Lleis organiques i ordinaries
Enviado por Chuletator online y clasificado en Derecho
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,88 KB
DRETS DELS INFANTS// PRINCIPIS: Principi 1:
L’infant gaudirà de tots els drets enunciats sense
Excepció de cap mena o discriminació Principi
2:
L’infant gaudirà d’una protecció especial i disposarà d’oportunitats i
De serveis Principi 3:
L’infant té
Dret, des de la seva naixença, a un nom i a una nacionalitat Principi 4:
L’ infant ha de gaudir dels
Beneficis de la seguretat social.
Principi 5:
L’infant impedit físicament o mentalment ha de rebre el tractament,
L’educació i les atencions necessàries Principi
6:
L’ infant, per al desenvolupament de la seva personalitat, necessita
Amor i comprensió.
Principi 7:
L’
Infant té dret a rebre educació, que serà gratuïta i obligatòria almenys en la
Seva etapa elemental.
Principi 8:
L’infant
Ha de figurar entre els primers a rebre, en tota circumstància, protecció i
Socors.
Principi 9:
L’infant ha de
Ser protegit contra totes les formes de negligència, crueltat i explotació.
Principi 10
L’ infant ha de ser protegit
Contra les pràctiques que puguin fomentar la discriminació racial, religiosa o
De qualsevol altra mena.
Piràmide de Kelsen:
1- constitució 2- lleis orgàniques
Y lleis especials 3- lleis ordinàries 4- drectes lleis 5- reglaments Les fonts del Dret àDirectes
1- La
Constitució 2-Els Tractats internacionals 3- Les lleis orgàniques i ordinàries
De l’Estat i les CC.AA 4- Les normes amb rang de Llei emanades del
Govern 5- Els
Reglaments 6- El costum 7-Els Principis generals del dret à Indirectes
1-La
Jurisprudència del Tribunal Suprem 2-La doctrina científica La llei: La llei és elaborada pel Poder
Legislatiu de l’Estat • Juntament amb la Constitució, la llei gaudeix de
Directa legitimitat democràtica en ser producte de l’activitat normativa de les
Corts. • La llei és la norma elaborada pel Parlament TIPUS DE LLEIS: LLEI
ESTATAL / AUTONÒMICA •Les lleis
Autonòmiques posseeixen el mateix rang i força que les de l’Estat, però tenen
Un camp material diferent en virtut de la competència. Les Lleis Orgàniques tracten matèries que la Constitució atribueix
Especial transcendència i per a l’aprovació de les quals es requereix un quòrum
Especialment reforçat al Congrés. Les lleis
Ordinàries són aquelles que s’elaboren pel procediment habitual i s’aproven
Per majoria simple.
LA CONSTITUCIÓ•
Norma suprema de l’ordenament jurídic espanyol, estableix els principis
Fonamentadors que regeixen l’ordre social, polític i econòmic ///La Constitució
és la primera de les normes, la Norma Suprema de l’ordenament jurídic./Ostenta
El caràcter de norma supralegal, de manera que no pot ser alterada ni
Modificada pels procediments ordinaris de creació de Normes jurídiques. / La
Llei no pot modificar la Constitució./ els seus mandats queden fora de la
Disponibilitat de les forces polítiques / Els seus preceptes són bàsics i
Inalterables i constitueixen els límits als poders de l’Estat.
OBJECTIUS DE LA UE
EN MATÈRIA
D’EDUCACIÓ 1- Afavorir la mobilitat 2- Promoure la cooperació europea i
Internacional. 2-Fomentar la comprensió
Mútua, l'aprenentatge de llengües estrangeres i la utilització de les noves
Tecnologies 3- Promoure el reconeixement de les qualificacions i les
Competències.
Sistema Educatiu:
Forma Objectiva i pròpia com un país organitza i planifica legislativament i Desenvolupa en la pràctica l’educació dels seus ciutadans en un moment de la Seva història
HISTÒRIA DEL SISTEMA EDUCATIU ESPANYOL
1-Llei d’Instrucció Pública o Llei Moyano
1857
2- LGE: Llei General d’Educació
O Llei Palasí 1970
3- LOECE (1980)
4- LODE (1985)
5- LOGSE: Llei d’Organització General del Sistema Educatiu 1990
6- LOPEG (1995)
7- LOCFP (2002)
8- LOCE
(2002)
9- LOE:
Llei Orgànica
D’Educació 2006 10-
LOMCE (2013)
LLEI D’INSTRUCCIÓ PÚBLICA O LLEI MOYANO (1857
Primera Llei General d’Educació // La “Ley Moyano” ordena
Legislativament el sistema educatiu LLEI MOYANO (1857). CARACTERÍSTIQUES:
Marcada concepció centralista de la instrucció// Promoció legal i consolidació
D’una ensenyança privada catòlica a nivell primari i secundari // La
Incorporació definitiva dels estudis tècnics i professionals a l’ensenyança
PostsecundàriaLLEI MOYANO (1857). NIVELLS
1-Primera ensenyança :Dels 6 anys als 9 anys // gratuïta i obligatòria (en teoria)
2- Segona ensenyança o Batxillerat
durada 6 anys comuns amb examen final // possibilitat d’estudis d’aplicació
A les professions industrials
3- Tercera
Ensenyança o Universitària
estudis
De facultat.
LLEI GENERAL D’EDUCACIÓ O LLEI PALASI (1970)
1- Regula i estructura per primer cop en elsegle XX tot El sistema educatiu espanyol. 2- Esforç de modernització del sistema educatiu 3- Parteix del reconeixement implícit del fracàs de l’educació autoritària dels Darrers 30 anys.