Innovació i Emprenedoria: Guia Completa de Conceptes Clau
Innovació i Emprenedoria: Conceptes Clau
Innovació
La innovació és un procés creatiu que comença amb un descobriment i acaba amb la confecció d'un producte.
Tipus d'Innovació
- Radical: Desenvolupar un producte nou que no es coneix.
- Incremental: Afegir valor a productes ja existents.
Innovació segons l'Àmbit d'Aplicació
- De producte: Se centra en les característiques del propi producte o en els elements materials que en faciliten la manipulació.
- De procés: S'encamina cap a la realització de la gestió empresarial.
- De màrqueting: Nou mètode de comercialització que impliqui canvis en el disseny.
- Tecnològica: Aplicació industrial del coneixement.
- Organitzacional: Utilitzar persones que actuïn com a motor, amb les característiques personals necessàries per dur a terme aquests projectes.
L'Emprenedor
L'emprenedor és aquella persona que, aplicant les seves capacitats, converteix una idea en un projecte econòmic concret i genera innovació i beneficis.
Qualitats de l'Emprenedor
- Capacitat per prendre decisions i assumir riscos.
- Creativitat i afany d'innovació.
- Confiança en si mateix.
- Sentit pràctic.
- Organització.
- Facilitat per a les relacions personals.
- Constància.
Habilitats Clau de l'Emprenedor
- Iniciativa
- Creativitat
- Curiositat
- Lideratge empresarial
- Formació
Característiques Personals
- Independència
- Intuïció
- Empatia
- Responsabilitat
- Curiositat
- Perseverança
- Autocontrol
- Motivació
Tipus d'Emprenedors
- Intraemprenedor: Aplica innovacions en una empresa de la qual no és el titular.
- Emprenedor (creador d'empresa): Aplica innovació en la creació de la seva pròpia empresa o en la seva millora (empresari).
Conceptes Clau de l'Empresa
Concepte Econòmic d'Empresari
L'empresari és aquella persona que gestiona i assumeix el risc que implica la posada en marxa d'un projecte d'emprenedoria i que l'administra de forma eficaç.
Concepte Jurídic d'Empresari
Persona física o jurídica que, per ella mateixa o per mediació d'un representant, exercita i desenvolupa una activitat empresarial i adquireix la titularitat de les obligacions i drets que deriven de l'activitat.
Missió de l'Empresa
Representa la identitat i personalitat de l'empresa en el present i futur. És el propòsit central pel qual es crea l'empresa.
Tipus de Missió
- Àmplia: Inclou un gran nombre de factors en la definició i ofereix gran llibertat de desenvolupament.
- Estricta: Inclou pocs factors en la definició, amb un gran grau de control en la seva aplicació i desenvolupament.
Visió de l'Empresa
Fa referència a allò que vol ser. És la idea d'èxit de negoci.
Funcions de la Visió
- Motiva i entusiasma els components de l'organització.
- Desenvolupa l'esperit competitiu fent participar totes les persones.
Valors de l'Empresa
Són els judicis ètics sobre diferents situacions de la vida social que són generalment acceptats com a bons per la majoria d'individus de la societat.
Característiques Bàsiques dels Valors
- Són majoritàriament acceptats.
- Es desenvolupen en totes les situacions de la vida.
- Són dinàmics.
- Fomenten la convivència pacífica i la millora social.
- No han de ser només un enunciat ètic sense aplicació pràctica.
catalán con un tamaño de 3,89 KB