A Lírica Galega de Posguerra e Exilio: Autores Clave e Obras Fundamentais (1936)
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en
español con un tamaño de 4,05 KB
A Poesía Galega na Posguerra e o Exilio
Luis Pimentel
Na temática dominan os sentimentos, a angustia, a melancolía e o medo. A súa obra reflicte unha cotidianeidade intimamente sentida: a súa pequena cidade, os humildes, etc.
Na forma, caracterízase tanto na lingua (baseada na fala popular) como nos recursos, entre os que destacan os símbolos (espellos, sombra, luz) e a súa composición.
Obras e Temas Destacados
- Triscos
- Sombra do aire na herba
- Cunetas: Describe a situación galega no réxime cos mortos nas cunetas, culpabilizando aos nobres que residen nos pazos, pero cunha pequena esperanza de salvarse. (En contraposición temos O Prisioneiro de Luz Pozo Garza).
A Lírica no Exilio
Luis Seoane
Nel domina un gran compromiso ético coa realidade social e humana de Galicia, que se concreta en dous temas principais:
- O mundo da emigración:
- Fardel de eisilado
- A maior abondamento
- Historia de Galicia:
- Na brétema, Sant-Iago (céntrase en persoas humildes)
- As cicatrices
Usa versos longos de metro libre e sen rima, con repetición de palabras clave.
Conceptos Clave
- Ratas: Son persoas interesadas no rural galego para aproveitarse dos seus beneficios (partidarios do réxime).
Lorenzo Varela
- Catro poemas para catro gravados: Trata catro personaxes históricos que son evocados coa clara intención de os proxectar como exemplos de dignidade e loita.
- Lonxe: Fortemente condicionada pola experiencia persoal do exilio.
A Lírica en Galicia: Xeración de 1936
Características da Xeración de 1936
Esta xeración naceu entre 1910 e 1920. A súa traxectoria está marcada pola Guerra Civil e serven de ponte entre a literatura de preguerra e as seguintes promocións.
- Influencia da Xeración Nós e das Vangardas.
- Publicacións anteriores á guerra.
- Seguen tendencias variadas (neotrobadorismo, poesía cívica, etc.).
Aquilino Iglesia Alvariño
Obras Anteriores á Guerra
Con sonetos de influencia modernista e paisaxismo:
- Serdeñá
- Corazón ao vento
Obras de Posguerra
- Cámaras verdes: Márcase o inicio da poesía galega da posguerra, onde se manifesta unha visión humanizada da natureza.
- De día a día: Destaca o ton de reflexión, soidade e dor existencial.
- Moraima: Aspectos positivos relacionados coa muller (símbolos: luz e auga).
- En contraposición, Carta á miña muller: Crítica ao estamento eclesiástico e ao réxime franquista.
Celso Emilio Ferreiro
Tiña como obxectivo chegar a un público amplo, polo que a súa linguaxe se aproxima en ocasións ao coloquialismo. A súa obra divídese en tres vertentes:
1. Estilo Cívico
Expresa un compromiso coa realidade social e a identidade do pobo, con temas como a liberdade ou a solidariedade:
- O soño delgado
- Longa noite de Pedra (obra fundamental durante o franquismo)
2. Estilo Intimista
Plasma os seus sentimentos ante a realidade, entre o que destaca o amor pola súa compañeira Moraima.
3. Estilo Satírico
Denuncia as contradicións políticas do seu tempo:
- Viaxe ao país dos ananos
Xosé María Álvarez Blázquez
Importancia pola súa liñaxe de fillos escritores. Cultiva o popularismo e o neotrobadorismo nas súas primeiras obras:
- Poemas de ti e de min
- Cancioneiro de Monfero
En Canle Segredo trata tanto temas sociais como intimistas.