Lleis organiques i ordinaries

Enviado por Chuletator online y clasificado en Derecho

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,88 KB

DRETS DELS INFANTS// PRINCIPIS: Principi 1:


L’infant gaudirà de tots els drets enunciats sense Excepció de cap mena o discriminació Principi 2:
L’infant gaudirà d’una protecció especial i disposarà d’oportunitats i De serveis Principi 3:
L’infant té Dret, des de la seva naixença, a un nom i a una nacionalitat Principi 4:
L’ infant ha de gaudir dels Beneficis de la seguretat social.

Principi 5:

L’infant impedit físicament o mentalment ha de rebre el tractament, L’educació i les atencions necessàries Principi 6:
L’ infant, per al desenvolupament de la seva personalitat, necessita Amor i comprensió.

Principi 7:

L’ Infant té dret a rebre educació, que serà gratuïta i obligatòria almenys en la Seva etapa elemental.

Principi 8:

L’infant Ha de figurar entre els primers a rebre, en tota circumstància, protecció i Socors.

Principi 9:

L’infant ha de Ser protegit contra totes les formes de negligència, crueltat i explotació.

Principi 10

L’ infant ha de ser protegit Contra les pràctiques que puguin fomentar la discriminació racial, religiosa o De qualsevol altra mena.

Piràmide de Kelsen:

1- constitució 2- lleis orgàniques Y lleis especials 3- lleis ordinàries 4- drectes lleis 5- reglaments Les fonts del Dret àDirectes
1- La Constitució 2-Els Tractats internacionals 3- Les lleis orgàniques i ordinàries De l’Estat i les CC.AA 4- Les normes amb rang de Llei emanades del
Govern 5- Els Reglaments 6- El costum 7-Els Principis generals del dret
à Indirectes
1-La Jurisprudència del Tribunal Suprem 2-La doctrina científica La llei: La llei és elaborada pel Poder Legislatiu de l’Estat • Juntament amb la Constitució, la llei gaudeix de Directa legitimitat democràtica en ser producte de l’activitat normativa de les Corts. • La llei és la norma elaborada pel Parlament TIPUS DE LLEIS: LLEI ESTATAL / AUTONÒMICA  •Les lleis Autonòmiques posseeixen el mateix rang i força que les de l’Estat, però tenen Un camp material diferent en virtut de la competència. Les Lleis Orgàniques tracten matèries que la Constitució atribueix Especial transcendència i per a l’aprovació de les quals es requereix un quòrum Especialment reforçat al Congrés. Les lleis Ordinàries són aquelles que s’elaboren pel procediment habitual i s’aproven Per majoria simple.
LA CONSTITUCIÓ• Norma suprema de l’ordenament jurídic espanyol, estableix els principis Fonamentadors que regeixen l’ordre social, polític i econòmic ///La Constitució és la primera de les normes, la Norma Suprema de l’ordenament jurídic./Ostenta El caràcter de norma supralegal, de manera que no pot ser alterada ni Modificada pels procediments ordinaris de creació de Normes jurídiques. / La Llei no pot modificar la Constitució./ els seus mandats queden fora de la Disponibilitat de les forces polítiques / Els seus preceptes són bàsics i Inalterables i constitueixen els límits als poders de l’Estat.

OBJECTIUS DE LA UE

EN MATÈRIA D’EDUCACIÓ 1- Afavorir la mobilitat 2- Promoure la cooperació europea i Internacional.  2-Fomentar la comprensió Mútua, l'aprenentatge de llengües estrangeres i la utilització de les noves Tecnologies 3- Promoure el reconeixement de les qualificacions i les Competències.

Sistema Educatiu:

Forma Objectiva i pròpia com un país organitza i planifica legislativament i Desenvolupa en la pràctica l’educació dels seus ciutadans en un moment de la Seva història

HISTÒRIA DEL SISTEMA EDUCATIU ESPANYOL


1-Llei d’Instrucció Pública o Llei Moyano 1857
2- LGE: Llei General d’Educació O Llei Palasí 1970
3- LOECE (1980)
4- LODE (1985)
5- LOGSE: Llei d’Organització General del Sistema Educatiu 1990
6- LOPEG (1995)
7- LOCFP (2002)
8- LOCE (2002)
9- LOE:
Llei Orgànica D’Educació 2006 10-
LOMCE (2013)

LLEI D’INSTRUCCIÓ PÚBLICA O LLEI MOYANO (1857

Primera Llei General d’Educació // La “Ley Moyano” ordena Legislativament el sistema educatiu LLEI MOYANO (1857). CARACTERÍSTIQUES: Marcada concepció centralista de la instrucció// Promoció legal i consolidació D’una ensenyança privada catòlica a nivell primari i secundari // La Incorporació definitiva dels estudis tècnics i professionals a l’ensenyança PostsecundàriaLLEI MOYANO (1857). NIVELLS
1-Primera ensenyança :Dels 6 anys als 9 anys // gratuïta i obligatòria (en teoria)
2- Segona ensenyança o Batxillerat

durada 6 anys comuns amb examen final // possibilitat d’estudis d’aplicació A les professions industrials
3- Tercera Ensenyança o Universitària

estudis De facultat.

LLEI GENERAL D’EDUCACIÓ O LLEI PALASI (1970)

1- Regula i estructura per primer cop en elsegle XX tot El sistema educatiu espanyol. 2- Esforç de modernització del sistema educatiu 3- Parteix del reconeixement implícit del fracàs de l’educació autoritària dels Darrers 30 anys. 

Entradas relacionadas: