Localització, Creixement i Globalització Empresarial: Factors Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,33 KB

Localització de l'Empresa

Factors a considerar:

  • Demanda del mercat
  • Proveïment de matèries primeres
  • Mercat de treball
  • Subministraments
  • Cost de la construcció
  • Legislació (normativa legal)
  • Inversió i finançament (recursos econòmics)
  • Desenvolupament econòmic de la regió

Creixement Empresarial

Creixement intern: Increment de la capacitat productiva. Estratègies de màrqueting per augmentar les vendes sense canviar el producte.

Creixement extern: Adquisició, control o absorció d'empreses per accedir a nous mercats.

  • Fusió pura d'empreses: Unió per crear una nova societat.
  • Fusió per absorció d'empreses: Una empresa n'adquireix una altra.
  • Participació en societats: Compra d'una part del capital social.
  • Cooperació d'empreses: Col·laboració per compartir recursos i informació.
  • Clúster: Concertació geogràfica d'empreses.
  • Trust: Conjunt d'empreses que controlen diferents fases de producció per reduir costos i dominar el mercat.
  • Càrtel: Grup d'empreses del mateix sector que acorden preus i estratègies.
  • Hòldings: Companyia matriu que controla les accions d'altres empreses.

Globalització i Internacionalització

Globalització: Extensió de relacions econòmiques entre països, creant una economia mundial interdependent.

Internacionalització:

  • Multidomèstica: Descentralització i autogestió amb treballadors locals.
  • Global: Centralització de recursos i administració des del país d'origen.
  • Transnacional: Estratègies de producció i vendes sense considerar l'origen.

Multinacionals: Empreses que operen en dos o més països.

Empresa i Tecnologia

La innovació tecnològica i l'ús d'Internet milloren l'eficiència productiva.

Elements clau:

  • Globalització econòmica: Activitat econòmica conjunta gràcies a mercats financers interconnectats.
  • Economia de la comunicació i el coneixement: Nous factors de producció que milloren la productivitat.
  • Internet com a nova forma d'organització: Economia basada en tecnologies de la informació i comunicació (TIC).

Entradas relacionadas: