Innovació i Emprenedoria: Claus per a l'Èxit Empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 700,11 KB

QP3WvGAN5wQxFfEXYi9ygFeRvgK3FoUHYK3tdrXmNHYkXBqOpG+PC0ETGNz13Lf0xXmT6q2lfcVCFfaxdPdPal7UCX8hz+IAAzQTyC6ncfHo+l8oVZ94XEsXyvpv2Xf0FdDx5qMLxFiABEAABEKCdAFRBe4eQHwiAAAg4TgCqcLwFSAAEQAAEaCcAVdDeIeQHAiAAAo4TgCocbwESAAEQAAHaCUAVtHcI+YEACICA4wQMVfwBHtTZRiuyakIAAAAASUVORK5CYII=
A+d05D5S4rLwAAAAAElFTkSuQmCC

Conceptes Previs: Digitalització

Les noves Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) tenen una gran influència en la competitivitat de les empreses. El hardware i el software han revolucionat la nostra vida diària i han canviat la manera de fer negocis, ens ajuden a estalviar diners i temps. Internet com a revolució, però amb dificultat per seleccionar el que realment és rellevant. El correu electrònic té un gran potencial en el camp de les relacions internes i externes de les empreses. Els certificats d'usuari i les signatures digitals, estalvien temps i diners. Comerç electrònic: posar a disposició del client 24/7 un canal de distribució directe i barat obtenint un marge de benefici molt elevat. Dificultat en la difusió, i com fer-la.

AXACH23o0E12AAAAAElFTkSuQmCC
H6C35vzWdVA3Pjn7bzCduOninXfyDhYDImYgRWkIIIAQQAggBhMALjYCHkTOA5XOROy6TcZcNne0mZUfGdewwfKfk2xy8h+cWAt8g+kUIIAQQAggBhABC4Pkh4IHk7Pklj1pCCCAEEAIIAYQAQgAh4GkIIHLmaRVB8SAEEAIIAYQAQgAhUKsRQOSsVpcfJY8QQAggBBACCAGEgKchgMiZp1UExYMQQAggBBACCAGEQK1GAJGzWl1+lDxCACGAEEAIIAQQAp6GACJnnlYRFA9CACGAEEAIIAQQArUaAUTOanX5UfIIAYQAQgAhgBBACHgaAoiceVpFUDwIAYQAQgAhgBBACNRqBP4fxrX4l+wZs6gAAAAASUVORK5CYII=

Concepte d'Innovació

La innovació és la introducció de productes (béns o serveis) nous o significativament millorats, de processos nous, de mètodes de comercialització nous o de mètodes organitzatius nous en les empreses, orientada a crear valor social o econòmic. S'utilitzen dos criteris per a la seva classificació:

Criteri de les Característiques Tècniques

Segons aquest criteri, hi ha dos tipus d'innovació:

  • Innovació radical: Consisteix a desenvolupar un producte o procés nous que no es coneixien abans.
  • Innovació incremental: Consisteix a afegir valor a productes o processos ja existents que respecten el més important del producte o procés i li apliquen canvis per millorar-lo.

Criteri de Classificació Segons on s'Aplica

  • Innovació en el producte: Implica la creació d'un nou producte o servei, o bé afegir a un existent alguna característica que el faci diferent.
  • Innovació en el procés: Introduir una manera diferent de fer les coses. Tècniques, materials o programes informàtics. Generalment s'intenta reduir els costos, millorar la qualitat, etc.
  • Innovació en el màrqueting: Mètode de comercialització no utilitzat abans per l'empresa. Objectiu: augmentar les vendes.
  • Innovació en l'organització de l'empresa: Pràctiques i procediments o modificacions al lloc de treball.

Conceptes Previs: Emprenedoria

Els emprenedors tenen la iniciativa com a habilitat principal. Una de les característiques fonamentals de l'emprenedor és l'aplicació de canvis en les idees, els valors i els procediments de l'activitat econòmica per solucionar la satisfacció de necessitats.

Finalitats de les Empreses

Es divideixen en les següents categories:

Econòmica Externa

  • Identificació de les necessitats.
  • Organització dels factors productius.

Econòmica Interna

  • Rendibilitat econòmica, pagar dividends.

Social Externa

  • Creació i distribució de la riquesa.
  • Millora de les condicions laborals.
  • Protecció del medi ambient.

Social Interna

  • Desenvolupament formatiu del personal.

Tipus d'Empresa

  • Segons l'activitat principal: Primari, Secundari, Terciari/de serveis.
  • Segons la titularitat del capital: Públic, Privat, Mixtes.
  • Segons l'àmbit d'actuació: Local, Regional, Nacional, Multinacional.
  • Segons la dimensió: Microempreses (0-9), Petita empresa (10-49), Mitjana empresa (50-249), Gran empresa (+250).
  • Segons la forma jurídica: Individual, Societàries.
  • Segons la finalitat: Lucrativa, No lucrativa.

Recursos Empresarials Bàsics

  • Recursos humans: Persones que aporten el seu treball i coneixements; són el factor actiu.
  • Elements materials: Recursos naturals, capital físic; són el factor passiu.
  • Elements immaterials: Aquest grup comprèn aspectes difícils de valorar però en molts casos importantíssims per a l'empresa.

L'Entorn Empresarial

L'empresa no és un ens aïllat, sinó que interacciona amb tot el que l'envolta. Això és el que es coneix com a entorn empresarial. Tradicionalment, l'entorn de l'empresa es divideix en dos grans grups:

  • Entorn general o macroentorn: Factors i variables sobre els quals l'empresa no pot tenir cap mena de control.
  • Entorn específic o microentorn: Factors i variables sobre els quals l'empresa sí que pot intervenir d'alguna manera. Constitueixen la base de l'anàlisi de mercat que ha de fer-se abans d'emprendre.

Macroentorn

Factors Econòmics

Estratègics per prendre decisions com localització, nous mercats, etc.

  • Les principals variables són: dèficit, inflació, interès, nivell d'ocupació.

Factors Socioculturals

Característiques de la societat, poden tenir repercussió en els hàbits de compra.

  • Nivell educatiu, hàbits de consum.

Factors Polítics i Legals

Legislació fiscal i mercantil, regulació del mercat financer, normes de caràcter laboral, patents, marques, etc.

Factors Tecnològics

Introducció d'innovació tecnològica en producció, serveis, gestió.

Factors Mediambientals

La consciència social pot ajudar a una bona posició.

Factors Internacionals

Globalització, obertura a nous mercats.

o8onkBQKWEBA8twSTaCQQCGgEBM8DunwieYGAJQQEzy3BJBoJBAIaAcHzgC6fSF4gYAkBwXNLMIlGAoGARkDwPKDLJ5IXCFhC4P8BFwaDLox3s6UAAAAASUVORK5CYII=
oDUArW4OvMo3Op3mCqKX+bt+FQnGXpGdfWT8EbFCPiJIZUu4MhyAEoE85hkKgYtgSamKqphvGqkNvbrEQDqeYxDVQOmqLewV1Zql6YeA9eeBsKtas9ceJ9JiKFn3iciWgoFalAB4VY1KLYYSiggFAhAAeFWAYgnugoFhAI1qIBwqxoUWwwlFBAKBKCAcKsAxBNdhQJCgRpUQLhVDYothhIKCAUCUEC4VQDiia5CAaFADSog3KoGxRZDCQWEAgEo8P8BYHDlS0lV7fMAAAAASUVORK5CYII=

Entradas relacionadas: