Joc de recompte per a Educació Infantil: Targetes i sobres

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,39 KB

Joc de recompte: Targetes i sobres

Descripció de l'activitat

En una classe de 2n d'Educació Infantil, es col·loca en una taula les targetes d'invitació a un aniversari i en una altra taula, situada a l'altre extrem de l'aula, els sobres. L'objectiu és que els alumnes no puguin veure les dues col·leccions alhora.

Cada alumne, individualment, es col·loca a la taula de les targetes i ha d'anar a buscar la quantitat necessària de sobres perquè cada targeta tingui el seu corresponent sobre, en un sol viatge i sense que en sobri ni en falti cap. Si no ho aconsegueix, ha de tornar els sobres i començar de nou.

Abans de començar, l'educador/a s'assegura que els alumnes han entès les instruccions. Tot seguit, es dóna total llibertat a l'alumnat perquè realitzi el joc amb l'estratègia que consideri més adequada.

Consignes

"Et vaig a donar unes targetes. Hi ha uns sobres a la taula triangular. Has d'anar i agafar tants sobres com targetes t'he donat. No poden faltar ni sobrar sobres i has de portar-los en un únic viatge."

Objectiu

Que l'alumnat utilitzi el recompte amb significat de cardinal com a estratègia òptima per resoldre el problema plantejat.

Variables didàctiques

  • Les taules estan relativament allunyades per evitar l'ús de la percepció i la memòria amb pocs elements.
  • La mida de la col·lecció de targetes oscil·la entre cinc i deu, el doble del que han treballat amb fitxes. Tots els nens saben comptar fins a 31.
  • A la taula triangular hi ha deu sobres, per tant, en la majoria de casos hi havia més sobres que targetes.
  • Només es pot fer un viatge per portar els sobres, per promoure el recompte.
  • L'alumnat té material per escriure, si ho desitja, el nombre de sobres o qualsevol altre missatge que l'ajudi.
  • Cada alumne té dues oportunitats per resoldre la situació.
  • El tipus de comunicació és d'autocomunicació, ja que l'alumne ha de recordar la informació per a una execució eficaç de la tasca.

Observació

El paper de l'observador/a és registrar si en la primera fase s'utilitza el recompte per obtenir el cardinal de la col·lecció de targetes i quina estratègia s'empra per recordar-lo. En la segona fase, s'anota si es recorre al recompte per construir la col·lecció de sobres i si es valida la resposta (èxit o fracàs).

Entradas relacionadas: