Innovació i Emprenedoria: Guia Completa de Conceptes Clau

Enviado por aortigosa y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,89 KB

Innovació i Emprenedoria: Conceptes Clau

Innovació

La innovació és un procés creatiu que comença amb un descobriment i acaba amb la confecció d'un producte.

Tipus d'Innovació

  • Radical: Desenvolupar un producte nou que no es coneix.
  • Incremental: Afegir valor a productes ja existents.

Innovació segons l'Àmbit d'Aplicació

  • De producte: Se centra en les característiques del propi producte o en els elements materials que en faciliten la manipulació.
  • De procés: S'encamina cap a la realització de la gestió empresarial.
  • De màrqueting: Nou mètode de comercialització que impliqui canvis en el disseny.
  • Tecnològica: Aplicació industrial del coneixement.
  • Organitzacional: Utilitzar persones que actuïn com a motor, amb les característiques personals necessàries per dur a terme aquests projectes.

L'Emprenedor

L'emprenedor és aquella persona que, aplicant les seves capacitats, converteix una idea en un projecte econòmic concret i genera innovació i beneficis.

Qualitats de l'Emprenedor

  • Capacitat per prendre decisions i assumir riscos.
  • Creativitat i afany d'innovació.
  • Confiança en si mateix.
  • Sentit pràctic.
  • Organització.
  • Facilitat per a les relacions personals.
  • Constància.

Habilitats Clau de l'Emprenedor

  1. Iniciativa
  2. Creativitat
  3. Curiositat
  4. Lideratge empresarial
  5. Formació

Característiques Personals

  • Independència
  • Intuïció
  • Empatia
  • Responsabilitat
  • Curiositat
  • Perseverança
  • Autocontrol
  • Motivació

Tipus d'Emprenedors

  • Intraemprenedor: Aplica innovacions en una empresa de la qual no és el titular.
  • Emprenedor (creador d'empresa): Aplica innovació en la creació de la seva pròpia empresa o en la seva millora (empresari).

Conceptes Clau de l'Empresa

Concepte Econòmic d'Empresari

L'empresari és aquella persona que gestiona i assumeix el risc que implica la posada en marxa d'un projecte d'emprenedoria i que l'administra de forma eficaç.

Concepte Jurídic d'Empresari

Persona física o jurídica que, per ella mateixa o per mediació d'un representant, exercita i desenvolupa una activitat empresarial i adquireix la titularitat de les obligacions i drets que deriven de l'activitat.

Missió de l'Empresa

Representa la identitat i personalitat de l'empresa en el present i futur. És el propòsit central pel qual es crea l'empresa.

Tipus de Missió
  • Àmplia: Inclou un gran nombre de factors en la definició i ofereix gran llibertat de desenvolupament.
  • Estricta: Inclou pocs factors en la definició, amb un gran grau de control en la seva aplicació i desenvolupament.

Visió de l'Empresa

Fa referència a allò que vol ser. És la idea d'èxit de negoci.

Funcions de la Visió
  • Motiva i entusiasma els components de l'organització.
  • Desenvolupa l'esperit competitiu fent participar totes les persones.

Valors de l'Empresa

Són els judicis ètics sobre diferents situacions de la vida social que són generalment acceptats com a bons per la majoria d'individus de la societat.

Característiques Bàsiques dels Valors
  • Són majoritàriament acceptats.
  • Es desenvolupen en totes les situacions de la vida.
  • Són dinàmics.
  • Fomenten la convivència pacífica i la millora social.
  • No han de ser només un enunciat ètic sense aplicació pràctica.

Entradas relacionadas: