Interpretació del patrimoni i l'accessibilitat en el turisme cultural
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,45 KB
Freeman Tilden
Pare de l'interpretació/periodística/ escriure sobre els parcs naturals EUA/ teoritzar com transmetre el llegat natural als visitants/ l'interpretació és protecció.
Interpretació del patrimoni
És l'art de revelar in situ el significat del llegat natural, cultural o històric al públic que visita aquests llocs en el seu temps d'oci.
Objectius
- Generals: recreatius, educatius, gestió visitants, econòmics, implicació, inclusió, preservació
- Específics: conceptuals, emocionals, actitudinals
PROVOCAR (una reacció al públic per crear un canvi) REVELAR (significat del que estem veient) RELACIONAR (experiències vitals)
Garantir l'accessibilitat (facilitat per accedir, utilitzar i comprendre les coses) és clau per a la creació de productes culturals i naturals integrats en una oferta de turisme integral.
Estils
- Cultural o natural: oferir informació adaptada al perfil dels visitants, senyalització adequada, info genèrica i particular.
- Temporal: adaptar l'accés a les necessitats horàries, temporals i climàtiques.
- Espacials: senyalització adequada i adaptació a persones amb mobilitat reduïda o discapacitats visuals o auditives.
- Econòmica: polítiques de preus adequades, passis de temporada, descomptes, dies de gratuïtat.
Actors implicats: intèrpret de patrimoni, la població local, els visitants.
Dif captiu no captiu
Captiu: acudeixen per obligació, ambient acadèmic, obligats a estar atents. No captiu: acudeixen de forma voluntària, ambient no acadèmic, motivacions internes.
Funcions del museu
Documentar, exhibir, educar, restaurar, conservar.
Professionals
- Correu, administratiu, conservador, guia, difusor, pedagog, restaurador
Serveis
- Informació, botiga, guarda-roba, cafeteria-resta, llibreria, lloguer d'espais, audio-guies, sala d'actes, biblioteca, servei de publicacions, WC, recepció, accés minosvàlits.
Classificació segons disciplina, grau i titularitat. Col·lecció: conjunt d'objectes relacionats. Museologia: ciència que estudia els museus. Museografia: aplicació pràctica de la museologia. Musealització: convertir qualsevol cosa en una peça de museu. Museàlia: conjunt d'objectes d'un museu.