Influència de la fotografia en l'art i els moviments artístics del segle XX
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,64 KB
Característiques de representacions gràfiques anteriors a la fotografia
Figuratives i fetes manualment.
Quina influència té la fotografia en l’art i en la creació d’imatges
Ja no és imprescindible l’acció directa d’una persona per a crear imatges.
Quins tres canvis influiran en l’art de la primera meitat del segle XX
Canvis socials, com la Revolució Industrial, creen una nova societat.
Canvis culturals: teoria psicoanalítica que revolucionarà la visió que es tenia del comportament humà.
Canvis tecnològics, aparició de la fotografia i el cinema.
Per què a partir del segle XIX ja no hi haurà un únic estil que expliqui la nova societat industrial
La societat es transforma molt ràpidament per canvis socials, científics i tecnològics.
Característiques del Romanticisme i el Realisme
Romanticisme: llibertat, rebel·lia, sentiment i individualitat. No imitació de la natura, subjectivitat de l’artista.
Realisme: no sentiment subjectiu i fantàstic del romanticisme i representa la realitat d’una manera directa. Temes socials i quotidians.
Impresionisme
Llum natural, efectes òptics
Monet / Sisley
Moviments Van Gogh, Gauguin, Cézanne, Tolouse Lautrec i Munch
Van Gogh expressionisme / Toulouse-Lautrec expressionisme fauvisme / Munch expressionisme.
Gauguin fauvisme / Cézanne del cubisme
Què són els moviments d’avantguarda? Què tenen en comú?
Conjunt de moviments artístics que van aparèixer a Europa i Amèrica. Estan en contra de les normes de l’art acadèmic tradicional i a favor de la llibertat creativa
Tipus d’ensenyament acadèmic al segle XIX
Estudiants seguissin les normes rígides que ensenyaven les escoles o acadèmies de Belles Arts.
Moviments l’art primitiu? Per què? I per les imatges oníriques? Per què?
Cubisme, l’expressionisme i fauvisme consideren més autèntic.
Surrealisme: manera de trencar el control de la raó i la realitat conscient.
“Mirada fèrtil”
La capacitat de veure la realitat d’una manera original, amb “ulls nous”.
Ready-made? Explicació de Duchamp del seu ready-made Font
Objectes d’ús quotidià que l’artista converteix en obres d’art pel fet de treure’ls del seu lloc habitual i donar-los un nou significat. L’hagi produït o no amb les seves pròpies mans és irrellevant.
Futurisme
Filippo Tommaso Marinetti: velocitat, moviment i transformació de la societat
Balla / Carrà
Cubisme
Representa en la superfície plana del quadre o del paper, una imatge des de diferents punts de vista al mateix temps.
Picasso / Gris
Expressionisme
Ànima humana i el sentiment domina per sobre del pensament. Visió pessimista de la societat i expressa una forta crítica social.
Nolde / Dix
Fauvisme
Coloristes i vitals, sentit més agradable i innocent de l’existència, estil primitivista i lliure. COLOR
Matisse / Dufy
Dadaisme
Volien provocar, escandalitzar i burlar-se dels valors burgesos tradicionals, és antiart, antiliteratura, anticultura.
Duchamp / Ray
Surrealisme
Manifestar l’inconscient. L’automatisme consisteix a escriure o dibuixar sense que intervingui la raó. Somnis: font inesgotable d’imatges utilitzada pels surrealistes.
Les imatges oníriques: quan no actua la barrera de la consciència i de les normes culturals.
Dalí / Miró