Intel·ligència, Aprenentatge i Desenvolupament Humà

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,33 KB

Intel·ligència

Capacitat que té una persona per memoritzar, comprendre, raonar, resoldre problemes, desenvolupar un llenguatge i/o crear (adaptar-se al medi).

Intel·ligències Múltiples

(Howard Gardner) Les persones disposem de 8 intel·ligències diferents. Segons aquesta teoria, tots els nens i nenes neixen amb unes certes potencialitats de les diverses intel·ligències, que es desenvoluparan mitjançant l'educació, la socialització, el medi, l'experiència, etc. (lingüísticoverbal, logicomatemàtica, espacial, musical, corporal cinestèsica, intrapersonal, interpersonal i naturalista).

Conducte

Principi segons el qual l'ésser humà té una conducta determinada perquè prèviament algú o alguna cosa externs li hi ha provocat. Es concreta en dues formulacions:

Condicionament Clàssic

(John B. Watson) Conducta animal i humana. Des de la perspectiva d'aquest condicionament, la llum solar seria un estímul natural o incondicionat, i el fet de tancar els ulls, una resposta natural o incondicionada. Hi ha possibles estímuls neutres que no afecten a la persona, però si es produeix amb un altre estímul, aquest estímul neutre quedarà condicionat i es convertirà en estímul condicionat.

Condicionament Operant

(B. Frederic Skinner) Condicionament operant o instrumental. Un organisme davant d'una situació, pot tenir diferents reaccions o emetre diferents respostes. Quan la reacció és reforçada, dependrà del tipus de reforç per repetir-se o no. (Ex. Quan una nena posa el dit al endoll i es plora al veure la descàrrega elèctrica, en un futur no tornarà a posar els dits, seria un reforç negatiu. Un nen recull la casa dels seus pares i en un futur ell voldrà fer-ho per rebre diners, reforç positiu).

Aprenentatge Social

(A. Bandura) Sosté que les conductes s'aprenen sense necessitat de dur-les a terme, sinó, simplement, per mitjà de l'observació.

Teories del Processament de la Informació

Postulen que el desenvolupament és el procés d'aprenentatge que adquireix l'individu mitjançant el fet de rebre informació (estímuls), d'emmagatzemar-la i de recuperar-la per donar respostes immediates o futures. (estímuls externs (sentits) = registres sensorial i codificació = memòria = recuperació de la informació).

Entradas relacionadas: