Jainkoan Zoriontasuna: Jakintzaren eta Desioaren Giltza Agustin Hiponakoaren arabera
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 5,27 KB
Jakintzaren eta Zoriontasunaren Lotura: Jainkoan Bat
Jainkoaren Ezagutza, Zoriontasunaren Iturburu
Jakintza eta zoriontasuna estuki lotuta daude. Agustin Hiponakoarentzat, lotura hori Jainkoaren ezagutzan datza. Benetako jakintza Jainkoa ezagutzea da, eta horrek zoriontsu egiten gaitu. Jainkoa, egia aldaezinaren eta betierekoaren iturria izanik, zoriontasun iraunkorra eskaintzen digu. Jakintza ez da soilik intelektuala, espirituala ere bada, eta Jainkoarekiko harreman sakonak guztiz asetzen gaitu.
Jainkoaren Ezagutza eta Maitasuna, Zoriontasun Iraunkorraren Giltza
Jainkoa ezagutzea jakinduria eta zoriontasuna eskuratzea da. Agustinentzat, ondasun materialek eta plazerrek ez dute zoriontasun iraunkorrik ematen, aldi baterakoak eta aldakorrak baitira. Benetako zoriontasuna Jainkoaren ezagutzan eta maitasunean dago, egonkortasuna eta poz sakona emanez.
Jakintsuak eta Zoriontasuna
Badira jakintsuak, kultura handikoak, baina bizitzarekin pozik ez daudenak. Agustinentzat, jakintza Jainkoarekin lotuta egon behar da zoriontasuna emateko. Bestetik, badira jakintza handirik gabe pozik bizi direnak. Agustinentzat, zoriontasuna Jainkoaren ezagutzan eta maitasunean oinarritzen da, askatasuna eta zoriontasuna emanez.
Jakintza, Hausnarketa eta Zoriontasuna
Jakintzak eta hausnarketak gure egoera ulertzen eta munduan hobeto kokatzen laguntzen digute. Agustinentzat, jakintza eta zoriontasuna Jainkoan bat egiten dute, bizitzan zoriontasun iraunkorra eskainiz.
Ondasun Iraunkorrak eta Zoriontasuna
Jainkoaren Jabe dena da Zoriontsu
Zoriontasuna gizakiaren helburu nagusietako bat da. Agustinentzat, benetako zoriontasuna ez dago ondasunetan, plazerretan edo ospean, baizik eta Jainkoaren maitasunean eta ezagutzan. Jainkoaren jabe dena da benetan zoriontsu.
Munduko Ondasunen Aldizkakotasuna
Agustinentzat, munduko ondasunak (dirua, plazera, ospea, edertasuna, gaztetasuna, harremanak) galkorrak eta aldi baterakoak dira, ez dute zoriontasun iraunkorrik ematen. Zoriontasuna Jainkoarekiko harremanean dago. Munduko ondasunek aldi baterako plazerra eman dezaketen arren, ez dute benetako zoriontasuna bermatzen.
Munduko Ondasunen Kezkak
Munduko ondasunak bilatzeak kezka eta beldurra sortzen ditu, galtzeko beldurra, estresa eta sufrimendua ekarriz. Zoriontasuna etengabe aldatzen da, barneko bakea arriskuan jarriz. Agustinentzat, gauza materialek ez dute benetako zoriontasunik ematen, kezkak eta sufrimenduak baizik.
Benetako Zoriontasuna Jainkoarengan
Agustinentzat, benetako zoriontasuna Jainkoaren maitasunean eta ezagutzan dago. Jainkoarekiko harremanak bizitzari zentzu sakona ematen dio. Jainkoaren jabe dena da benetan zoriontsu, zoriontasun iraunkorra lortuz.
Desioa eta Zoriontasuna Agustin Hiponakoaren Ikuspegitik
Jainkoa Desiratzea, Zoriontasunaren Giltza
Agustinentzat, desioa eta zoriontasuna lotuta daude, eta bien arteko harremana Jainkoaren ezagutza eta desioan oinarritzen da. Desiorik egokiena Jainkoa desiratzea da, egia betierekoa eta aldaezina baita, zoriontasun iraunkorra eskainiz. Munduko gauza materialek ez dute zoriontasunik ekartzen, aldi baterakoak eta aldakorrak direlako.
Benetako Zoriontasuna Jainkoarekin Lotutako Desioan
Agustinentzat, benetako zoriontasuna Jainkoarekin lotutako desioan dago. Jainkoa desiratzeak egonkortasun eta poz sakonez betetzen gaitu. Jainkoaren maitasuna eta ezagutza desiratzeak zoriontasun iraunkorra ekartzen du, egonkortasuna, bakea eta betiko zoriontasuna emanez.
Desioen Zuzentzea
Estoizismoak desioak kontrolatzea edo baztertzea proposatzen du zoriontasunerako. Agustinentzat, ordea, desioak zuzendu behar dira, ez saihestu. Jainkoa desiratzea da helburu egokia, benetako zoriontasuna lortzeko bidea eskainiz.
Zoriontasuna Jainkoarekiko Desioan
Agustinentzat, desioaren eta zoriontasunaren arteko lotura egokia Jainkoaren desioan oinarritzen da. Jainkoa desiratzeak bakarrik ekartzen du zoriontasun iraunkorra eta benetakoa, betiko poza eta bakea emanez. Zoriontasuna Jainkoarekiko desiorik sakonenetan dago, guztiz asebetetzea eta egonkortasuna emanez.
Gaitza Onaren Gabezia Da
Gaitzaren Existentzia
Agustinentzat, gaitza ez da existitzen berez, onaren gabezia baizik. Ez da entitate bat, onaren falta edo eragozpena baizik. Jainkoa beti da onaren iturria eta ezin du gaitza sortu, sortzen duen guztia ona baita. Gaitza onaren apurketa edo hutsunea da.
Sufritzea eta Gaitza Onaren Gabeziaren Ondorio
Munduko sufritzea, gaizkia eta mina ez dira existentzia objektibo gisa ulertu behar, onaren gabeziaren ondorio baizik. Jainkoa ez da gaitzaren sortzaile. Gaitza onaren betetasuna faltan den gertaera edo egoera bat da.
Gaitzaren Ez-existentzia
Gaitza ez da benetan existitzen, ez du bere espazio edo denborarik. Jainkoak ez du gaitzarik sortzen; mundua onetik abiatu da, eta gaizkia sortzen den bitartean, onak bere lekua berreskuratzen du. Agustinentzat, sufritzea edo gaitza esperimentatzen dutenek onaren eta Jainkoaren planaren aldeko elementu gisa ikusi behar dute.
Gaitza Onaren Gabezia
Agustinentzat, gaitza onaren gabezia da, beraz, ez du existitzen berez. Jainkoaren onak bakarrik sortzen ditu egia eta zoriontasuna, eta gaitza horren apurketa edo falta da.