial
  • Funció de l'empresa pública
  • Règim laboral dels treballadors del sector.

El contracte de transport. El contracte de transport és un document mitjançant el qual una persona física o jurídica es compromet a transportar mercaderies o persones d'un lloc a un altre. Els contractes són diferents en funció del mitjà de transport i de si es tracta d'un transport nacional o internacional.

NOLI: És el cost a pagar pel desplaçament d'una càrrega en un mitja de transport.

Càrrega completa
El noli és lump sum:

  • a preu fet
  • té un preu únic
  • no hi influeix ni el pes ni el volum que carreguem en la unitat de transport

Càrrega fraccionada, agrupada o consolidada
El noli gairebé sempre es cotitza segons la relació del pes/volum.

FACTOR D'ESTIBA SEGONS MITJÀ DE

TRANSPORT

MARÍTIM
1 m3
------ 1000 kg

TERRESTRE
1 m3
----- 333'3 Kg

AERI
1 m3
----- 166,6 Kg

1. Es volen importar 300 Kg. de tinta en pols que ocupen un volum de 1'5 m3. Volem saber per a cadascun dels mitjans de transport si es pagarà per pes o per volum.

Calculem els respectius pesos teòrics:

Marítim 1'5 m3 x 1000 Kg = 1'5 m3 x 1.000 Kg. PT > PR Pagarà per PT
1 m3
Terrestre 1'5 m3 x 1000 Kg = 1,5 m3 x 333,3 = 500 Kg. PT > PR Pagarà per PT
3 m3
Aeri 1'5 m3 x 1000 Kg = 1'5 m3 x 166,6 = 250 Kg PT < PR Pagarà per PR
6 m3
Si el transport terrestre costés, p.ex. 1 €/Kg, al pagar per volum, pagaria 500 €.

2. Donar les relacions pes-volum pels diferents mitjans de transport i calculeu el preu del transport en els següents casos, tenint en compte que el preu és 0,5 €/Kg;
A.- 800 Kg i 6 m3
B.- 300 Kg i 0'5 m3

Entradas relacionadas: