Localització, Creixement i Globalització Empresarial: Factors Clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,33 KB
Localització de l'Empresa
Factors a considerar:
- Demanda del mercat
- Proveïment de matèries primeres
- Mercat de treball
- Subministraments
- Cost de la construcció
- Legislació (normativa legal)
- Inversió i finançament (recursos econòmics)
- Desenvolupament econòmic de la regió
Creixement Empresarial
Creixement intern: Increment de la capacitat productiva. Estratègies de màrqueting per augmentar les vendes sense canviar el producte.
Creixement extern: Adquisició, control o absorció d'empreses per accedir a nous mercats.
- Fusió pura d'empreses: Unió per crear una nova societat.
- Fusió per absorció d'empreses: Una empresa n'adquireix una altra.
- Participació en societats: Compra d'una part del capital social.
- Cooperació d'empreses: Col·laboració per compartir recursos i informació.
- Clúster: Concertació geogràfica d'empreses.
- Trust: Conjunt d'empreses que controlen diferents fases de producció per reduir costos i dominar el mercat.
- Càrtel: Grup d'empreses del mateix sector que acorden preus i estratègies.
- Hòldings: Companyia matriu que controla les accions d'altres empreses.
Globalització i Internacionalització
Globalització: Extensió de relacions econòmiques entre països, creant una economia mundial interdependent.
Internacionalització:
- Multidomèstica: Descentralització i autogestió amb treballadors locals.
- Global: Centralització de recursos i administració des del país d'origen.
- Transnacional: Estratègies de producció i vendes sense considerar l'origen.
Multinacionals: Empreses que operen en dos o més països.
Empresa i Tecnologia
La innovació tecnològica i l'ús d'Internet milloren l'eficiència productiva.
Elements clau:
- Globalització econòmica: Activitat econòmica conjunta gràcies a mercats financers interconnectats.
- Economia de la comunicació i el coneixement: Nous factors de producció que milloren la productivitat.
- Internet com a nova forma d'organització: Economia basada en tecnologies de la informació i comunicació (TIC).