Informe Warnock: Principis i canvis en l'educació especial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,75 KB
[1978] Informe Warnock: Document elaborat per la Comissió d’Educació Britànica
→ Canvi de plantejament = Acceptar a les persones amb diversitat amb les seves necessitats i interessos. Se’ls comença a proporcionar suports i recursos necessaris.
Principis bàsics:
- Educació per a tothom.
- La finalitat de l’educació és = per a tots.
- Necessitats educatives comuns per a tots.
- S’introdueix el concepte de dificultat d’aprenentatge per descriure alumnes amb necessitat de suport especial.
- Existència d’escoles d’educació especial.
- Aplicació d’aquests principis destinats a reconèixer a les persones amb discapacitat i a la millora del desenvolupament de les seves capacitats, afavorir la seva participació en la societat i orientar-les a un acompliment laboral o ocupacional.
Els fins que es plantegen són dos:
- Augmentar el coneixement que la persona té del món on viu, atendre la comprensió imaginativa que es té d’aquest i estudiar les possibilitats i les responsabilitats pròpies dins del mateix.
- Proporcionar al subjecte → ll*ll i autosuficiència. Per a que sigui capaç de trobar una feina i sigui capaç de gestionar la seva vida.
Informe Warnock |
Va ampliar els conceptes d’educació especial i necessitats educatives plantejades.
Va rebutjar la idea → dos grups diferents(deficients/no deficients).Els primers reben educació especial i els segons només educació. |
Abandonament distinció entre educació especial i educació assistencial.
Principi → 1 de 5 alumnes pot necessitar ajuda educativa especial en algun moment de sa vida escolar. (= Les necessitats educatives especials = comuns tots els nens/es)
Replantejament idea de diversitat →
Educació ha de tenir sempre la mateixa finalitat: Atendre a totes les persones del món com a dret natural.
Inclou la formació i perfeccionament dels professors, educació nens de cinc anys amb necessitats educatives especials, i educació per a joves de 16-19 anys.
En resum:
-L’informe Warnock: Percep l’educació especial des d’una perspectiva renovadora.
- Consisteix→ Satisfacció necessitats especials d’una ???? amb la finalitat → Apropar-se fins de l’educació general.
- Les necessitats educatives són comunes a TOTS els nens/nes. Replantejament idea diversitat → Educació → Necessitat atendre tot el món com a dret natural.
- Inclou formació i perfeccionament del professorat.