Laguntza Ereduak Eskolan: Gida Osatua
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,56 KB
Laguntza Ereduak Eskolan
Apoio eredua
LAGUNTZA TERAPEUTIKOA
- Haurrarengan zentratutako laguntza.
- Espezialistek edo adituek bideratu eta zuzendua.
- Hezkuntza desberdin gisa ulertua, baita curriculum propioa ere.
- Ikasgela berezietan gauzatzen da (ingurune teknikoa eta babestuta).
- Tutorea ez da inplikatzen.
Kolaboraziozko/Banakako Laguntza
- Ikaskuntza-arazoak azaltzeko haurrarengan zentratzen da.
- Irakasle tutorearen eta laguntza-irakaslearen arteko elkarlana.
- Ikasle horri egokitutako programa indibiduala egiten zaio.
- Tutoreak bere gain hartzen du arduraren parte bat.
- Laguntza gela arruntan ematen da.
- Zailtasunak: profesionalen arteko erlazio finkoak gainditzea; horretarako roleak berriz definitu, komunikazioa eta inplikazioa eman behar dira.
Aholku- eta Baliabide- Laguntza
- Eskolak badu zerikusirik eskola-curriculuma jarraitzeko dituzten ikasleen zailtasunetan.
- Laguntza ikasleengana ez ezik, eskolara ere bideratu behar da (eskolaren egitura, kultura, balore, eduki, metodologia eta abarretara), ikasle guztien beharrei erantzun eraginkorra eman eta egokitu ahal izateko.
- Planteamendua adituen ikuspegitik egiten da, ez elkarlanetik.
- Tutoreek programak aplikatzen dituzte, ardura pasiboa.
- Onartzen da eskolak eta irakasleek ez dakitela nola egin aurre ikasle bereziei.
- Laguntza-profesionalek zein lan-ildori jarraitu proposatzen diete lankideei.
- Hemen ez dago deskribatu dugun bezalako laguntzaren tradiziorik. Estatu Batuetan dago zabalduta.
Curriculum-Laguntza
- Haurrak eskolan zailtasunak dituenean, multzo baten elkarrekintzatik sortzen dira. Eskolak eta haren curriculumak dute egokitu beharra.
- Horrela planteatutako arazoak (konplexuak, elkarreragileak, partikularrak, ez teknologikoak...) konponduko dituen espezialistarik ez dago.
- Eskolako profesional guztiek bere gain hartzen dute hobekuntza gisa ulertutako laguntzaren ardura.
- Barne-laguntzako profesionalei eta haien rolei buruzko planteamendu desberdina:
Barne-laguntzako profesionalen rolak ez dira ezartzen modu aldaezinean eta a priori.
Rolak beharren eta aukeren arabera definitzen dira.
Elkarlanaren zentzu berri baten aurrean gaude. Orain elkarlana ez da banakako esku-hartzeak konpontzeko (kolaboraziozko/banakako laguntzan gertatzen den bezala); orain, arazo instituzionalak, ikasgelakoak edo banakakoak konpontzeko baliatzen da elkarlana.
Curriculum-laguntza bide zabal eta malguenetatik gauza daiteke:
–Komunitatearentzako laguntza: hezkuntza-prozesu ez-formalak bermatzen ditu.
–Eskolen arteko laguntza: kezkak, baliabideak eta profesionalak banatzen dituzten eskolen arteko laguntza.
–Familiarentzako laguntza: familiak oinarrizko helburu eta elementu dira ikuspegi honetan.
–Irakasleentzako laguntza: agian curriculum-laguntzaren mailarik esanguratsuena.
–Ikasgelarako laguntza: ikasgela barruko laguntzaren desberdina da. Gela ikaskuntzaren gunea da eta ez bakarrik testuingurua.
–Ikasleentzako laguntza: Ikasleari zuzendutako laguntza curriculum-izaerako laguntza ulertu behar da. Ezin da ulertu isolatutako ekintza bezala.