Itineraris formatius i biograficitat: una perspectiva transnacional
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,75 KB
1- Els itineraris formatius són el resultat de la ubicació en l’espai social, transmés per l’habitus. Aquesta és una tesi de Pierre Bourdieu.
2- Podríem dir que… El concepte d’espais socials transnacionals és una manera de captar el fenomen del coneixement biogràfic.
3- El fenomen del progrés transnacional mitjançant l’educació exigeix repensar el nacionalisme metodològic.
4- Desxifrar els “excedents de sentit” del nostre saber biogràfic significa percebre la potencialitat de la nostra “vida no viscuda”.
5- Arnold i Nittel: No hi ha tecnologies pedagògiques o social technologies.
6- L’expressió “colònia ètnica” fou introduïda per l’Escola de Chicago de Sociologia.
7- La noció de “biograficitat” fou formulada per P. Alheit.
8- Un sinònim de “coaprenentatge” és Aprenentatge accidental.
9- En el seu repàs als debats educatius dels darrers 30 anys, Alheit distingeix tres models: socialització, individualització i biografia.
10- L’estudi del cas de Giselal K. permet concloure que La formació és una construcció biogràfica.
11- Els conceptes de “situacionalitat” corporal, lingüístic-mental, i personal per copsar la subjectivitat de la persona ha estat formulada per K. Holzkamp.
12- L’objectiu de la investigació educativa referida a la reconstrucció biogràfica és primàriament la formació de teoria.
13- El concepte “capital/aprenentatge narratiu” ha estat proposat per I. Goodson.
14- La capacitat d’autoreflexió biogràfica i l’aprenentatge biogràfic es poden descriure com a metacompetències.
15- Arnold i Nittel: Luhmann i Schorr no pogueren mantenir-se en definitiva en la seua teoria de la comunicació.
16- La “implanificabilitat estructural” i la “inseguretat biogràfica” resulten típiques dels cursos de vida de les dones.
17- El concepte d’aprenentatge primordial(primal learning) ha estat formulat per I. Goodson.
18- En proporcionar una narració de l’acció individual dintre d’una teoria de context fem la transició de narracions de vida a històries de vida.
19- Respecte de les decisions educatives, els “llocs de ruptura” han estat també anomenats punts d’articulació.
20- La pedagogia orientada biogràficament comença amb l’obra de Baacke i Schulze.
21- El principi de “saber participatiu” fou desenvolupat per Jean Lave.
22- Arnold i Nittel proposen incorporar la narrativa de l’aprenentatge al llarg de la vida a l’argumentació de Luhmann i Schorr.
23- Segons Dausien, les transicions en el curs de vida són percebudes cada vegada més com a demandes la superació de les quals exigeix un complex procés d’aprenentatge biogràfic.
24- La tendència a la individualització dels itineraris formatius es recolza en l’èxit creixent dels plantejaments de la psicologia cognitivista.
25- Segons la vella tradició europea (Kant, Hegel, Humboldt), la teoria de la professió de les ciències de l’educació pren com a base una noció emfàtica de autonomia.
26- Les persones transnacionals desenvolupen identitats fluïdes i múltiples.
27- El concepte “interconnexió cultural” ha estat proposat per Ong.
28- “En el curs de la modernitat, els individus es converteixen cada vegada més en centres d’accions i decisions”: Aquesta tesi ha estat formulada per Beck i Beck-Gernsheim.
29- El principi didàctic “menys educació, més reflexió” ha estat defensat per H. Behrens-Cobet.
30- La crítica a la concepció del curt-circuit ensenyament-aprenentatge fou proposada per K. Holzcamp.
31- El fet que només podem tenir allò social de manera autoreferencial s’anomenaria Biograficitat d’allò social.
32- La idea de desenvolupar la complexitat de les decisions educatives significa que això només és possible amb la forma de reconstruccions de cas.
33- Sobre l’índole processual del desenvolupament de la identitat reclamà l’atenció George H. Mead.
34- L’entrecreuament de perspectives pedagògiques és una proposta de R. Arnold.
35- “La discussió teòrica sobre socialització en el curs de la vida a penes si ha abandonat el punt en el que estava en 1980” és una afirmació de M. Kohli.
36- L’avaluació normalitzada del rendiment carrega la culpa del aprenentatge insuficient sobre els participants, als quals s’atribueix insuficient motivació o talent. Això és criticat per K. Holzkamp.
37- Podríem vincular el cas d’Atenea amb la noció de transnacionalitat.
38- El canvi del paradigma de la mediació al paradigma de l’apropiació, segons la terminologia de Kade, ha estat afavorit pels plantejaments biogràfics.
39- En les narracions de vida dels mestres d’avui, la trajectòria normal és la d’uns tècnics que segueixen les directrius del govern i ensenyen un pla d’estudis que està prescrit pels governs o els departaments d’educació. Aquesta frase pertany a Ivor Goodson.
40- Katharina Ley i Ulrich Beck parlaren de la conversió d’una biografia normal en una biografia d’elecció.
41- La idea de desenvolupar la complexitat de les decisions educatives significa que això només és possible amb la forma de reconstruccions de cas.
42- La premissa “els itineraris formatius deixen emprempta en el curs de la vida” fou formulada per Luhmann, com recorden Arnold i Nittel.
43- La noció “formació recuperada” fou formulada per B. Dausien.
44- L’autèntic mode de preguntar de l’aprenentatge són les “Information-seeking qüestions”, segons afirma K. Holzkamp.
45- El concepte d’identitat narrativa pot superar el model unilateral d’una cosa autoidèntica.
46- Les tesis de Bourdieu han estat criticades per la seua metodologia i per la seua inclinació al determinisme.
47- El projecte Learning Lives ha estat desenvolupat per I. Goodson.
48- Allò que s’anomena “commuting phenomenon” ha estat estudiat en la investigació sobre la migració.
49- Per a la teoria de la biograficitat, els contextos socials se presenten com formables i configurables.
50- L’aprenentatge que es desenvolupa en l’elaboració i el manteniment continu d’una narrativa de vida o d’un projecte d’identitat es pot anomenar aprenentatge primordial.
51- En el fenòmen biografia s’integren els dos aspectes d’estructura i acció, segons considera Alheit.
52- Problemes de reflexió en el sistema educatiu és un llibre de Luhmann i Schorr.
53- Com a categories heurístiques d’un accés al pensament i a l’acció subjectius, cal diferenciar de manera precisa temporalitat, construcció reflexiva de sentit i socialitat.
54- Podríem caracteritzar les biografies com “els llocs” dels espais transnacionals, segons Apitzsch.