Informe Warnock: Principis i canvis en l'educació especial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,75 KB

[1978] Informe Warnock: Document elaborat per la Comissió d’Educació Britànica

→ Canvi de plantejament = Acceptar a les persones amb diversitat amb les seves necessitats i interessos. Se’ls comença a proporcionar suports i recursos necessaris.

Principis bàsics:

  • Educació per a tothom.
  • La finalitat de l’educació és = per a tots.
  • Necessitats educatives comuns per a tots.
  • S’introdueix el concepte de dificultat d’aprenentatge per descriure alumnes amb necessitat de suport especial.
  • Existència d’escoles d’educació especial.
  • Aplicació d’aquests principis destinats a reconèixer a les persones amb discapacitat i a la millora del desenvolupament de les seves capacitats, afavorir la seva participació en la societat i orientar-les a un acompliment laboral o ocupacional.

Els fins que es plantegen són dos:

  • Augmentar el coneixement que la persona té del món on viu, atendre la comprensió imaginativa que es té d’aquest i estudiar les possibilitats i les responsabilitats pròpies dins del mateix.
  • Proporcionar al subjecte → ll*ll i autosuficiència. Per a que sigui capaç de trobar una feina i sigui capaç de gestionar la seva vida.
Informe Warnock

Va ampliar els conceptes d’educació especial i necessitats educatives plantejades.

Va rebutjar la idea → dos grups diferents(deficients/no deficients).Els primers reben educació especial i els segons només educació.

Abandonament distinció entre educació especial i educació assistencial.

Principi → 1 de 5 alumnes pot necessitar ajuda educativa especial en algun moment de sa vida escolar. (= Les necessitats educatives especials = comuns tots els nens/es)

Replantejament idea de diversitat →

Educació ha de tenir sempre la mateixa finalitat: Atendre a totes les persones del món com a dret natural.

Inclou la formació i perfeccionament dels professors, educació nens de cinc anys amb necessitats educatives especials, i educació per a joves de 16-19 anys.

En resum:

-L’informe Warnock: Percep l’educació especial des d’una perspectiva renovadora.

- Consisteix→ Satisfacció necessitats especials d’una ????‍ amb la finalitat → Apropar-se fins de l’educació general.

- Les necessitats educatives són comunes a TOTS els nens/nes. Replantejament idea diversitat → Educació → Necessitat atendre tot el món com a dret natural.

- Inclou formació i perfeccionament del professorat.

Entradas relacionadas: