Jean Jacques Rousseau i l'educació naturalista
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,51 KB
Va establir les bases del pensament pedagògic.
Abraça la relació amb el coneixement, la natura i l’estat.
Estableix les bases del pensament pedagògic modern:
- Educació natural
- Concepte d’infant
- Concepte d’educació
- Principi de llibertat
Crítica → Excessiu individualisme i masclisme.
J.H. PESTALOZZI
CARACTERÍSTIQUES:
- Puerocentrisme
- Principi d’activitat
- Visió positiva de l’infant
- Educació natural basada en l’experiència
- Educació integral
INNOVACIONS
- Importància del mètode i de la intuïció en l’ensenyament
- Importància de l’educació afectiva i emocional
- Importància de la col·lectivitat
- Valor pedagògic del treball
FRIEDRICH W.A. FRÖBEL I L’IDEALISME PEDAGÒGIC
Va fer una estada a l’institut Pestalozzi. Va crear el primer Kindergarten i al tancar-lo va dirigir un orfenat suís.
PRINCIPIS TEÒRICS I METODOLÒGICS:
- Principi d’unitat
- Puerocentrisme
- Importància de l’educació en les primeres etapes
- Universalitat dels Kindergarten
- Principis d’individualització i de cooperació
- Educació sensorial i emocional
- Educació intel·lectual i educació material
- Metodologia basada en el joc
- El cant, la conversa, les narracions i el diàleg i la cura del jardí