Internacionalització de les PIMES espanyoles
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,26 KB
1. Resposta de l'autor a la crisi
L'autor planteja que és possible superar la crisi si les empreses espanyoles, siguin grans multinacionals o pimes, juntament amb els seus directius i emprenedors, adopten una actitud oberta per assolir noves fortaleses conjuntes i obrir-se a nous mercats. A més, proposa que l'administració estatal faciliti la relació internacional amb altres països atractius per a les empreses espanyoles.
2. Destinataris de les recomanacions de l'autor
Les recomanacions de l'autor es dirigeixen principalment a:
- PIMES: Són el principal motor d'ocupació del país.
- Grans empreses multinacionals industrials: Han d'aprofitar la multilocalització per ser més competitives en costos i qualitat.
- Emprenedors: Representen el futur i han de tenir la capacitat de relacionar-se i conèixer el mercat nacional i internacional.
3. Risc de les PIMES espanyoles en el panorama internacional
L'autor considera que les pimes espanyoles poden ser escombrades del panorama internacional perquè moltes produeixen el mateix que altres països, però aquests ho fan amb costos més baixos i una qualitat similar. Aquesta competència desigual en costos pot perjudicar les pimes locals a curt termini, ja que els productes industrials de baix cost entren amb força al país. Per això, l'autor suggereix que les pimes aprofitin les estructures productives de baix cost per mantenir la competitivitat.
4. Com conèixer un país segons l'autor
Segons l'autor, per conèixer realment un país cal treballar i viure el dia a dia en ell, relacionant-se amb la seva gent.
5. Competències clau per conèixer una altra cultura
Les competències clau per conèixer una altra cultura són la humilitat, la capacitat d'escoltar i l'empatia.
6. Causes del retrocés d'Espanya en els mercats internacionals
El retrocés d'Espanya en els mercats internacionals es pot deure a diversos factors:
- Falta de mentalitat per obrir-se a nous mercats i cultures.
- Falta de mentalitat de treball.
- Falta de formació, especialment en idiomes.
- Falta de compromís en el treball.
- Falta de formació per aconseguir una relació estable amb els clients.
7. Solució per a les PIMES espanyoles
Les pimes espanyoles poden salvar-se aprofitant les economies de baix cost mitjançant la multilocalització dels sectors productius per als seus productes acabats. Això permetria mantenir el valor afegit, però amb preus més competitius, augmentant la competència per a les empreses exteriors que vulguin exportar el mateix producte, tant en el mercat local com internacional.
8. Accions per a les PIMES espanyoles
Les pimes espanyoles haurien d'innovar, comprar, produir i vendre en els països emergents, conquerint les seves quotes de mercat.
9. Sector econòmic a mantenir a Espanya
L'autor considera que Espanya ha de mantenir el sector industrial, ja que hi ha l'oportunitat de conquerir els mercats emergents. Això permetria consolidar la posició mundial del país i evitar un augment de la desigualtat social.
10. Canvis a Espanya entre 1996 i 2002
Entre 1996 i 2002, Espanya va passar de ser un país de baix cost a Europa Occidental a ser un país d'alt cost en l'escenari mundial, perdent competitivitat en costos. Per solucionar això, l'autor proposa invertir en infraestructures productives en països de baix cost, la qual cosa ajudaria a conservar el treball al país.
11. Visió del món per a les PIMES
Les pimes han de veure el món com el que és ara: un gran mercat, estandarditzat per a la producció però local per a la venda. Segons l'autor, el món està en crisi, vivint un moment de multiglobalització molt canviant, però això crea noves oportunitats a nivell internacional que els països poden convertir en fortaleses per mantenir la seva economia productiva.
12. Proposta de l'autor per sortir de la crisi
L'autor proposa que Espanya s'internacionalitzi i incorpori els països emergents en la seva estratègia competitiva per sortir de la crisi.
13. Autoengany d'Espanya respecte a la crisi
L'autoengany d'Espanya respecte a la crisi es basa en la creença que la situació millorarà per si sola. Aquest autoengany agreuja la crisi espanyola perquè impedeix prendre les mesures necessàries per afrontar-la.
14. Bases de la competitivitat espanyola
La competitivitat espanyola en el mercat internacional es basava en tres aspectes bàsics: cost, tecnologia i marca.
15. Variables de la globalització
Les variables de la globalització són:
- Relatives als clients: segmentació, hipersegmentació, personalització.
- Relatives als canals de distribució: optimització, productores/distribuïdores.
- Relatives a la innovació: I+D global o local, aliances, talent.
- Relatives a la visió estratègica: vendes, compres, producció, organització.
- Relatives als riscos: propietat, propietat intel·lectual, competència.
- Variables financeres: tipus de canvi, hedging.