Insight Creatiu i Màrqueting: La Z Creativa de Joannis

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,98 KB

Insight Creatiu i Màrqueting: La Z Creativa

Insight: És una nova oportunitat per al creatiu, que pot sorgir d’un pensament profund del consumidor o una nova visió sobre el producte, que descriu com podem afegir valors als consumidors a través de marques.

JOANNIS: La seqüència de creació és la Z creativa, que és la seqüència de màrqueting aplicada a la creació publicitària a través d’un anar i venir del públic objectiu, el creatiu i el públic objectiu.

Fases de la Seqüència Creativa

Investigació, Elecció de l’estratègia, Creació pròpiament dita (Eix psicològic, Concepte, Manifest Publicitari bàsic), Difusió de la campanya al mercat.

Elecció de l’Eix Psicològic

Tenint en compte les necessitats, motivacions i actituds del consumidor que pertany al públic objectiu i tenint en compte l’objectiu que es pretén, es dedueix l’efecte psicològic que es busca. La compra de qualsevol producte satisfà unes determinades necessitats (motivacions), però va en contra d’altres necessitats (frens). Per desencadenar la compra es pot estimular una motivació, o treure importància a un fre. Criteris a tenir en compte: que sigui poderós i, si és possible, no explotat; distintiva, que estigui lligat a una característica distintiva; que respongui a la veritat del producte.

Concepte Publicitari

És la fase d’imaginació creadora on es pensen les idees per a la campanya, representa de manera concreta, específica i creïble la satisfacció seleccionada per l’eix.

Tipus de Concepte
  • Concepte directe: descriuen directament la satisfacció seleccionada per l’eix, descriu directament la promesa, procés lineal.
  • Concepte indirecte: utilitzen per a aquesta comunicació un fenomen d’inducció, descriu indirectament, suggerint o per procediments simbòlics.
Característiques del Concepte

Expressa el benefici/promesa amb força, Original, Notori, crida l’atenció, Clar i senzill, Fixa la marca en la ment del consumidor, Implica el receptor.

Manifest Publicitari

Fase de desenvolupament de la idea que es regeix per la notorietat, que s’entengui l’anunci pel públic a qui va dirigida i facilitat.

  • Aficionat (Problema-idea de l’anunci)
  • Professionalisme elemental (problema-estratègia-idea de l’anunci. Estratègia directament descrita en l’anunci)
  • Professionalisme assentat (problema-estratègia+salt creatiu-idea de l’anunci. Idea no directament descrita en l’anunci)

Idea vs. Concepte

Idea: Representació mental d’una cosa abstracta o universal.

Concepte: Una idea que concep l’enteniment. Expressió d’un pensament per mitjà de la paraula.

Nivells del Procés de Conceptualització

La idea de fons (abstracte i universal), el concepte, la idea creativa publicitària concreta.

Entradas relacionadas: