Localització i dimensió empresarial: factors clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 386,2 KB
Localització:
Demandes de mercat, proveïment de matèries primeres, mercat de treball, comunicacions i transports, subministraments, cost de la construcció, legislació, inversió i finançament, desenvolupament econòmic de la regió.
Dimensió:
Capacitat de producció determinada per una sèrie de factors: tecnològics, mercat, nombre de treballadors.
Criteris per determinar la dimensió: les vendes o facturació, volum de producció, plantilla de l'empresa.
Creixement extern:
Consisteix en l'adquisició, fusió o cooperació amb altres empreses, amb la finalitat d'accedir a nous mercats. Podem parlar d'una fusió pura, per absorció, participació (una empresa compra part del capital social d'una altra), cooperació (acords especials per compartir recursos i objectius), clúster (concentració d'empreses i institucions en un sector concret), Joint-ventures (acords entre empreses d'altres països on aporten capital o algun element d'actiu), Càrtel (grup d'empreses d'un mateix sector que dominen el mercat posant-se d'acord en els preus), Trust (empreses que operen en totes les fases d'un procés productiu, com ara Repsol o fusta), Holding (una companyia mare que adquireix les accions d'altres empreses que controla i que pertanyen a diferents sectors).
Globalització:
Tendència dels mercats i empreses a estendre's més enllà de l'àmbit nacional, aconseguint una dimensió mundial. Procés polític, econòmic, social i ecològic que té lloc en l'actualitat i explica la interrelació econòmica entre països fins al punt de crear una economia mundial.
Internacionalització:
Operacions que porta a terme l'empresa per integrar-se en mercats internacionals.