Os límites do coñecemento en Kant e o formalismo moral

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en gallego con un tamaño de 2,45 KB

Os Límites do Coñecemento en Kant

OS LÍMITES DO COÑECEMENTO EN KANT Kant defende, como os autores ilustrados, a autonomía da razón, a capacidade da razón para mellorar a sociedade humana, a importancia da educación para mellorar a razón…

Autonomía da Vontade e Racionalismo vs. Empirismo

Kant busca a través da razón respostar a 3 cuestións: o Qué podo saber? Búsqueda dos límites do coñecemento racional pasa distinguir coñecementos verdadeiros de falsos o Qué debo facer? Busca das leis morais universais que permitan unha sociedade mellor o Que cabe agardar? Proposta dunha relixión dentro dos límites da razón que permita unha sociedade máis tolerante.

Proxecto Científico Moderno e Xuízos Sintéticos a Priori

Kant defende o proxecto científico moderno, a noción de ciencia newtoniana que pretende un coñecemento universal dos fenómenos e a súa predicción a través da matematización do real. Define ciencia en función dos xuízos que emite: Os xuízos sintéticos a priori.

Funcións do Coñecemento Humano

3 funcións do coñecemento humano: sensibilidade, entendemento e razón. A sensibilidade realiza a síntese entre as impresión (que chegan polos sentidos) e as formas puras a priori que son o Espazo (forma da sensibilidade externa) e o Tempo (forma da sensibilidade interna).

O Formalismo Moral en Kant

O FORMALISMO MORAL EN KANT Para Kant como, para todos os ilustrados a dignidade humana é o concepto fundamental, a base da moralidade e a lei.

Ética Formal e Material

Kant distingue 2 tipos de ética: formal e material. As éticas materiais son aquelas que basean a decisión moral nas consecuencias da acción, nas que se pretende conseguir con elas: a felicidade (Eudemonismo de Aristóteles) o pracer (hedonismo de Epicuro). Unha acción é boa cando consigue un fin bo.

Imperativo Categórico e Boa Vontade

Só se pode dicir que actuamos moralmente cando o “noso deber” vai contra o “o noso querer”. Unha vontade que actúa por deber é unha Boa Vontade, o seu fundamento é a liberdade.

Lei Moral e Imperativos

A lei moral exprésase a través dos imperativos (xuízos que prescriben como se debe actuar). Os imperativos poden ser de 2 tipos: hipotéticos (mandan en función de un fin) ou categóricos: “é o teu deber estudiar”.

Entradas relacionadas: