Jean Jacques Rousseau i l'educació naturalista

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,51 KB

Va establir les bases del pensament pedagògic.

Abraça la relació amb el coneixement, la natura i l’estat.

Estableix les bases del pensament pedagògic modern:

  • Educació natural
  • Concepte d’infant
  • Concepte d’educació
  • Principi de llibertat

Crítica → Excessiu individualisme i masclisme.


J.H. PESTALOZZI

CARACTERÍSTIQUES:

  • Puerocentrisme
  • Principi d’activitat
  • Visió positiva de l’infant
  • Educació natural basada en l’experiència
  • Educació integral

INNOVACIONS

  • Importància del mètode i de la intuïció en l’ensenyament
  • Importància de l’educació afectiva i emocional
  • Importància de la col·lectivitat
  • Valor pedagògic del treball

FRIEDRICH W.A. FRÖBEL I L’IDEALISME PEDAGÒGIC

Va fer una estada a l’institut Pestalozzi. Va crear el primer Kindergarten i al tancar-lo va dirigir un orfenat suís.

PRINCIPIS TEÒRICS I METODOLÒGICS:

  • Principi d’unitat
  • Puerocentrisme
  • Importància de l’educació en les primeres etapes
  • Universalitat dels Kindergarten
  • Principis d’individualització i de cooperació
  • Educació sensorial i emocional
  • Educació intel·lectual i educació material
  • Metodologia basada en el joc
  • El cant, la conversa, les narracions i el diàleg i la cura del jardí

Entradas relacionadas: