Intel·ligència i Desenvolupament Cognitiu: Comprensió i Tipus
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en
catalán con un tamaño de 5,92 KB
Intel·ligència: És la capacitat que té l'ésser humà per resoldre problemes, pensar abstractament i captar idees complexes.
Intel·ligència sensoriomotriu: El nen coneix a través de percepcions d'accions i moviments primitius.
Intel·ligència abstracta: És pròpia dels éssers humans, permet, sense recórrer a l'experiència, resoldre problemes.
Esquemes: Successos d'accions que es poden repetir en situacions semblants.
Estudi: Etapa del desenvolupament cognitiu.
Reflexes: Respostes no apreses davant d'estímuls.
Assimilació: Rebre tota la informació.
Acomodament: Col·locar tota la informació al lloc que toca.
Equilibratge: L'individu regula el seu comportament.
Mon egocentrisme: El nen és el centre de l'univers.
Mon social: Es dóna compte que no està sol, que hi ha més gent com ell.
Pensament animista: Donen vida a les coses, als objectes inanimats.
Test d'intel·ligència: Una tasca dissenyada per mesurar la capacitat de raonament de les persones.
Iniciativa: Capacitat per fer coses noves encara que t'equivoquis.
Automotivació: De qualsevol dificultat, buscar recursos i coses que m'ajudin a millorar.
Intel·ligència logicomatèmatica: Capacitat que té l'ésser humà per les matemàtiques.
Intel·ligència lingüística: Capacitat que tenim per entendre i expressar llenguatge.
Intel·ligència visoespacial: Capacitat de reconèixer i reproduir formes geomètriques i orientació en l'espai.
Intel·ligència interpersonal: Habilitat per comprendre els estats d'ànim de les persones que ens envolten i la capacitat de modelar-los. És la capacitat social.
Intel·ligència intrapersonal: Habilitat per conèixer i ordenar els propis sentiments i emocions.
Intel·ligència fisicocinètica: Habilitat per executar moviments físics amb el propi cos amb gràcia i precisió.
Intel·ligència musical: Habilitat per reconèixer, reproduir i compondre melodies musicals.
Intel·ligència naturalista: Capacitat d'observar, classificar, distingir i utilitzar els elements i objectes de la natura.
Característiques de la intel·ligència: Es desenvolupen en el mitjà social gràcies al llenguatge, té la capacitat d'adaptar-se a situacions. Té la capacitat de resoldre problemes nous. Capacitat de processar la informació a través d'un raonament. Gràcies a ella podem presentar-nos al món interiorment.
Intel·ligència pràctica: Comuna a tots els animals, no tenen capacitat d'extracció, i no poden utilitzar el llenguatge per parlar. El ser humà ens ajuda a resoldre problemes, pensar o reflexionar sobre coses que ens preocupen sense tenir-ho davant.
Intel·ligència abstracta: És pròpia dels éssers humans, gràcies a aquesta intel·ligència ens permet, sense recórrer a l'experiència, poder resoldre problemes. Forma part de la creativitat dels éssers humans.
Perseverança: Tenir constància a l'hora de fer una cosa, constant i repetitiu de fer les coses bé.
Empatia: Saber posar-nos en la pell de les altres persones. Entendre a l'altra persona.
Autocontrol emocional: Saber gestionar els teus sentiments i reconèixer l'estat ànim en el qual et trobes.
Motivació: El motiu pel qual una persona determinada fa una cosa concreta.
Motius innats: Tenen com a objectiu satisfer les necessitats biològiques (bàsiques).
Motius apresos: Són fruit de la nostra educació i cultura.
Motivació intrínseca: És el fruit de la nostra voluntat i la nostra capacitat mental.
Motivació extrínseca: Són aquelles que provenen de l'entorn de la persona. Tenir èxit, diners, poder...
Etapes del desenvolupament cognitiu:
(1) Intel·ligència sensoriomotriu: (0-2 anys) El nen coneix a través de percepcions d'accions i moviments primitius (actes reflexes).
Característiques: Quan naixem només ens mouen actes reflexes. Aquests actes reflexes es converteixen en hàbits. El nen comença a coordinar moviments. Té la capacitat de manipular objectes presents no vistos.
(2) Intel·ligència preoperativa: (2-6 anys) En aquest estadi apareix la representació, la capacitat d'actuar sobre objectes d'una manera simbòlica (els nens imiten), apareix el llenguatge (li permet al nen poder comunicar-se i reproduir accions passades i futures a través del diàleg). Amb l'aparició del llenguatge apareixen dos mons: mon del egocentrisme: el nen és el centre de l'univers i el mon social: es dóna compte que no està sol, que hi ha més gent com ell.
Pensament animista: En aquest estadi apareix el coneixement animista. Donen vida a les coses, als objectes inanimats.
(3) Operacions concretes: (7-11 anys) El nen té operacions mentals concretes, és a dir, actua amb objectes i aprèn les nocions de canvi i permanència.
(4) Operacions formals: (12-16 anys) El nen aprèn els conceptes d'abstracció i pot manipular mentalment sense requerir l'experiència. Apareix el pensament hipotètic (els seus raonaments són condicionats, és a dir: si tal cosa, aleshores tal cosa). Apareix el raonament deductiu: (De coses universals traiem conclusions particulars).