Interpretació Cultural i Natural: Clau per al Turisme de Patrimoni
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,7 KB
La Interpretació Cultural i Natural en el Turisme
Per què la interpretació és clau en el turisme cultural?
La interpretació cultural i natural s'ha convertit en una eina important dins del turisme cultural perquè permet als clients conèixer el patrimoni i viure experiències culturals significatives. Això s'aconsegueix mitjançant diversos recursos:
- Panells informatius
- Audiovisuals
- Museus i centres d'interpretació
- Teatralitzacions
- Visites temàtiques
- Altres activitats immersives
Concepte i Eixos de la Interpretació del Patrimoni
La interpretació del patrimoni és l'art de revelar in situ el llegat natural, cultural o històric al públic que visita aquests llocs en el seu temps lliure. La interpretació és un procés creatiu de comunicació, entès com "l'art" de connectar intel·lectualment i emocionalment el visitant amb els significats del recurs patrimonial o lloc visitat.
Objectius de la Gestió en la Interpretació Natural i Cultural
L'objectiu principal de la gestió en la interpretació natural i cultural és millorar i enriquir l'experiència del visitant. Això s'aconsegueix ajudant-lo a entendre la importància del lloc que visita i a connectar aquests significats amb les seves pròpies experiències personals.
Principals Espais per a la Presentació del Patrimoni
El patrimoni es pot presentar en una gran varietat d'espais, entre els quals destaquen:
- Centres d'Interpretació
- Museus
- Patrimoni in situ (jaciments, monuments)
- Parcs naturals i culturals
- Galeries d'art
- Visites comentades als recursos
- Jardins botànics
- Territoris museu
- Aquaris
Què és un Centre d'Interpretació?
Un Centre d'Interpretació és un equipament cultural amb la funció principal de promoure un ambient per a l'aprenentatge creatiu, revelant al públic el significat del llegat cultural, històric o natural dels béns que exposa.
Els Museus i els seus Sistemes d'Interpretació
Els museus són espais culturals especialitzats que, a partir d'un projecte museològic, reuneixen un conjunt de béns culturals mobles sobre un o més temes. La seva finalitat és conservar, documentar, estudiar i difondre'ls, buscant la participació cultural, lúdica i científica dels ciutadans i visitants.
Mètodes per a la Gestió de l'Oferta Turística
Per a una gestió eficaç de l'oferta turística, es poden seguir els següents mètodes:
Identificar els recursos de l'oferta turística
Cal identificar els recursos naturals i culturals (història, monuments, gastronomia, museus, festes, etc.) d'un àmbit determinat. Aquests s'han d'estudiar tenint en compte les motivacions actuals de la demanda, o bé realitzar una oferta per crear noves expectatives als clients, considerant sempre la relació entre oferta i demanda.
Conceptualitzar l'oferta
Consisteix a classificar els recursos que puguin resultar atractius per als futurs visitants (elaborar un inventari), estudiar les possibilitats dels recursos (estat, adequació, titularitat, etc.) i seleccionar el públic a qui pugui interessar l'oferta, o bé seleccionar els recursos que puguin interessar als clients que demanen un viatge o estada.
Estructurar l'oferta
Implica afegir els elements i serveis necessaris per a satisfer la demanda: transport (com arribar), allotjaments, restaurants, equipaments comercials, què visitar, en quin ordre, i elaborar el programa amb la millor relació qualitat-preu.