Inklusioa Hezkuntzan: Ikuspegiak eta Praktika Eraginkorrak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,07 KB

Hezkuntza inklusiboa lortzeko, hainbat arlo berregituratu behar dira, Booth eta Ainscow (2015) adituen arabera:

Egiturak Berregituratu

  • Berdintasuna
  • Eskubideak
  • Parte-hartzea
  • Komunitatea

Harremanak Berregituratu

  • Aniztasunarekiko errespetua
  • Indarkeriarik eza
  • Konfiantza
  • Gupida (edo enpatia)
  • Zintzotasuna
  • Balioak

Espiritua Berregituratu

  • Poza
  • Maitasuna
  • Itxaropena eta baikortasuna
  • Edertasuna

Curriculum Ikuspegia (Ainscow, 1995)

Ikuspegi Indibiduala

  • Ikasleek dituzten arazoak ikuspegi indibidualetik hartzen dira kontuan, testuinguruei arreta jarri gabe.
  • Dakitenek (irakasleek) ez dakitenei (ikasleei) irakasten diete.
  • Zailtasunak dituzten ikasleekin erabiltzen diren prozedurak indibidualak dira.
  • “Bereziak” diren ikasleentzat “bereziak” diren metodoak aplikatzen saiatzen da.

Curriculum Ikuspegia

  • Ikasleak testuinguru esparru zabalagoan hartzen dira kontuan.
  • Ikaslearen zailtasunak kontuan izanda ikasteko baldintzak hobetzean dago gakoa.
  • Batzuentzat proposatzen diren jarduerak gainontzekoentzat ere izan daitezke.
  • Ikasle guztientzako eraginkorra den irakaskuntza eta ikaskuntza definitzen eta aplikatzen saiatzen da.

Inklusioa Hezkuntza Praktikara Eramateko Eraldaketak

Inklusioa hezkuntza praktikara eramateko, eraldaketak eskatzen ditu:

  • Hezkuntza komunitate osoaren parte-hartzea eskola proiektua sortzean.
  • Hezkuntza proiektu bat osatzea, non antolakuntza, curriculuma eta hezkuntza zerbitzuen diseinua eta aplikazioa era berritzailean diseinatzen diren.
  • Balio etikoak oinarritzea: hezkidetza, solidaritatea, justizia eta errespetua.
  • Eskolek honako ezaugarriak izan behar dituzte:
    • Malgutasuna: aldaketak eta egokitzapenak egiteko prest egotea.
    • Irekita egotea: komunikazioa bideratzeko, bai eskolatik testuingurura, bai testuingurutik eskolara.
    • Sortzailea: berrikuntzak errazteko.
    • Kolegiatua: instituzio osorako den proiektua eta ez irakasle bakar batena.

Aniztasunari Erantzuteko Proiektu Berritzaileak

  • Ikas komunitateak
  • Amara Berri sistema

Inklusioa Bultzatzeko Hezkuntza Praktikak

  • Vygotsky: Psikologia soziokulturala. Pertsona ezin da ulertu bere testuingurutik at.
  • Bruner: Hezkuntza pertsonaren eta kulturaren arteko elkarrizketa moduan.

Kalitatezko Interakzioen Eragina

  • Desberdintasun sozialak aurreikustea eta gainditzea.
  • Garapen kognitiboa bultzatzea arlo garrantzitsuenetan: irakurketa, idazmena, etab.
  • Gaitasun komunikatiboak garatzea.

Ezinbestekoa da ikasteko aukerak ematea, oinarrizko trebetasunak irakatsi eta ingurune aberatsak eta estimulatzaileak lehenengo urtetatik sortzea:

  • Ikasteko testuingurua hizkuntza aberatsa izatea.
  • Irakurketa dialogikoa.
  • Komunikazioa bultzatzeko estrategiak erabiltzea.
  • Interakzio positiboak eta arduratsuak izatea, bai irakasleekiko, bai familiekin.

Includ-ED Proiektua

Ikasleen taldekatze inklusiboa:

  • Emaitzen berdintasuna eta desberdintasunen berdintasuna.
  • Taldekatze heterogeneoa.
  • Irakasle bat baino gehiago.
  • Bai bakarkako lana, bai taldeko lana.

Ondorioak

  • Ikasleen taldekatze homogeneoak ikasleen errendimendua moteltzen du.
  • Irakaslegoak ezin dio aniztasunari erantzun ikasleen taldekatzea mistoa denean.

Bost Inklusio Mota

  • Taldekatze heterogeneoa eta giza baliabideen berrantolaketa.
  • Gelako bikoizketa talde heterogeneoetan.
  • Ikasteko denboraren zabalkuntza.
  • Curriculum egokitzapen indibidual inklusiboak.
  • Hautazko eskaintza inklusiboa.

Familien Parte-hartzea

  • Eskolan egiten denaren zentzua eraldatzea.
  • Eskolatik eta familiarengandik umeei transmititzen dizkiegun mezuak batzea.
  • Familien parte-hartzea eskolako jardueretan izan daiteke:
    • Gela barneko talde elkarreragileetan.
    • Erabakiak hartzeko erantzukizuna.
  • Familien formakuntza:
    • Eskolara hurbiltzeko modu bat.
    • Familia askoren hezkuntza-maila hobetzeko laguntza.
    • Denok elkarrekin ikasteko espazioak bultzatzen ditu.

Praktika Inklusiboak

Talde Elkarreragileak

  • Talde heterogeneoak.
  • Talde bakoitzean jarduera ezberdin bat.
  • Bakoitza 15-20 minutu.
  • Boluntario batek tutorizatuko du:
    • Ekintzak aurkeztu eta dinamizatu.
    • Arteko interakzioa eta laguntza bultzatu.
    • Saioaren bukaeran irakasleari informazioa eman.
    • Guztien parte-hartzea bermatu.
  • Jarduera motak:
    • Gaia lantzeko eta sakontzeko.
    • Errepasoko ekintzak egiteko.
    • Aldez aurreko ezagupenak.
  • Guztira: 45-90 minutu.

Tertulia Dialogikoak

  • Literarioak: literatura klasiko unibertsalak.
  • Artistikoak: margolanak, etab.
  • Musikalak: La Flauta Mágica, etab.

Ikasleen Arteko Tutoretzak (Bikoteka Irakurtzen)

  • Ikasle bikoteak sortu, erlazio asimetrikoan oinarrituta (bata tutorea eta bestea ikaslea).
  • Bai maila bereko ikasleekin, bai maila ezberdinetakoekin.
  • Tutorearen rola betetzeko prestakuntza minimoa eta praktika behar da, bakoitza bere rola menperatzeko.
  • Konfiantza giroa sortu.

Tutoretza Indibidualak

  • Ikasleen garapen eta arreta integrala bermatzeko.
  • Ez da bakarrik ikasgelako tutorearen eginkizuna; beste edozein irakasle ere “tutore” rola izan dezake.
  • Garrantzizko baldintzak: tutore eta ikaslearen arteko harremana egotea.
  • Ikasle eta irakaslearen arteko harremanak bultzatzen ditu, baita ikaslegoaren itxaropenak eta inplikazioa ere.

Entradas relacionadas: