Lehia perfektua merkatua

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en vasco con un tamaño de 10,67 KB

EGITURAZKOA : Bilatzen diren langileak ez daude merkatuan, gobernuak ikastaroak inposatzen ditu.

.- FRIKZIONALA : Lana uzten da denbora bat beste lan hobe   bat aurkitu arte.

MERKATU MOTAK :

  • Eragin dezakete prezioan ?

Erantzuna ez :
Lehia perfektua merkatuetan ibiliko dira

Erantzuna bai : Lehia ez perfektuko merkatua . Bertan hiru motatako merkatuak : (Monolopiopa , Oligopolioa eta lehia monipolikoa. )


LEHIA PERFEKTUKO MERKATUAK :


  • Ez dago kontrolik

  • Erozle eta saltzaile asko

  • Produktu Homogeneoak ( berdinak )

  • Gardentasuna .

  • Sartzeko eta irtetzeko
    ERREZTASUNA . Hortu bat jarri ezkero , produktuak jaso eta saldu dezake , bi hilabete pasatu ondoren hortu kendu eta produktuak ez ditu salduko.

  • ADIBIDEAK ( Gaur egun geroz eta gutxiago ) :
    Subastak ,( Saltzaileak ez ditu prezioak jartzen erosleak diru kantitate desberdinak ematen ditu eta kantitate handiena ematen duena eramango du produktua )


  • Lehia perfectuko merkatuak , merkatu monopolio batean sartu daiteke.


LEHIA EZ PERFEKTUKO MERKATUAK :


MONOPOLIOA :

  • Saltzaile bakarra (prezioetan kontrol osoa duena) eta erosle asko ( beraz saltzaile berak nahi duen prezioa jartzen du )

  • Produktu homogeneoak .

  • Sartzeko eta irtetzeko arazoak .

-Sartzeko : Diru kantitate oso altuera jarri beharko zuen enpresa   sartzeko.

-Irtetzeko : Etxe bat mendi gailurrean egin nahi badugu , ura behar da eta ura ematen duen empresa bakarra dago , beraz uraren enpresatik irtetzea oso zaila da .

  • Berak jartzen du diruaren saltze prezioa.

OLIGOPOLIOA : ( Bat baino gehiago )


  • Saltzaile batzuk eta erosle asko.

  • Sartzeko eta irtetzeko arazoak.

  • Produktu homogeneoak .

  • Prezioarekiko borroka lehia bago. Hau ekiditzeko KARTELAK sinatzen dira..

    ( Ez dago beti lehia erasotzailea )

  • ADIBIDEZ : Telefonia mugikorretan , Kotxeen seguroak.


LEHIA MONOPOLISTIKOA :


  • Saltzaile eta erosle asko.

  • Produktuak “ HETEROGENEOAK “ ( desberdinak )

  • Marken eta publizitatearen garrantzia . ( marken kontua dela eta , batak besteak baino hobeagoak direla erakusten digute )

  • Sartzeko eta irtetzeko arazorik EZ.

  • ADIBIDEZ: kirol jantzien merkatua .
cleardot.Gif
cleardot.Gif

Entradas relacionadas: