Llengua Oral: Importància i Estratègies d'Ensenyament
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,37 KB
LA LLENGUA ORAL
Per què cal ensenyar la llengua oral? Ens ajuda a aconseguir harmonia a l’aula i a poder expressar sentiments i pensaments.
a) Dos grans propòsits subjacents Relacionat amb Vigotsky: Paper mediador ens referim que en lloc de participar en una activitat social. Educació cívica: harmonia a l'aula com a instrument intermediari podem parlar de la pedagogia de la paraula tant del mestre com de l'alumne.b) L'expressió de les emocions: gràcies a les paraules podem expressar com ens sentim. Sentiments i emocions = llenguatge
GÈNERES DISCURSIUS Bakjtin (1982): C. Comunicativa = 'El conjunt més o menys estable d'enunciats que una comunitat pot identificar' A més: 'aprendre a parlar vol dir aprendre a construir enunciats, perquè parlem amb enunciats i no mitjançant oracions i encara menys per paraules separades'
Tres aspectes:
1. Principis fonamentals per a l'enfocament de la c. oral a l'aula.
2. Seqüències didàctiques de la llengua oral formal.
3. Avaluació formativa.
Principis fonamentals per a l'enfocament de la competència oral a l'aula: 1. Definir bé la competència oral, quins són els continguts. Concretar els coneixements i les habilitats; i Detallar-los abans de cada activitat.2. Prioritzar l'oralitat formal i en públic. Sempre parlarem en llengua oral i formal. 3. Ensenyar la competència oral en totes les edats.4. Organitzar les activitats orals en seqüències didàctiques (SD) per treballar pas a pas, a través de petites activitats focalitzades, la recepció i la producció de textos orals formals. 5. Interrelacionar llenguatge oral, escrit, audiovisual i les TIC. 6. Situar l'èmfasi en la planificació i en l'avaluació. 7. Crear contextos versemblants i un clima d'atenció en un espai ritualitzat. 8. La doble planificació: una perspectiva bilateral. Planificar el que han d'aprendre, dir i fer els alumnes emissors; i Planificar el que han d'aprendre, escoltar i fer els alumnes receptors.