Influència de la fotografia en l'art i els moviments artístics del segle XX

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,64 KB

Característiques de representacions gràfiques anteriors a la fotografia

Figuratives i fetes manualment.

Quina influència té la fotografia en l’art i en la creació d’imatges

Ja no és imprescindible l’acció directa d’una persona per a crear imatges.

Quins tres canvis influiran en l’art de la primera meitat del segle XX

Canvis socials, com la Revolució Industrial, creen una nova societat.

Canvis culturals: teoria psicoanalítica que revolucionarà la visió que es tenia del comportament humà.

Canvis tecnològics, aparició de la fotografia i el cinema.

Per què a partir del segle XIX ja no hi haurà un únic estil que expliqui la nova societat industrial

La societat es transforma molt ràpidament per canvis socials, científics i tecnològics.

Característiques del Romanticisme i el Realisme

Romanticisme: llibertat, rebel·lia, sentiment i individualitat. No imitació de la natura, subjectivitat de l’artista.

Realisme: no sentiment subjectiu i fantàstic del romanticisme i representa la realitat d’una manera directa. Temes socials i quotidians.

Impresionisme

Llum natural, efectes òptics

Monet / Sisley

Moviments Van Gogh, Gauguin, Cézanne, Tolouse Lautrec i Munch

Van Gogh expressionisme / Toulouse-Lautrec expressionisme fauvisme / Munch expressionisme.

Gauguin fauvisme / Cézanne del cubisme

Què són els moviments d’avantguarda? Què tenen en comú?

Conjunt de moviments artístics que van aparèixer a Europa i Amèrica. Estan en contra de les normes de l’art acadèmic tradicional i a favor de la llibertat creativa

Tipus d’ensenyament acadèmic al segle XIX

Estudiants seguissin les normes rígides que ensenyaven les escoles o acadèmies de Belles Arts.

Moviments l’art primitiu? Per què? I per les imatges oníriques? Per què?

Cubisme, l’expressionisme i fauvisme consideren més autèntic.

Surrealisme: manera de trencar el control de la raó i la realitat conscient.

“Mirada fèrtil”

La capacitat de veure la realitat d’una manera original, amb “ulls nous”.

Ready-made? Explicació de Duchamp del seu ready-made Font

Objectes d’ús quotidià que l’artista converteix en obres d’art pel fet de treure’ls del seu lloc habitual i donar-los un nou significat. L’hagi produït o no amb les seves pròpies mans és irrellevant.

Futurisme

Filippo Tommaso Marinetti: velocitat, moviment i transformació de la societat

Balla / Carrà

Cubisme

Representa en la superfície plana del quadre o del paper, una imatge des de diferents punts de vista al mateix temps.

Picasso / Gris

Expressionisme

Ànima humana i el sentiment domina per sobre del pensament. Visió pessimista de la societat i expressa una forta crítica social.

Nolde / Dix

Fauvisme

Coloristes i vitals, sentit més agradable i innocent de l’existència, estil primitivista i lliure. COLOR

Matisse / Dufy

Dadaisme

Volien provocar, escandalitzar i burlar-se dels valors burgesos tradicionals, és antiart, antiliteratura, anticultura.

Duchamp / Ray

Surrealisme

Manifestar l’inconscient. L’automatisme consisteix a escriure o dibuixar sense que intervingui la raó. Somnis: font inesgotable d’imatges utilitzada pels surrealistes.

Les imatges oníriques: quan no actua la barrera de la consciència i de les normes culturals.

Dalí / Miró

Entradas relacionadas: