Koúros i Kóre
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,35 KB
1.PRESENTACIÓ
Pas
De l’art primitiu, a l’art grec.
És un model de l’antropocentrisme. El noi era
Un atleta (Kouros) i la noia era una sacerdotessa (Kóre)
2.DADES BÀSIQUES
a.Autor
Anònim
b.Títol
Kóre del Pèplum/Koúros d’Anàvyssos
c.Estil
Art grec. Període arcaic
d.Cronologia
510-500 aC
e.Tècnica Pictòrica o escultòrica
Escultura Exempta
f.Material de suport
Marbre Policromat (pintat amb diferents colors)
g.Mides
1,20 la (la Noia) i 1,95 (el noi)
h.Ubicació Original/actual
Ubicació Actual museus arqueològic nacional d’Atenes –GR.
Ubicació Original a Anàvyssos.
3.BREU BIOGRAFIA
Autors Anònims. Eren escultors que van conèixer les estàtues colossals que es feien a Egipte o les que es feien a l’illa de creta. I amb aquests coneixements els comencen A posar en pràctica a Grècia.
4.DESCRIPCIÓ FORMAL
a.Iconografia
La Kore es Una noia totalment vestida, amb una túnica cenyida aper la cintura amb un braç Enganxat al cos i l’altre braç sobresortia del cos que no s’ha conservat i en Aquest hi portava una fruita, un animalet, etc... Amb l’objectiu e ser una Escultura d’ofrena. S’hi poden veure restes de pintura. El braç que esta Separat trenca la rigidesa del cos.
El Kouros, Es un atleta que va nuu, amb una posició rígida i l’únic element que transmet Son els braços enganxat al cos i mirada fixe endavant, l’únic aspecte que Trenca la rigidesa, es el pas avançat amb les cames.
b.Funció
Funció Commemorativa i/o votiva (ofrena).
c.Composició
Composició Simètrica i tancada (les línies compositives, sempre fan que l’espai que mental Que ocupa la obra és el mateix que ocupa realment).
d.Línies Compositives
Simetria Vertical.
e.Recursos Tècnics
Ora Esculpida (piquem sobra la pedra). Són obres hieratisme (encararquerades), Sempre mostren una posició frontal. Juga molt amb la geometria. Restes de Policromia (pintades), els ulls ametllats tant en els homes com en les dones. Diferenciació entre les homes i les dones, és que, els homes sempre estan Despullats i van marcant una certa musculació, en canvi, amb les dones, sempre Van vestides, i els trets destacables són les cintures i el pits, que aquests a Vegades són despullats.
f.Relació amb l’entorn
Situats en Espais públics.
5.SIGNIFICAT DE L’OBRA
a.Elements Propis de l’estil
Estil d’art Grec, període arcaic. Frontalitat i Rigidesa, cama avançada amb els homes (Kourous), braços enganxats al cos, Somriure arcaic, ulls ametllats, músculs esquemàtics, policromats.
b.Relació Forma i funció
Escultures Públiques, representacions abstractes, i molt sovint anaven acompanyades la Inscripció del personatge que representen.
c.Iconologia
L’esport Formava part de les creences gregues, i les dones que fan ofrenes també van Lligades a la litúrgia grega. Totes les obres van relacionades a tot tipus de Creences i religió grega. Per poder donar prestigi personal. Les sacerdotesses, Eren, portadores d’ofrenes i sempre anaven vestides.
d.Relació època i obra
Moment en La formació de les polis, moment en el que el poble grec esta en procés de Consolidació cultural. Imiten els egipcis, però fan un canvi, i es que no Representen divinitats sinó que representen la vellesa humana, es a dir, L’antropocentrisme.
6.INFLUÈNCIES I TRASCENDÈNCIA DE L’OBRA
Ens Demostra com els artistes, imiten els egipcis. L acultura grega introdueix Noves formes de veure el món i l’art i la gran aportació, es la idealització i Els inicis dels canons de bellesa humana.