Inkestak eta Behaketa: Diseinua, Abantailak eta Desabantailak

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,46 KB

Inkesta motak

Inkesta transbertsala

Inkestatuarengandik informazioa behin bakarrik jasotzen da. Populazioaren berezitasunak deskribatu daitezke une jakin batean, baina ez populazio horren bilakaera. Ikerketa esploratzaile eta deskribatzaileetarako erabiltzen dira, deskribatzaileak izanik ohikoenak.

Inkesta longitudinalak

Datuak hainbat aldiz biltzen dira, gai baten inguruko bilakaera ezagutzeko.

  • Tendentzia inkestak

    Populazio berean bi ikerketa egiten dira bi unetan, lagin ezberdinak erabiliz une bakoitzean.

  • Kohorte inkestak

    Populazio bereko lagin bera aztertzen da bi unetan, baina ez derrigorrez pertsona berdinekin.

  • Panel inkestak

    Lagin eta pertsona berdinei galdetzen zaie hainbat unetan, laginaren bilakaera zehatzago aztertzeko. Informazio aberatsa ematen dute, baina garestiak izan daitezke eta erreakzio-arazoak sor ditzakete.

Inkesta eta elkarrizketa

Abantailak eta desabantailak

Inkesta

  • Abantailak:
    • Informazio asko biltzea.
    • Emaitzen eta galdeketaren baliozkotasuna erraz konprobatzea.
    • Populazio handitan generalizatzea.
    • Iritzi publikoa eta gizartearen jarrerak ezagutzea.
    • Aurreikusi gabeko erantzunak jasotzea.
    • Erantzun errazak eta azkarrak.
    • Neurketa zehatza baieztapenen bidez.
    • Inkestatzailearen lana erraztea.
  • Desabantailak:
    • Informazio superfiziala.
    • Inkestatzailearen eragina emaitzetan.
    • Erantzun mugatuak.
    • Iritzi publikoa sinplifikatzeko arriskua.

Elkarrizketa

  • Abantailak:
    • Gaia sakon aztertzea.
    • Arrazoiak, zergatiak eta ondorioak ezagutzea.
    • Ikerketa esploratzaileetarako egokia.
  • Desabantailak:
    • Elkarrizketatuaren zailtasunak informazioa azaltzeko.
    • Elkarrizketatzailearen eragina.

Behaketaren diseinua

Itxutasunaren eragina talde harremanetan

Ikasle talde baten errendimenduan eta harremanetan itxutasunaren eragina aztertuko da mendi martxa batean. Taldea bitan banatuko da: batean ikasle batek itxu izango du eta bestean ez. Behaketa egoera naturalean egingo da, behatzaile parte-hartzaile batekin. Aurrez kodifikatutako protokolo bat erabiliko da datuak biltzeko. Behaketaren deskripzioa egin, datuak interpretatu eta ondorioak azalduko dira.

Entradas relacionadas: