Komunikabideak eta Press Clipping: Gida Osoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,68 KB

Komunikabide Motak eta Sailkapena

Ohiko Komunikabideak

  • Telebista
  • Irratia
  • Zinema
  • Prentsa (egunkariak, astekariak, urtekariak)
  • Kanpo publizitatea (finkoa eta mugikorra)

Ez-ohiko Komunikabideak

  • Saltokiko publizitatea
  • Posta arruntaren bidezko publizitatea
  • Deskontuak
  • Azokak
  • Ekitaldiak
  • Erakusketak
  • Biltzarrak

Komunikabideak Sailkatzeko Moduak

Komunikabideak hainbat irizpideren arabera sailka daitezke:

  1. Edukien araberakoa
  2. Euskarri teknikoaren araberakoa
  3. Publizitate-tradizioaren araberakoa
  4. Inbertsioaren araberakoa
  5. Audientzia-profilen araberakoa
  6. Estaldura geografikoaren araberakoa
  7. Espazio kontratagarrien tipologiaren araberakoa
  8. Gaien araberakoa
  9. Aldizkakotasunaren araberako sailkapena

Press Clipping: Hedabideen Jarraipena

Press clipping gai, produktu edo marka berari buruzko prentsa-komunikazioak biltzea da. Clippingean, komunikabide inprimatuetan agertzen den enpresa baten komunikazio guztiaren jarraipena eta kontrola egiten da. Clipping-enpresek komunikabide inprimatu eta euskarri desberdinetako publizitate-kanpainen jarraipenean dihardute.

Clipping-enpresek lortutako informazioari esker, enpresek ondorengo alderdi garrantzitsuenak landu ahal izango dituzte:

  • Enpresaren posizionamendua ezagutu
  • Ahuleziak, aukerak, indarguneak, mehatxuak (DAFO analisia)
  • Lehiakideen ekintzak aurreikusi

Hedabideen Monitorizazio Prozesua

Enpresa hauek, hedabideen monitorizazioa kronologikoki egituratzeko jarraitu behar dituzten urratsak ondorengoak dira:

  1. Ekintza-plana

    Neurtu eta arakatu beharreko bitarteko eta euskarriei buruzko plangintza bat aurkeztean datza. Bertan, ondorengo puntuak jorratuko dira:

    • Kanpainaren hasiera data
    • Kanpainaren iraupena eta datuen aldizkakotasuna
    • Txostena aurkezteko data
  2. Baloratu beharreko aldagaiak

    Ikuspegi desberdinetatik defini daitezke:

    • Merkatu-nitxoa
    • Lurraldetasuna edo eremu geografikoa
    • Informazioa zabaltzeko erabiliko den ikus-entzunezko euskarria
  3. Helburuak

    Helburuak argi eta garbi identifikatu eta definitu behar dira, baita horiek lortzeko aplikatu nahi diren estrategiak zehaztu ere.

  4. Datuak biltzea

    Ekintza-planean markatutako ekintzen monitorizazioa bilduko duten aplikazio eta programa informatikoak sartzen dira jokoan.

  5. Erabakiak eta Zuzenketa Neurriak

    Atal honetan, aurrez erabakitako baloratu beharreko aldagaien bat edo helbururen bat aldatzea erabakitzen bada, aldaketa horiek nola gauzatu behar diren erabaki behar da eta horretarako zein neurri hartu behar diren.

  6. Lorpenak

    Baloratu beharreko aldagaietan definitutako aldagaien analisia egin behar da. Lorpena, aldagai horien neurketa eta portaera errealen bidez zehaztu behar da.

  7. Txostenak

    Baloratzeko zehaztutako alderdi guztiak ezagutarazi behar dira:

    • Egindako jarraipena
    • Helburuen betetze-maila
    • Estrategiaren arrakasta-maila

Clipping Enpresen Helburuak

Kanpaina bat baloratu ahal izateko, clipping-enpresek hainbat helburu lortu behar dituzte:

  • Ahalik eta komunikabide gehien jarraitzea
  • Kanpaina mota horretan espezializatuen dauden sektoreko bitarteko eta euskarriak identifikatzeko gai izatea
  • Jarraipenaren aldizkakotasuna markatu behar dute, sektorearen eta jarraitu beharreko bitarteko eta euskarrien arabera
  • Jarraipena konstantzia batekin egin behar da
  • Lortutako emaitzak aztertzea, iragarleak behar eta nahi duen informazio guztia erakutsiko duen txosten bat sortu ahal izateko
  • Txostenak egitea
  • Informazio guztia kronologikoki erregistratu eta gorde behar da datu-baseetan, nahi denean kontsultatu ahal izateko

Clipping Enpresek Eskaintzen Dituzten Zerbitzuak

Clipping-enpresek honako zerbitzu hauek eskaintzen dituzte:

  • Datu-baseak kudeatzea, jasotako informazio guztia gordetzeko gai diren aplikazio informatikoen bidez
  • Jarraipenak eta miaketak egiteko aukera ematen duten programa informatikoak
  • Haien zerbitzua ez da soilik euskarrian oinarritu behar, baizik eta esperientzian oinarritutako aholkuak emateko eta aholkulari gisa jardun ahal izateko gaitasuna ere izan behar dute
  • Kontratatu dituzten enpresen interesei buruzko eguneroko informazioa taldekatu, finkatu eta biltzea
  • Antzeko interesak dituzten sektoreko beste enpresa batzuekin informazioa trukatzea

Entradas relacionadas: