Komunikazio motak eta ikaskuntza metodoak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,79 KB

Komunikazio motak

Komunikazio pasiboa

Norberak ez ditu bere iritziak, sentimenduak edo beharrak adierazten, eta besteek erabakitzen dute. Horrek frustrazioa eta haserrea sor ditzake.

Adibidea: "Bai, beno, litekeena da berak nik baino hobeto azaldu izana." (Hala ere, pertsonak uste du ondo azaldu duela).

Komunikazio agresiboa

Norberak bere iritziak eta beharrak modu indartsu eta erasokorrean adierazten ditu, besteak gutxiesten edo erasotzen dituen bitartean. Hau izugarrizko tentsioa eta gatazka sor dezake.

Adibidea: "Ez duzu ezertarako balio, hobe nik egiten badut."

Esaldi honek bestea degradatzen du. Horrela, pertsona oldarkorrak boterea bereganatzen du bestea mespretxatuz. Konplexuena da askotan "ez duzu ezertarako balio" tonu maitekor eta erdi txantxetan adierazten dela.

Komunikazio pasibo-agresiboa

Norberak iritziak eta sentimenduak ez ditu zuzenean adierazten, baina azpimarratu eta ironiak erabiliz besteak iraindu edo kalte egiten saiatzen da. Honek konplexutasun eta zailtasun emozionalak ekar ditzake.

Komunikazio asertiboa

Norberak bere iritziak, sentimenduak eta beharrak argi eta garbi adierazten ditu, besteak errespetatuz. Komunikazio mota hau egonkorra, irekia eta konstruktiboa da, elkarrizketa osasuntsuak sustatzen dituena.

Ikaskuntza metodoak

Metodo berritzaileak

Abantailak

  • Motibazio areagotua: Ikasleen parte-hartze aktiboa sustatzen du.
  • Trebetasun kritikoen garapena: Pentsamendu kritikoa eta lankidetza sustatzen ditu.
  • Adimen anitzak: Ikasleei beren indargune indibidualen arabera ikasteko aukera ematen die.
  • Ikaskuntza autonomoa: Bere erritmoan ikastea errazten du.

Desabantailak

  • Denbora gehiago behar du: Irakasleen prestakuntza handiagoa behar du.
  • Erronkak pertsonalizazioan: Ikasle batzuek zailtasunak izan ditzakete autonomiarekin.
  • Baliabideen beharra: Beti erabilgarri ez dauden teknologia eta materialak behar dira.
  • Ebaluaziorako zailtasunak: Baliteke ebaluazio tradizionalak egokiak ez izatea.

Metodo tradizionalak

Abantailak

  • Egitura argia: Ikaskuntza-esparru zehatza eskaintzen du.
  • Ebaluatzeko erraztasuna: Ebaluazioak errazago aplikatzen dira.
  • Baliabideen eskaera txikiagoa: Oro har, baliabide teknologiko gutxiago behar izaten dituzte.
  • Trinkotasuna irakaskuntzan: Ikuspegi uniformea eskaintzen dute.

Desabantailak

  • Ikaslearen rol pasiboa: Ikasleek modu pasiboan parte hartu ohi dute.
  • Trebetasun kritikoen garapenik eza: Ez du pentsamendu kritikoa sustatzen.
  • Moldagarritasun txikiagoa: Baliteke norberaren beharretara ez egokitzea.
  • Interesik eza: Ikaskuntza ez hain erakargarria izan daiteke.

Entradas relacionadas: